Als ik tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar heb, iets tegenkomt wat me wel ok lijkt, zal ik het eerst hier voorleggen. Krijg ik tenminste deskundig advies of het ook echt iets is.
RoelC schreef:Maar voor 600 euro kan ik toch ook wel 2e hands een fiets krijgen die aan mijn eisen voldoet? Ik heb het geld nu nog niet bij elkaar, maar ben me alvast aan het orienteren wat er allemaal mogelijk is.
Dat ziet er goed uit, maar hoezo 600 euro? Er staat toch 1000 euro op die site? Of is de fiets op die site het model van dit jaar ofzo? Zijn schijfremmen trouwens niet veel (lastig) onderhoud voor een beginner zoals ik?
Ik wil graag weten of ik als beginner beter wel of niet voor schijfremmen moet kiezen. Is het onderhoud hiervan moeilijk? Ik ben wel technisch, maar het moet natuurlijk niet te lastig worden.
Ik heb trouwens bij fietsophetnet.nl een Giant XTC 4 gezien voor 639 euro en dan wel een model 2004. De fiets op de foto in de link die hierboven ergens staat is een XTC SE 4 van 2003. Waar staat de SE voor (waarschijnlijk special edition), maar ik bedoel wat is het verschil tussen XTC 4 en XTC SE 4? Zit m dit alleen in de onderdelen, of ook in het frame? En wat is dan het verschil tussen 2003 en 2004?
RoelC schreef:Ik heb trouwens bij fietsophetnet.nl een Giant XTC 4 gezien voor 639 euro en dan wel een model 2004.
Die bike heeft dan wel schijfremmen maar de afmontage is niet super: Deore.
Voor 749 heb je een Cube Acid HS11 met een veel betere afmontage... toch?? Ben zelf ook nog rookie
RoelC schreef:Ik wil graag weten of ik als beginner beter wel of niet voor schijfremmen moet kiezen. Is het onderhoud hiervan moeilijk? Ik ben wel technisch, maar het moet natuurlijk niet te lastig worden.
Is naar mijn mening vrij eenvoudig. Af en toe je blokjes nakijken op slijtage (en zonodig vervangen). Dit kan je gewoon zelf doen. Verder kan het voorkomen dat je je leidingen moet her- of bijvullen. Ook dit is gewoon zelf te doen als je je er even in verdiept. Dus al met al zijn schijfremmen naar mijn mening niet echt ingewikkeld.
RoelC schreef:Ik heb trouwens bij fietsophetnet.nl een Giant XTC 4 gezien voor 639 euro en dan wel een model 2004. De fiets op de foto in de link die hierboven ergens staat is een XTC SE 4 van 2003. Waar staat de SE voor (waarschijnlijk special edition), maar ik bedoel wat is het verschil tussen XTC 4 en XTC SE 4? Zit m dit alleen in de onderdelen, of ook in het frame? En wat is dan het verschil tussen 2003 en 2004?
2003 -> 2004
XTC SE 1 -> XTC ZERO
XTC SE 2 -> XTC 1
XTC SE 3 -> XTC 2
XTC SE 4 -> XTC 3
Terrago -> XTC 4
Ik kan bij mijn LBS een Gaint XTC SE 4 (dus 2003) krijgen voor 750 euro, inclusief gratis servicebeurt. Wel met inruil van iets dat kan rijden, maar ik heb nog wel ergens een studentenfietsje staan. Ik ga hem denk ik morgen halen. Wat vinden jullie hiervan?
Klopt, heb ook al ergens gehoord dat ie voor 600 te krijgen is. Maar dan zou ik wel daar naar toe moeten voor service beurt, terwijl nu de eerste service beurten gratis zijn, bij mij naast de deur. Dat is me ook wel iets waard natuurlijk. En ik kan zo iets gaan laten afstellen bijvoorbeeld. Ik was nog aan het twijfelen tussen deze of een XTC 4 2004 nieuw voor 660 euro (via internet), maar dan lijkt me deze toch net iets beter, toch?