Nieuwe bike

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Boscrosser
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 1 september 2003, 19:17
Mijn mountainbike: Naamloos geval

RoelC schreef:Maar voor 600 euro kan ik toch ook wel 2e hands een fiets krijgen die aan mijn eisen voldoet?
\

Ja dat kan zeker maar moet je wel een beetje oppassen of je geen rotzooi koopt. :-q
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Als ik tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar heb, iets tegenkomt wat me wel ok lijkt, zal ik het eerst hier voorleggen. Krijg ik tenminste deskundig advies of het ook echt iets is. :-q
spikes ice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 16 april 2004, 20:56
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2018

RoelC schreef:Maar voor 600 euro kan ik toch ook wel 2e hands een fiets krijgen die aan mijn eisen voldoet? Ik heb het geld nu nog niet bij elkaar, maar ben me alvast aan het orienteren wat er allemaal mogelijk is.
je heb voor 600 euro een nieuwe mountainbike giant xtc 4 alleen wel vorigjaars model maak dat uit??? het is wel een hele goede fiets!!!
http://www.giant-bicycle.com/nl/030.000 ... model=9864
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Dat ziet er goed uit, maar hoezo 600 euro? Er staat toch 1000 euro op die site? Of is de fiets op die site het model van dit jaar ofzo? Zijn schijfremmen trouwens niet veel (lastig) onderhoud voor een beginner zoals ik?
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Ik wil graag weten of ik als beginner beter wel of niet voor schijfremmen moet kiezen. Is het onderhoud hiervan moeilijk? Ik ben wel technisch, maar het moet natuurlijk niet te lastig worden.
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Ik heb trouwens bij fietsophetnet.nl een Giant XTC 4 gezien voor 639 euro en dan wel een model 2004. De fiets op de foto in de link die hierboven ergens staat is een XTC SE 4 van 2003. Waar staat de SE voor (waarschijnlijk special edition), maar ik bedoel wat is het verschil tussen XTC 4 en XTC SE 4? Zit m dit alleen in de onderdelen, of ook in het frame? En wat is dan het verschil tussen 2003 en 2004?
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

ExarMCM heeft nog een mooi fietsje in de aanbieding.

check even bij 'te koop'
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Renze
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 18 april 2004, 12:41
Mijn mountainbike: Cube Acid HS11
Contacteer:

RoelC schreef:Ik heb trouwens bij fietsophetnet.nl een Giant XTC 4 gezien voor 639 euro en dan wel een model 2004.
Die bike heeft dan wel schijfremmen maar de afmontage is niet super: Deore.
Voor 749 heb je een Cube Acid HS11 met een veel betere afmontage... toch?? Ben zelf ook nog rookie :winkie:
Rgr^
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 12:49
Mijn mountainbike: 2004 Specialized Stumpjumper FSR Pro Disc, full XT/XTR met Snelle Fredjes eronder
Contacteer:

RoelC schreef:Ik wil graag weten of ik als beginner beter wel of niet voor schijfremmen moet kiezen. Is het onderhoud hiervan moeilijk? Ik ben wel technisch, maar het moet natuurlijk niet te lastig worden.
Is naar mijn mening vrij eenvoudig. Af en toe je blokjes nakijken op slijtage (en zonodig vervangen). Dit kan je gewoon zelf doen. Verder kan het voorkomen dat je je leidingen moet her- of bijvullen. Ook dit is gewoon zelf te doen als je je er even in verdiept. Dus al met al zijn schijfremmen naar mijn mening niet echt ingewikkeld.
Sambal bij?
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

RoelC schreef:Ik heb trouwens bij fietsophetnet.nl een Giant XTC 4 gezien voor 639 euro en dan wel een model 2004. De fiets op de foto in de link die hierboven ergens staat is een XTC SE 4 van 2003. Waar staat de SE voor (waarschijnlijk special edition), maar ik bedoel wat is het verschil tussen XTC 4 en XTC SE 4? Zit m dit alleen in de onderdelen, of ook in het frame? En wat is dan het verschil tussen 2003 en 2004?
2003 -> 2004
XTC SE 1 -> XTC ZERO
XTC SE 2 -> XTC 1
XTC SE 3 -> XTC 2
XTC SE 4 -> XTC 3
Terrago -> XTC 4
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Das natuurlijk niet helemaal waar omdat de SE1 en Zero een ander frame hebben dan de rest en dus ook dan de 03 modellen.
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

ExarMCM schreef:Das natuurlijk niet helemaal waar omdat de SE1 en Zero een ander frame hebben dan de rest en dus ook dan de 03 modellen.
nee klopt, is ook globaal
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Ik kan bij mijn LBS een Gaint XTC SE 4 (dus 2003) krijgen voor 750 euro, inclusief gratis servicebeurt. Wel met inruil van iets dat kan rijden, maar ik heb nog wel ergens een studentenfietsje staan. Ik ga hem denk ik morgen halen. Wat vinden jullie hiervan?
marijn
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 14 maart 2004, 13:27

vind ik vij duur, al zeg ik het zelf.
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Klopt, heb ook al ergens gehoord dat ie voor 600 te krijgen is. Maar dan zou ik wel daar naar toe moeten voor service beurt, terwijl nu de eerste service beurten gratis zijn, bij mij naast de deur. Dat is me ook wel iets waard natuurlijk. En ik kan zo iets gaan laten afstellen bijvoorbeeld. Ik was nog aan het twijfelen tussen deze of een XTC 4 2004 nieuw voor 660 euro (via internet), maar dan lijkt me deze toch net iets beter, toch?
Plaats reactie