Eerste keer over de kop.

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Mischa1970
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 18:21
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300 TFS

Pfff, enkele maanden terug een nacht in het ziekenhuis gelegen met een zware hersenschudding, gisteren rij ik de route in Zeist, kom ik aan de onderkant van een steile afdaling met mijn rechterschouder tegen een boom en wordt ik naar links gelanceerd waarbij mijn val gebroken wordt door een niet al te prettig uitziende boomstronk. Flinke beurse plek op mijn rechter- en linkerschouder, kwam er volgens mij nog goed vanaf. Wie zet toch al die bomen langs de route, erg onhandig.
East Goat
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 14:25
Mijn mountainbike: BMC TE02

Soms heb je gewoon je dag niet. :roll: Na amper 5 km door de stromende regen, vandaag in Teuto, schoof ik vol onderuit in een lange bocht. Paar schrammen en even het stuur rechtzetten en door. Om vervolgens tijdens een klim over een natte wortel uit te glijden en onderuit te gaan, maak ik me daar toch vol een 'Hoogerlandje' richting lagergelegen weiland. :-? Goed, prikkeldraad uit m'n oksel getrokken en verder. Tot slot in de laatste kilometers nog even een boom knuffelen, te laat uitklikken en ja hoor, weer de verkeerde kant boven! :oops: Vandaag dus wederom de bevestiging gekregen dat er slechts twee soorten mountainbikers zijn...

Diegene die al zijn gevallen, en diegene die nog gaan vallen! :lol:
Vaak ben je te bang, soms te dapper...
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Grip gebrek is a bitch inderdaad. Ik heb de moed opgegeven om op te stappen vandaag. En als ik dit zo allemaal lees maar goed ook. Ik push de fiets en mezelf ook nog wel eens te ver met deze omstandigheden
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

East Goat schreef:Soms heb je gewoon je dag niet. :roll: Na amper 5 km door de stromende regen, vandaag in Teuto, schoof ik vol onderuit in een lange bocht. Paar schrammen en even het stuur rechtzetten en door. Om vervolgens tijdens een klim over een natte wortel uit te glijden en onderuit te gaan, maak ik me daar toch vol een 'Hoogerlandje' richting lagergelegen weiland. :-? Goed, prikkeldraad uit m'n oksel getrokken en verder. Tot slot in de laatste kilometers nog even een boom knuffelen, te laat uitklikken en ja hoor, weer de verkeerde kant boven! :oops: Vandaag dus wederom de bevestiging gekregen dat er slechts twee soorten mountainbikers zijn...

Diegene die al zijn gevallen, en diegene die nog gaan vallen! :lol:
Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik daar zaterdag was. Ben daar vorig najaar ook een serieus op m'n plaat gesmakt, lag een hoop blad met een dikke tak o.i.d., met m'n voorwiel ging ik er mooi overheen maar achter niet, knalde vol met mijn helm op een dooie boom.
Mischa1970
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 18:21
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300 TFS

East Goat schreef:Soms heb je gewoon je dag niet. :roll: Na amper 5 km door de stromende regen, vandaag in Teuto, schoof ik vol onderuit in een lange bocht. Paar schrammen en even het stuur rechtzetten en door. Om vervolgens tijdens een klim over een natte wortel uit te glijden en onderuit te gaan, maak ik me daar toch vol een 'Hoogerlandje' richting lagergelegen weiland. :-? Goed, prikkeldraad uit m'n oksel getrokken en verder. Tot slot in de laatste kilometers nog even een boom knuffelen, te laat uitklikken en ja hoor, weer de verkeerde kant boven! :oops: Vandaag dus wederom de bevestiging gekregen dat er slechts twee soorten mountainbikers zijn...

Diegene die al zijn gevallen, en diegene die nog gaan vallen! :lol:
Talking about a bad day

Maar goed, het zet mij af en toe wel aan het denken, het blijft toch risicovol en er kan wel wat gebeuren dat je echt niet wilt. Maar als ik eenmaal weer op de bike zit neemt de adrenaline het weer van mijn brein over.
East Goat
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 14:25
Mijn mountainbike: BMC TE02

Ik heb echt al duizenden km's gemaakt daar in Teuto en zit telkens weer met een glimlach op m'n bike :D . Er zijn weken dat ik foutloos de mooiste trails aan elkaar weet te rijden, maar zoals gezegd heb je soms gewoon je dag niet. Overigens ga ik daar (bijna) nooit alleen trailhunten en bovendien fiets ik daar altijd met een rugzak met daarin in ieder geval een ID en telefoon, ehbo-set, fluitje (klinkt 10x harder dan een beetje hulpgeroep) jack, wat tools en materiaal. :-q
Vaak ben je te bang, soms te dapper...
Plaats reactie