Een fiets kopen

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Cork
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 20:02

Omdat mijn hond een betere conditie begint te krijgen dan mij leek het me een strak plan om een MTB te kopen. Een kwartiertje surfen op marktplaats leverde een hele mooie, nieuwe full suspension voor 115 eurie op. Ik stond dus met het geld in de zak klaar om de fiets te kopen toen ik een kennis sprak. Krijg ik me daar toch de wind van voren, kwam er op neer dat geld kon ik maar beter gelijk verscheuren.

Toen ben ik me dus maar een beetje gaan verdiepen in MTB's maar was ik eerst onwetend, dan ben ik nu clueless :~ . Een nieuwe fiets wordt me te duur, slaat de sport nou aan dan kan dat altijd nog. Dus ben ik maar op zoek naar een leuke "occasion". Maar ja wat is nou een degelijke fiets, ik lees zoveel over afmonteren maar dat zet men in de advertenties er nooit bij.

Is hier iemand die me op weg kan helpen, ik zoek een betaalbare fiets om in de weekenden een beetje over de Veluwe en door het bos mee te banjeren. Misschien dat ik er een keer in de zoveel tijd mee naar de Ardennen ga (ook leuk voor de hond :lol: ) Wat zijn nou de betere merken MTB, en hoe zit dat met dat afmonteren?
Een goed begin...
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Welkom hier,
en wees de kennis die je die mountainbike afraadde maar zeer dankbaar.

Lees maar eens wat topics hier in de beginnershoek. Jouw vraag wordt vaak gesteld dus er is veel over te vinden.

Kijk eens wat rond op sites van bekendere mountainbike merken : Specialized, Cube, Trek, Giant, Merida, Stevens, santos etc etc

en op http://www.bike2build.nl

afmontage: Shimano Deore als minimum.
Geen full suspension ( of je moet veel geld willen neertellen)
Als je wat meer ingelezen hebt : wat is je budget?
fietspadracer
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 14 september 2003, 20:03
Mijn mountainbike: giant atx 870
Contacteer:

ik heb je gehele post nog niet eens gelezen maar een fully van 115 euro is niks

afmontage zijn eigelijk de overige onderdelen die aan het frame zitten
Laatst gewijzigd door fietspadracer op wo 31 maart 2004, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
i bought her lots of drinks at night, she bought me nothing but a bike
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

fietspadracer schreef:ik heb je gehele post nog niet eens gelezen maar een fully van 115 euro is niks
Als je hem voortaan wel helemaal leest :wink: , kom je erachter, dat hij zich hier ook al bewust van was geworden
fietspadracer
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 14 september 2003, 20:03
Mijn mountainbike: giant atx 870
Contacteer:

dat dan weer wel :d moest het ff kwijt gewoon hehe

die andere mountainbiker mag je zeker dankbaar zijn bij ons hier is het gebruikelijk dat wij 115 euro uitgeven aan bijvoorbeeld alleen wielen.
i bought her lots of drinks at night, she bought me nothing but a bike
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

[totaal off topic mode ] waar haal je van die goedkope wielen :D [/totaal off topic mode]
fietspadracer
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 14 september 2003, 20:03
Mijn mountainbike: giant atx 870
Contacteer:

nou cork hier zie je ook maar weer dat die wielen hier soms al meer dan 115 zijn.

maar hij snapt het nu wel denk ik.

Welkom trouwens hierzo (alsie nog terug komt :D )
i bought her lots of drinks at night, she bought me nothing but a bike
Cork
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 20:02

Wat budget betreft, ik heb net een huis gekocht en zou graag wat geld overhouden om daar nog wat aan te verbouwen. Niet te duur dus. Ik heb nu een Merida Dakar 660 gezien voor 200 euro. De fiets is Acera afgemonteerd met Top Gun voorvering. Geen Deore, maar ik loop ook niet zo te stuiteren als jullie. Dit leek mij een leuke fiets om mee te beginnen. Jullie oordeel graag.
Een goed begin...
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Stuiteren of niet.
Dit is gewoon niets.
Ga dan iig voor Alivio, en die voorvork heb ik nog nooit gehoord.

Doe er 100/200 euro bij.
Want je gaat spijt krijgen.
die fiets is met een paar maanden af ( als het al niet eerder is)
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Mariekemeisje schreef:Stuiteren of niet.
Dit is gewoon niets.
Ga dan iig voor Alivio, en die voorvork heb ik nog nooit gehoord.

Doe er 100/200 euro bij.
Want je gaat spijt krijgen.
die fiets is met een paar maanden af ( als het al niet eerder is)
Top Gun zit ook weleens op halfords fietsen en altijd op de 'mountainbikes' in de neckermann en de wehkamp. Drolvorken dus :-{ . Zoals mariekemeisje zegt ga je echt spijt krijgen van een aankoop als deze. Wat is die paar honderd euro vergeleken met dat huis wat je net hebt gekocht? En een duurdere fiets zal je meer dan 2 keer zo lang plezier van hebben en er bovendien meer plezier van hebben dan zo'n ding van 200 euro.
Als je een fiets van rond de 600 euro koop heb je iig als je een beetje slim kiest een goed frame wat mountainbikewaardig is en wat je dan later altijd nog kunt opwaarderen met betere componenten. Maar goed, je moet het zelf weten, maar zeg over een half jaar niet dat we je niet gewaarschuwd hebben. Wacht eventueel nog even met je aankoop tot je net wat meer geld hebt en kijk ondertussen gewoon even rond voor een leuke tweedehands ofzo. Kijk om je te oriënteren ook ff op bike2build als je daar nog niet geweest was.
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=10579

ideetje, redelijke prijs voor jou( die 175 dan)
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Cork schreef:Wat budget betreft, ik heb net een huis gekocht en zou graag wat geld overhouden om daar nog wat aan te verbouwen. Niet te duur dus. Ik heb nu een Merida Dakar 660 gezien voor 200 euro. De fiets is Acera afgemonteerd met Top Gun voorvering. Geen Deore, maar ik loop ook niet zo te stuiteren als jullie. Dit leek mij een leuke fiets om mee te beginnen. Jullie oordeel graag.
Vergeleken bij een huis kost een fiets 3 x niets.
Gewoon een mooie bike kopen en wat goedkopere deurkrukken, kranen enz. ;)
Plaats reactie