bulls 3.50 sport kopen of niet?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
thabiker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 14:09

ik wil een nieuwe mountain bike kopen maar ik heb er amper verstand van. Ik ben naar verschillende verkopers geweest en kwam uit op de bulls 3.50. De verkoper zei dat het een kwaliteits fiets was voor niet te veel geld. de prijs bedraagd 400 euro. Ik wil de fiets gebruiken om op het mtb parcours te rijden dus de fiets moet wel tegen een stootje kunnen.
Nou komt de vraag... is het een goede fiets? en moet ik hem kopen of niet?

alsvast bedankt
thabiker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 14:09

vergeten de site te geven.
is misschien wel handig..
[/urlhttp://www.bulls.de/nl/content.asp?cat=2&prod=16&ly=y]
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

Het is op het forum eigenlijk al heel vaak gezegd, maar je moet je voor 400 euro niet blindstaren op een nieuwe fiets. Beter is het dat geld uit te geven voor een 2e hands, dan heb je vaak wat meer kwaliteitsonderdelen op de fiets zitten, waarmee je echt meer plezier beleeft op het MTB-parcours.
There are three ways to get something done: do it yourself, hire someone, or forbid your kids to do it.
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

kheb hem even bekeken...
Zou het niet doen
Altus naven :cry:
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

@rno schreef:Het is op het forum eigenlijk al heel vaak gezegd, maar je moet je voor 400 euro niet blindstaren op een nieuwe fiets. Beter is het dat geld uit te geven voor een 2e hands, dan heb je vaak wat meer kwaliteitsonderdelen op de fiets zitten, waarmee je echt meer plezier beleeft op het MTB-parcours.
Wat hij zegt.. Voor dat geld kun je hooguit gebruikt een redelijke fiets vinden, maar als je meer dan 4 x per jaar wil fietsen dan denk ik niet dat je hier lang plezier van zult hebben.

(Nu ben ik erg zwaar, kritisch en gadget-geil, dus ik weet niet of mijn mening wel zo objectief is)
thabiker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 14:09

jammer jullie raden het dus af.
het probleem is dat ik niet veel geld heb en er zowat geen mooie goede 2de hands fietsen zijn.
Wat is er dan slecht aan deze fiets waardoor ik hem niet kan gebruiken op het parcours?
En wat zijn naven? haha ik heb er niet veel verstand van..
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

thabiker schreef:...Wat is er dan slecht aan deze fiets waardoor ik hem niet kan gebruiken op het parcours?...
Alles gaat kapot, maar dit "iets" sneller.
thabiker schreef:...En wat zijn naven? haha ik heb er niet veel verstand van..
Die dingen in het midden van je wiel.
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Ik heb zelf een bulls 1.5 gehad, toen ik begon. Maar dat beviel me prima. Hij fietste goed, er is een keer wat mee misgegaan. Ik heb er wel flink op gerost, alleen ook goed onderhouden. Daar gaat het ook om. Dus suc6 verder, en anders ff op www.marktplaats.nl kijken, daar staan ook goede tweedehands aanbiedingen. :-q
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

er zijn heel wat goede 2e hands fietsen te vinden kijk bijvoorbeel eens op 2ehands site's:

www.marktplaats.nl
www.2dehands.nl
www.marktplaza.nl

en als je iets leuks vind dan plaats je de link hier en dan oordelen we hier er wel even over!

groeten

ps: welkom hier!
bart466
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 14 maart 2004, 15:21
Contacteer:

je kan met dat budget beter voor een goede 2e hands kijken. De fiets die jij op het ook had is niet geschikt voor echt te biken..maby wel op de weg nmja

su6 nog :-q
Zoekt Niewe bike..eventueel 2e hands
Plaats reactie