Trek 4500

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Hellen
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 27 maart 2004, 19:56

Hi,

Ik ben op zoek naar een wat betere mtb dan ik nu heb, nu een simpel merkloos geval. Ik kwam een Trek 4500 tegen van vorig jaar met lichtere vering dan wat er standaard op zit en 't stuur was anders, zodat het wat dichterbij komt. Volgens de verkoper het model van vorig jaar beter dan de huidige 4500 en kostte toen iets van 1150 euro, hij wil er nu 565 euro voor hebben. Nu zijn mijn vragen, is dit een goede keus, ik ga 'm voornamelijk in het bos gebruiken en ben maar een beginnertje, en is de vraagprijs goed?
Alvast bedankt

Groetjes
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Hij kostte iig nooit 1150 Euro. Adviesprijs van vorig jaar was 619 Euro. Dus die fietsenmaker is een lekker betrouwbaar figuur. Is het een 2e hands of een nieuwe? Als het een 2e hands is sowieso niet doen, als ie nieuw is beter ook niet doen, of er wat minder geld voor geven.
Don't just train... train right.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Amen!

Wat een boef, inderdaad NIET doen. Er zijn genoeg fietsenwinkels die wel voor de klanten bezig zijn, en niet alleen hun showroom leeg willen hebben. Kon hij ook vertellen waarom het oude model beter zou zijn?
Laure/\/s
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 11 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: is verkocht :|
Contacteer:

Jeffrey schreef:Hij kostte iig nooit 1150 Euro. Adviesprijs van vorig jaar was 619 Euro. Dus die fietsenmaker is een lekker betrouwbaar figuur. Is het een 2e hands of een nieuwe? Als het een 2e hands is sowieso niet doen, als ie nieuw is beter ook niet doen, of er wat minder geld voor geven.
Volgens mij was 'ie zelfs nog minder. Naja, ik had er 1 in 2001 geloof ik, en was een verjaard model. Maar die was geen 600 euro..
DL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00

Hellen
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 27 maart 2004, 19:56

Thanks!! Die laat ik dus lekker staan daar.
Dit schiet lekker op zeg, jeez, dat hij dat dan nog durft te vragen!
Het ging idd om een tweedehands en op het model van vorig jaar zou een beter schakelmechanisme zitten, is dat wel waar of ook onzin?

Weet iemand dan misschien wel een betrouwbaar adres voor me, liefst in het midden van 't land, (ben echt 'n leek!) waar ze me ook echt een goed advies kunnnen geven?
marcelca
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 10 september 2002, 09:51
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro RX

Ik heb mijn fiets bij www.presto.nl vandaan, deze zit in amsterdam en oostzaan...

Ik vind het een betrouwbare winkel nmet goede adviezen en zeer goede service, het nadeel is wel dat ze niet heel veel merken verkopen....

volgens mij verkopen ze alleen maar
- merida
- airborne
- presto ( eigen merk )

maar een telefoontje doet wonderen , misschien hebben ze wel wat ingeruild staan

suc6 en grtz

marcel

[/url]
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

@Hellen: Welke zaak is dat waar je zo besodemiedert wordt?
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

In het midden van het land?

Dat is nog redelijk ruim, als je een plaats kan aangeven denk ik dat er genoeg omwonenden zijn die je een goed advies kunnen geven.

Bilthoven bikes zit in het midden des lands. (Vroeger kon Araminta daar nog wel eens positieve feedback opgeven. Maar ja, sinds hij vader is geworden is hij minder online dan ikzelf. Sterker nog, minder dan Rodger zelfs... Maar goed, ik wijk af van het topic. Trouwens waar is Castor gebleven...?!)

Als je speciaal een Trek wilt kan je op de site van Trek kijken waar er nog meer zaken bij je in de buurt zitten. Daarnaast kan je ook eens kijken naar de bikes van Specialized bijvoorbeeld.
Hellen
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 27 maart 2004, 19:56

Ik kom uit Bilthoven, ik zei 't midden van 't land omdat het me, als het echt een goede zaak is, niet zoveel uitmaakt als ik een stukje moet rijden.
Het ging om 't Rijwielpaleis, ook in Bilthoven.
Ik wil niet per se een Trek, ik kwam deze toevallig tegen, ook nog eens een waar ik op paste, die ben ik tweedehands nog niet zo veel tegen gekomen. Ik weet eigenlijk nog niet precies welk merk ik wil, ik kom er ook niet echt uit wat ik nou het beste kan nemen.

Grts
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

Eigenlijk maakt het niet zoveel uit welk merk je kiest, dat hangt meer van je persoonlijke smaak/mening af dan ergens anders lijkt me.
Maar met een bedrag van tussen de 500 en 600 euro moet je zeker wel een goede 2e hands bike kunnen vinden. Wellicht hier op het Te Koop forum?
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Hellen schreef:Het ging om 't Rijwielpaleis, ook in Bilthoven.
Zeiden die prutsers dat het frame 1150 nieuw was? In Utrecht zit wel een goeie fietsenzaak: Snel. Heeft ook Cannondale en Trek en hun eigen merk Snel (best mooie fietsen).
Don't just train... train right.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Het Rijwielpaleis was de winkel waar je slecht geholpen werd?

Oh, dat is wel verrassend, volgens mij is dit niet standaard gedrag van de winkel. Ik ben er ook wel eens geweest en vond het wel een prettige winkel. Niet supergroot, maar wel ok.
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

Jeffrey schreef:
Hellen schreef:Het ging om 't Rijwielpaleis, ook in Bilthoven.
Zeiden die prutsers dat het frame 1150 nieuw was? In Utrecht zit wel een goeie fietsenzaak: Snel. Heeft ook Cannondale en Trek en hun eigen merk Snel (best mooie fietsen).
Snel is een goede fietsenzaak? Als je van reterij en vakantiefietsjes houdt wel, maar van mountainbikes hebben ze vrij weinig verstand. En klantvriendelijkheid, daar hébben ze niet eens een vaandel van.

Overigens is de 4500 daar 649 Eurtjes.
Plaats reactie