Super noob hier!! Q over wheelie

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
The_Black_Cobra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized P2
Contacteer:

Als ik meestal een wheelie maak dan heb ik het voorblad op 1 en achter op 5.
Maar net zoals ze zeggen je moet gewoon veel oefenen.
Veel succes :-q
Rgr^
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 12:49
Mijn mountainbike: 2004 Specialized Stumpjumper FSR Pro Disc, full XT/XTR met Snelle Fredjes eronder
Contacteer:

En nog een voor de hand liggende tip: gebruik bij het oefenen niet je spd pedalen, dat kan namelijk rare situaties opleveren en een hoop pijn :wink:
Sambal bij?
AIRBORNE
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 18:33
Mijn mountainbike: Airborne Liberator
Contacteer:

Rgr^ schreef:En nog een voor de hand liggende tip: gebruik bij het oefenen niet je spd pedalen, dat kan namelijk rare situaties opleveren en een hoop pijn :wink:
Ja, en gebroken zadelpennen.
Trouwens, als je xc rijdt vind ik het kunnen maken van een wheelie het meest ontzinnigste wat je maar kan gaan oefenen.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

klopt daarom doe ik het ook niet veel, maar soms na onderhoud en schoonmaak werk aan mijn bike ff spelen is wel eens leuk
AIRBORNE
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 18:33
Mijn mountainbike: Airborne Liberator
Contacteer:

guido_gorisse schreef:klopt daarom doe ik het ook niet veel, maar soms na onderhoud en schoonmaak werk aan mijn bike ff spelen is wel eens leuk
Juist ja,
Ineens heb je het
niet
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Dus:
alfaone schreef::P ik was dus op een dag mijn wheelie aan het oefennen. Nu heb ik 2 problemen. 1e als ik wheelie doe in 2/3 dan lukt het niet wel in 2/1 welke moet ik dan geberuiken. en beide gevallen lukt die wheelie maar 2 sec. alleen met 2/3 kom ik niet echt van de grond en is die dus bagger. 2e probleem is als ik iets te veel kracht op mijn trappers zet dus zeg maar om omhoog te komen bij een wheelie dan voel ik mijn ketting van de tandjes afglippen. Wat kan er mis zijn? want dit is niet meer normaal.
<3
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Afbeelding
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Terrence Trent D'Arby & Philip Meirhage!
spongerob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 17 februari 2004, 10:46
Mijn mountainbike: Gazelle impuls

alfaone schreef:Hallo misschien een beetje stom maar eh ik kan geen rijdende wheelie maken. Ik kam wel hoog met mijn voor wiel maar dat rijd ik zo 1 seconde of 2 en dan valt mijn voorwiel voor omlaag wat kan ik hier aan doen?
ik ook niet wel nose wiely
Mathijs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: vr 20 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Hengelo

Op 2/1 doe ik vaak wheelies, maar het heeft een bult tijd gekost om dat een beetje te kunnen. De fijnste versnelling vind ik 2/3, dan kan ik het beste m'n evenwicht houden.

iigv

Succes
Talk less, ride more!

Binnenkort met VW T2 a/b
japser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 6 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Merida big ninthy nine

AIRBORNE schreef: Ja, en gebroken zadelpennen.
Trouwens, als je xc rijdt vind ik het kunnen maken van een wheelie het meest ontzinnigste wat je maar kan gaan oefenen.
Nou dat vind ik niet, je leert beter je evenwicht houden, en daar heb je op je bike zeker wat aan, bovendien gebruik ik zo nu en dan een wheelie bij het maken van een klein sprongetje van een hoger gelegen gedeelte.

Dus vlak voordat je van het hogere gedeelte rijd, op je achterwiel, en dan op je achterwiel ook weer als eerste landen...
Fiets, en gij zult gefietst hebben....
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

veel oefenen heel veel oefenen. ik heb hem voor op het kleinste blad en achter op zijn 3!
AIRBORNE
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 18:33
Mijn mountainbike: Airborne Liberator
Contacteer:

japser schreef:
AIRBORNE schreef: Ja, en gebroken zadelpennen.
Trouwens, als je xc rijdt vind ik het kunnen maken van een wheelie het meest ontzinnigste wat je maar kan gaan oefenen.
.

Dus vlak voordat je van het hogere gedeelte rijd, op je achterwiel, en dan op je achterwiel ook weer als eerste landen...
Dat noem je geen wheelie, dat heet 'je stuur omhoog trekken'

Slotje!
bbrutus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 21:57
Mijn mountainbike: Banshee Scream & Scott Octane
Contacteer:

wheelien lere?tja kbegrijp niet da je er een versnelling bij moet zette,als je rustig fietst moet je hem in een versnelling zette dat je voelt da je flink kan optrekken zonder als een gek omwentelingen maken..tegelijkertijd trek je je stuur omhoog en door je linker of rechterknie kan je zorgen dat je niet naar links of rechts val,en het belangrijkste : achterrem!!!!!zorg altijd dat je je vinger op je hendel hebt liggen zodat je klijn beetje bij kan remmen als je over je balanspunt ga,en stop met trappen natuurlijk wissel dit af en blijf proberen,maarja haha tis vrij moeilijk uit te leggen,oefen nou al 3 a 4 jaar wheelie's dusja..oja iemand al eens zonder voorwiel op het 8erwiel gereden?blijft leuk :D

Bobby root :-q
Life's short , go big
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

bbrutus schreef:wheelien lere?tja kbegrijp niet da je er een versnelling bij moet zette,als je rustig fietst moet je hem in een versnelling zette dat je voelt da je flink kan optrekken zonder als een gek omwentelingen maken..tegelijkertijd trek je je stuur omhoog en door je linker of rechterknie kan je zorgen dat je niet naar links of rechts val,en het belangrijkste : achterrem!!!!!zorg altijd dat je je vinger op je hendel hebt liggen zodat je klijn beetje bij kan remmen als je over je balanspunt ga,en stop met trappen natuurlijk wissel dit af en blijf proberen,maarja haha tis vrij moeilijk uit te leggen,oefen nou al 3 a 4 jaar wheelie's dusja..oja iemand al eens zonder voorwiel op het 8erwiel gereden?blijft leuk :D

Bobby root :-q

jij kan echt goed typen
Gesloten