Super noob hier!! Q over wheelie

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
alfaone
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 maart 2004, 15:27

Hallo misschien een beetje stom maar eh ik kan geen rijdende wheelie maken. Ik kam wel hoog met mijn voor wiel maar dat rijd ik zo 1 seconde of 2 en dan valt mijn voorwiel voor omlaag wat kan ik hier aan doen?
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

heel veel oefenen
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

guido_gorisse schreef:heel veel oefenen
Precies. En misschien ook een beetje spelen met de hoogte van je zadel en met het verzet waarmee je de wheelie doet. Iets harder aan je stuur trekken en tegelijk aanzetten waardoor je voorwiel hoger komt en dan proberen in evenwicht te houden. Dus veel oefenen :D .
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

ik kan het nog steeds niet heel lang maar al langer, op een gegeven moment weetje hoe hoog je voorwiel van de grond af moet zijn om niet terug te zakken of achterover te vallen, op dat moment wordt je er steeds beter in.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

guido_gorisse schreef:ik kan het nog steeds niet heel lang maar al langer, op een gegeven moment weetje hoe hoog je voorwiel van de grond af moet zijn om niet terug te zakken of achterover te vallen, op dat moment wordt je er steeds beter in.
Precies en proberen dmv iets harder te trappen cq meer kracht te zetten op de trappers of juist je rem heel lichtjes in te knijpen te corrigeren. Voel je dat je echt achterover gaat dan je achterrem snel inknijpen, of natuurlijk van je fiets afspringen. Maar let iig op dat je een goed verzet gebruikt, dat kan veel invloed hebben op hoe lang je je wheelie volhoud.
alfaone
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 maart 2004, 15:27

nou het optrekken van mijn wiel is geen probleem. En ik kan best hoog komen als nodig is. Maar ik blijf niet lang in de lucht met die wiel. Dus het van de grond komen is geen probleem
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

dan moet je het denk ik in een iets zwaarder verzet proberen en wel blijven trappen natuurlijk :roll:
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

alfaone schreef:nou het optrekken van mijn wiel is geen probleem. En ik kan best hoog komen als nodig is. Maar ik blijf niet lang in de lucht met die wiel. Dus het van de grond komen is geen probleem
Gebruik je dan niet een te lichte versnelling, dan kom je wel heel makkelijk van de grond, maar dan moet je al heel snel sneller gaan trappen en dan val je meteen weer terug. Probeer een versnelling (of twee) zwaarder, dan heb je kans dat het beter lukt.

EDIT:
guido_gorisse schreef:dan moet je het denk ik in een iets zwaarder verzet proberen en wel blijven trappen natuurlijk :roll:
Haha, hetzelfde, dan moet het wel goed zijn wat we zeggen :-q .
Laatst gewijzigd door Sjase op zo 21 maart 2004, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

ik was sneller :tong
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

guido_gorisse schreef:ik was sneller :tong
Ik was uitgebreider :tong .
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

jij lult er een verhaal omheen in principe staat er hetzelfde; gebruik een zwaarder verzet
alfaone
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 maart 2004, 15:27

Nou eh ik heb hem dus bij de voorste op 2 en da achterste op 1 :P denk iets te ligt ja:P haha dus nu zeg maar 2/3 proberen?
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

alfaone schreef:Nou eh ik heb hem dus bij de voorste op 2 en da achterste op 1 :P denk iets te ligt ja:P haha dus nu zeg maar 2/3 proberen?
ja.
guido_gorisse schreef:jij lult er een verhaal omheen in principe staat er hetzelfde; gebruik een zwaarder verzet
Dat heet onderbouwing.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

misschien zelfs 4 moet je even zelf bekijken.


@ sjase: hij vraagt toch niet om onderbouwing :tong
alfaone
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 maart 2004, 15:27

ik ga het meteen maar proberen:P hehe
Gesloten