XTC3 of een XTC4 ??

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Marnix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 15 maart 2004, 12:31
Mijn mountainbike: Giant XTC 3

Ik wil graag een nieuwe 'fiets' kopen en zit nu te twijfelen tussen een Giant XTC-3 en een XTC-4

Zou iemand de voordelen van de 3 boven de 4 aan mij kunnen uitleggen of een andere reden waarom de 3 boven de 4 te verkiezen (en niet aankomen met de 4 is goedkoper aub).
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Marnix schreef:Ik wil graag een nieuwe 'fiets' kopen en zit nu te twijfelen tussen een Giant XTC-3 en een XTC-4

Zou iemand de voordelen van de 3 boven de 4 aan mij kunnen uitleggen of een andere reden waarom de 3 boven de 4 te verkiezen (en niet aankomen met de 4 is goedkoper aub).
Je twijfelt dus tussen deze xtc 3 en deze xtc 4

Ik zou toch voor de duurdere XTC-3 gaan. Reden is het lagere gewicht, 27 versnellingen ipv 24. De manitou Axel ipv de Suntour vork. Betere afmontage etc. Prijsvershil is ie denk ik wel waard.
M
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 17:21
Mijn mountainbike: 2004 Giant XTC 3
Contacteer:

Hey,...

Ik zal je niet vertellen welke fiets je moet gaan kopen, maar ik wou
wel graag mijn ervaring met de Giant XTC3 met je delen.
Ik heb namelijk zelf een XTC3 en deze bevalt mij uitstekend,... echt een SUPER fiets.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik nog maar op weinig andere fietsen gereden heb. De XTC4 heb ik in de winkel waar ik ook mijn fiets heb gekocht even uit geprobeerd. En als je het mij vraagt is dit ook een prima fiets. De afmontage van de XTC4 is alleen kwalitatief iets minder dan die van de XTC3.

Veel succes!!

-M
We can hope for the future, but there might not be one
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Ik vind 14 kilo voor een fiets echt teveel, maar je moet je echt aan je budget houden. Gewoon zeggen ik wil er zoveel aan uitgeven en dan daarmee een keuze maken.
Eddepet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 10 december 2003, 09:33
Mijn mountainbike: Giant NRS2 2003
Contacteer:

De 3 is gewoon beter afgemonteerd en daar betaal je dus voor. Hangt ook een beetje af van wat je precies wil gaan, af en toe het bos in of een paar X per week flink door de bagger. Voor dat laatste is de XTC4 iets te licht denk ik, crank, naven e.d. zijn gewoon net iets minder.

Eigenlijk dus het verhaal wat overal al staat geschreven, wel een lastige beslissing als je nog moet gaan beginnen.

Voordat ik de NRS2 kocht keek ik ook naar een XTC, waarbij ik de 3 het minimale instap model vond qua afmontage. De 4 had het voor mij gewoon net niet en de XTC3 wel.

Succes ermee
datrudutch
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 11 april 2004, 20:20

Ik heb een XTC4(2003) wat een XTC3 van 2004 is, en wil zegen dat dit een super fiets is!! :-q

koop een XTC maar ik weet niet wat beter is :roll: sorry
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

hey idd heeft het veel te maken met afmontage er zit heel veel verschil tussen de 3 en 4. ook ik zou zeggen: neem de 3 als je de 400 euro er meer voor wil neerleggen.

of vergis ik me nou weer eens met de prijs?
koga freak
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 19 februari 2004, 13:44
Mijn mountainbike: kona caldera: marzocchi, xt, hayes...
Contacteer:

ATX 830 bestuurder schreef:hey idd heeft het veel te maken met afmontage er zit heel veel verschil tussen de 3 en 4. ook ik zou zeggen: neem de 3 als je de 400 euro er meer voor wil neerleggen.

of vergis ik me nou weer eens met de prijs?
Nee je zit dichtij :wink:
Plaats reactie