gaint xtc3 of cube ltd2

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
marijn
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 14 maart 2004, 13:27

het is echt waar hoor, ik heb vanmiddag nog een testritje gemaakt. Ik mocht dan welliswaar niet het bos in maar ik mocht wel ff een rondje rijden
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

marijn schreef:het is echt waar hoor, ik heb vanmiddag nog een testritje gemaakt. Ik mocht dan welliswaar niet het bos in maar ik mocht wel ff een rondje rijden
Ik geloof je graag, maar volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoelde. Let op, hier volgt de uitleg: hoe lang denk je dat het nog mogelijk zal zijn om bij een fietsenwinkel bij je in de buurt een fiets uit te proberen als je (iedereen) die vervolgens online koopt? Niet lang, daar die fietsenwinkel z'n bestaansrecht dan verliest. Nog een reden om niet maar zomaar alles per internet te bestellen...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
marijn
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 14 maart 2004, 13:27

ow zo, op die manier kan je het natuurlijk ook bekijken. Maar als ik nu bij mn eerste echt atb geld kan besparen door op internet te bestellen, doe ik dat natuurlijk

Maar er zit natuurlijk een kern van waarheid in je verhaal
richard1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 13 maart 2004, 23:16

maar JF, een fietsenmaker repareert ook fietsen.... en ja 200 euro verschil. JA, jammer voor de fietsenboer.... ze houden allemaal de zelfde prijs aan allemaal de xtc 3 voor 999. nieuwe onderdelen koop ik wel bij hem :-q

Trouwens ik woon inderdaad in het bloemen dorp aalsmeer. En kom uit amstelveen en ben geboren in amsterdam.....

Uithoorn? wat is dat dan? :P
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

richard1978 schreef:maar JF, een fietsenmaker repareert ook fietsen.... en ja 200 euro verschil. JA, jammer voor de fietsenboer.... ze houden allemaal de zelfde prijs aan allemaal de xtc 3 voor 999. nieuwe onderdelen koop ik wel bij hem :-q
En dan is die fietsenmaker in je dorp/wijk/stad verdwenen omdat ie niet genoeg fietsen af kon zetten omdat iedereen zijn fiets ergens anders goedkoper kocht. Heb je net een probleem dat je niet zelf op kunt lossen. Moet je naar een andere stad, of naar een ander deel van het land om iets opgelost te krijgen.

Doemscenario's, ik weet het. En ja, als ik een fiets ergens veel goedkoper kan kopen zal ik ook eens achter mijn oor krabben. Maar als ik dan toch moet kiezen koop ik liever de fiets bij mijn LBS en de onderdelen daar waar ik ze goedkoop kan krijgen. Niet alleen omdat ik die fietsenhandel wil steunen, maar ook simpelweg dat in het geval ik dan de garantie aan moet spreken ik geen zin heb om stad en land af te reizen om dat te regelen. En ik gewoon het fijn vindt iemand in de buurt te hebben die mij technisch uit de brand kan helpen als het me zelf niet lukt.

Denk ook daar eens over na.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
richard1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 13 maart 2004, 23:16

ik snap je echt wel. maar ja, voor het zelfde geld is er een winkel in de buurt die goed koop is. Ja het blijft lood om oud ijzer..... en de fietsenzaak om de hoek daar gaan ze nog steeds prima.... super druk met reparaties... en voor de reparaties kan ik er ook zo terecht hoor...

en fabrieksgarantie dat is zo beperkt.
marijn
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 14 maart 2004, 13:27

shit shit shit

ik kan echt niet kiezen tussen de Cube ltd2 en de Giant xtc3.

De Cube vind ik er veel mooier uitzien en is stukke lichter maar hij is wel 150 pleuri duurder :(
robiba
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 26 augustus 2003, 13:53
Mijn mountainbike: cube reaction 2003
Contacteer:

marijn schreef:shit shit shit
ik kan echt niet kiezen tussen de Cube ltd2 en de Giant xtc3.
De Cube vind ik er veel mooier uitzien en is stukke lichter maar hij is wel 150 pleuri duurder :(
Koop nou maar gewoon die Cube! Giant is een "consumenten" merkje man.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Als in: er zijn mensen die die fietsen kopen. Koop maar de Giant, voor je het weet word je op een hoop gegooid met de slobiba's van deze wereld.
koga freak
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 19 februari 2004, 13:44
Mijn mountainbike: kona caldera: marzocchi, xt, hayes...
Contacteer:

Jf is zeer verstandig( daarom ook moderator :wink: ). :-q
Waarom ga je nu je bike kopen op het net? :~
IK bedoel... als je problemen met kader enz... krijgt ga je ook heel wat problemen krijgen. Bij je LBS zul je BV mss een nieuwe kader of onderdelen krijgen enz...( ook meer informatie in bepaalde dingen )
En als je nieuwe derailleurs en schijfremmen enz... wilt kopen, kun je het beter on-line kopen (vaak goedkoper :wink: ).Ik vind dat je helemaal de andere mentaliteit hebt dan ''wij''.Ik vind kwaa kader de giant mooier! Kwaa afwerking denk ik dat ze bijna op hetzelfde spoor zitten.
Nu is het aan jouw de keuze :wink:
Nog veel succes
EN GROETJES :tong

koga freak
-Ben ik een moeilijk iemand ?
Plaats reactie