Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
crulon
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 14 oktober 2015, 19:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 29" / Giant ATX 840 26"

Vind dit topic net dus zal me even netjes voorstellen.
Dennis 36 jaar en beetje aangestoken door mijn neef en hele nieuwe wereld van het MTBen ontdekt.
2 maanden terug met mn vader begonnen met de Start2bike mtb workshop, erg leuk en terwijl ik dacht dat ik al kon mtb'en daar hard van terug gekomen en heen hoop dingen geleerd.
Woon in omgeving utrecht / adam, dus al lekker naar zeist geweest en lage vuursche. Tot op heden erg goeie ervaringen met de "scene" gisteren cannondal scalpel gekocht van een forum gebruiker waar ik vandaag in de regen en wind al een klein rondje mee heb gemaakt en zo gelukkig als een kind ben.
Gebruikersavatar
gomez
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT

Hallo Bikers,

Ik ben Mark, 30 jaar, en mountainbike vanaf m'n 15de.
Heb actief wedstrijden gereden tot mijn 21ste en daarna tot op heden alleen nog maar voor de fun.

Ik woon in Midden-limburg. Als ik de kans krijg rij ik voornamelijk in de omgeving van de grensstreek en daar buiten. Reuver, Swalmen, Roermond, zuid limburg, Belgie/Duitsland.

Heb me aangemeld om voornamelijk eensgezinde te vinden om technische ritten te rijden.
Ik wil graag meer ontdekken van het moois buiten de grenzen van ons land.

Mijn conditie is zeer wisselend, maar ik hoef me niet te schamen.
Ik ben zeker geen racer of strava warrior.

Op dit moment rij ik een Cube Reaction 26" met 27.5 wielen erin gestoken.
Maar ik ben bezig om een LTHT als opvolger samen te stellen.
Als dit meer vorm krijgt zal ik dit wel in SYS posten.

Groet,
Laatst gewijzigd door gomez op zo 29 november 2015, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Grease monkey
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 18 november 2015, 13:34
Mijn mountainbike: CUBE.Reaction GTC SL 29

Hallo mtb-ers,

Ik ben Remco en heb net een nieuwe fiets gekocht. Mijn 20+ jaar oude stalen mtb met velgremmen en schakelen met de handvatten is voor het stukkie naar de stad etc. De bedoeling is om minstens één keer per week te fietsen. Eerst de fiets leren kennen, dan de conditie van nul naar iets meer dan dat :-D .
Mijn nieuwe mtb is een Cube Reaction met schijfremmen en Shimano XT spul erop. Dat is dus totaal nieuw voor mij, schakelen met de duim en remmen met alleen de wijsvinger.
Ook gelijk nieuwe kleding gekocht, een stukje rijden met spijkerbroek en normaal katoenen ondergoed is alleen aardig als je < 10km fietst.
De laatste keer in jeans rijden zal voor het inremmen van de nieuwe schijfremmen zijn :wink:

Groeten, Remco

p.s. Ik woon in het Gooi, dus als je een keer een gast op een gele mtb met een slakkegangetje door de bossen of hei ziet rijden ben ik het :winkie: .
Boelie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 19 november 2015, 17:42

Mijn naam is marc. Woon in Almelo Overijssel. Ben 32 jaar en fiets een mtb cube ltd 29-er. Fiets is 1.5 jaar oud en heeft enkele upgrades gehad. Racing ralph's, onlock ipv de pushlock en de slx casette is vervangen door een ultegra met een nieuwe ketting. Trap-as en 2de blad zitten er ook nieuw op.

Heb in het verleden veel gezwommen op wedstrijd basis maar toen ik hier klaar mee was moest ik een andere hobby/sport zoeken.
Sportschool voor spieren, maar dat vond ik toch niet wat. Mountenbike gekocht, toen fietste ik in m'n 1tje.
Racefiets geprobeerd ''dat was ook niet mijn ding''.
Terug naar de sportschool dan maar en spinning 2 jaar gedaan.
Toen kwam het moment dat ik stopte met sporten en dat heb ik 5 jaar lang vol gehouden. Dat heeft m'n lichaam gemerkt. Kilo's vlogen er bij op.
Toen ik mij er bewust van werd dat dit zo langer niet kon ben ik gaan hardlopen. Dit ging goed tot een operatie aan de voet. Zakte de conditie weer weg en kon me er weer niet toe zetten. Tot 2 jaar geleden.

Heb weer even kunnen proeven van een mtb gigant xtc 26-er. Half jaar mee gefietst en toen m'n cube gehaald. Ik kan niets anders zeggen dan ''wat is het toch lekker om te crossen en onder de drek te zitten''. In de zomer door het mulle zand en in de winter door de sneeuw. Ik kan m'n lol niet op.

Groeten marc.

Ps.

De bijnaam is idd van die tekenfilm serie met die sneeuwpop met rode neus. Hoe ik er aan kom moet je mij ook niet vragen.
catch you on the flipside
Black_Mtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 18 augustus 2015, 20:51

Hallo allemaal,

Mijn naam is Erik 27 jaar, en woonachtig in Dalfsen Overijssel. ik kijk al even rond op dit forum maar zal me nu officieel voorstellen. ik fiets al ongeveer 5 jaar maar de laatste 2 jaar een stuk fanatieker.

Ik fiets zowel op de race fiets als op de Mtb, maar mijn voorkeur ligt wel bij de Mtb
de Mtb waar ik momenteel op fiets is een Focus black forest 27.5 uit 2014.

Ik ben het vaakst te vinden op de Mtb in de bossen rondom Dalfsen,Ommen, Lemele en Hardenberg.
En af en toe ook daarbuiten Hellendoorn,Holten en de Veluwe.

Groeten Erik
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

Hallo,

ik heb al een tweetal weken een profiel op dit forum, maar ben al iets meer dan een jaar aan het mountainbiken.
Je vindt me ieder weekend in de omgeving van Aarschot - Holsbeek (België).

Tot nu toe deed ik dat op een oud loodzwaar (letterlijk: +15 kg) kreng van een fiets (maar hey, ik amuseer me en daar draait het toch om, niet?).
Afbeelding
Vind deze niet echt de moeite om een "show your stuff" topic te openen :roll:

Aangezien de liefde voor het fietsen aanhoudt, heb ik me onlangs een nieuwe fiets besteld: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016-model). Levering zou binnen de twee weken moeten gebeuren.
Van deze nieuwe fiets zal ik ongetwijfeld wel een "show your stuff" post maken 8)

Oh ja, ik heet Mike & ben 35j.

En nu die fiets gaan poetsen... :-)
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Een fiets waarop men zich amuseert is per definitie een top-fiets, dus SYS-waardig.
Ik vrees voor je dat de liefde voor de fiets alleen maar toeneemt met het bestellen van een nieuwe ;)

Veel fietsplezier.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
RobUH
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 24 november 2015, 17:27
Mijn mountainbike: Gazelle Extreme

Goedemiddag fietsers, mijn naam is Rob, 54jr, woon op de Utrechtse Heuvelrug en sinds een paar weken aan het fietsen op de MTB. Heb een Gazelle Extreme overgenomen van iemand en het bevalt me tot nu prima.

Wil eerst werken aan mijn conditie en "leren" fietsen op mijn MTB. Vind het tot nu heerlijk. Ik fiets zowel verhard als onverhard door het bos hier, nog geen echte MTB routes. Komt later wel.

Heb nog geen groep of club gevonden op de Heuvelrug, het lijkt me leuk tzt om ergens bij aan te sluiten, om beter te leren fietsen en verder aan mijn conditie te werken.
m'cel
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 31 oktober 2012, 10:36
Mijn mountainbike: Trek xcaliber 9 en Rose Jabba Wood 6

Hallo,

Ik ben Marcel.
43 jaar en woon in Amsterdam.
Ik zit al een aantal jaar op dit forum dus dacht mezelf maar eens voor te stellen.
Ik vind het leuk om zelf frames op te bouwen met alles wat ik voor handen heb.
Ik fiets vooral in de stad...........niet echt mountainbiken misschien maar het is wat het is.
Op dit moment ben ik een kona stinky aan het op bouwen.
Zal er een sys van maken binnenkort.

Groeten Marcel
Gebruikersavatar
Joostmaasland
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 25 november 2015, 21:12
Mijn mountainbike: 2015 Cube Stereo 120 GTC XTR custom

Hallo,

Ik ben Joost, 19 jaar en studerende in Wageningen.
Mountainbiken doe ik al sinds zeer jong en het is nog steeds mijn grootste hobby :)
Ondertussen kan ik mijn fiets volledig zelf reviseren, je kan een hoop leren van internet.
In de weekenden fiets ik met mijn clubje in de broekpolder, en met mijn nieuwe bike hoop ik daar binnenkort weer wat strava toptijden gaan neerzetten.
Mijn Fiets: Afbeelding

Moet nog wat aanpassen aan de rijhouding, maar de eerste tests zijn geweldig.
Gebruikersavatar
Arno71
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 28 november 2015, 07:47
Mijn mountainbike: Intense Tracer 27,5 + Specialized Rockhopper 29er + Giant Roam XR2
Contacteer:

Hallo allemaal,

Ik ben Arno, 44 jaar en kom van origine uit Leeuwarden maar woon en werk tijdelijk in de VS.
Mijn "achtertuin" bevat veel singletracks waar ik samen met een groep MTBers de trails onveilig maak. Daarnaast rijden we af en toe races in de regio waarbij ik me nog beperk tot CX maar super D zit er aan te komen.
Ik reed tot recent op een hardtail (Specialized rockhopper 29er) maar tijdens de laatste XC race in Fontana was ik het gestuiter zat en ben geswitched naar een Intense Tracer 27,5.
Hoop middels het forum mijn kennis over MTB te verrijken.
Expect the unexpected
Daniël de Jong
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 1 december 2015, 21:17

Ik ben Daniël,42 jaar actief op de racefiets en mountainbike.
Stefan_1974
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 1 december 2015, 16:41

Hallo,

Ik ben Stefan en woonachtig in Woerden en ga het ook proberen om met een Mountainbike om te kunnen gaan....
Heb vroeger op de racefiets gezeten en doe ook veel aan hardlopen.
Door vrienden eigenlijk enthousiast geworden en een bike aangeschaft.
Vind het erg leuk om op het forum rond te kijken en heb al wat tips opgeslagen.
Svenbrm
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 1 december 2015, 14:43

Hallo,

Ik ben Sven, ben 40 jaar en woon in Etten-Leur. Ik mountainbike al zo'n 10 jaar. Ik ben heel veel in Vijlen, Epen, Gulpen,... gaan rijden. Ik vind het daar prachtig. Sinds ik in Etten-Leur woon kom ik daar bijna niet meer vanwege de afstand. Nu ga ik nog wel eens naar Dorst of de Drunense Duinen. Dat zijn ook 2 hele mooie routes. Ik heb een Specialized Epic 2010.

Groetjes Sven.
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Ook maar ff voorstellen dan: Ik ben Fedor, 47 jaar. Veel sporten (ook fietsen op verhard en onverhard) maar pas sinds kort echt op de mtb-routes te vinden, waar ik een hoop lol aan beleef. Al moet ik nog veel opbouwen.

Wel al wat langer op het forum. M'n nickname is een relict uit mijn motorverleden en bestond al lang voordat "cruisen" een begrip met een discutabele bijbetekenis werd ;) Wilde hem al wijzigen maar dat is op dit forum niet toegestaan.
Oja, dat "Fast" hoef je bij mij bij het mtb'en ook niet serieus te nemen ;)
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Plaats reactie