14-11-2010 Veldtoertocht Zeeland (NBr) 14 november 2010

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1610
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

27ste ATB Veldtoertocht Zeeland (N.Br.)

Een veldtoertocht die vanuit Camping de Heische Tip door het Maashorstgebied gaat. Een uitdagend parkoers is uitgezet door het singletrackrijke gebied met leuke heuveltjes rond de 'gemeentewerf van Zeeland'. Nagenoeg de hele route loopt over onverharde paden.

Parkoers; Bossen in de Maashorst (Bosgebied tussen Zeeland, Schaijk, Nistelrode, Oss, Heesch, Uden)
Afstand; 33 en 48 km
Bijzonderheden; uitgepijlde route, douche en kleedgelegenheden en gelegenheid om de fiets af te spuiten.
Startplaats; Camping de Heische Tip, Straatven 4, Zeeland http://www.heischetip.nl
Starttijd; 8.30 - 9.30 uur
Site: http://www.wsc-zeeland.nl

Veel rijplezier!

Foto's voorgaande edities:

Afbeelding

Afbeelding
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

Een tocht in m'n eigen dorp, heb de tocht al vaker mee uitgezet en al bijna de helft van m'n levensjaren gereden. Persoonlijk vindt ik het altijd een erg geslaagde rit. Dus ben er dit jaar ook weer bij. Hopelijk wordt het net zo'n succes als verleden jaar.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Dit is de veldtoertochtklassieker in N.O-Brabant; wordt nu voor de 27e keer gehouden. (In 1984 voor het eerst en i.t.t. sommige andere tochten 1 x per seizoen.)
En verdient het predicaat N.O-Brabants Mooiste.
Van de voorgaande 26 edities heb ik er 16 gereden waarvan slechts 4 keer in het laatste decennium.
Hopelijk is het zondag niet zo'n smeerboel als de afgelopen zondagen want anders wordt mijn 17e deelename weer voor een volgende keer.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
cicletti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 14:20
Mijn mountainbike: Cube 'Born To Run'

Tsjibiti schreef:i.t.t. sommige andere tochten 1 x per seizoen.
wat wil je hiermee te zeggen?
Tsjibiti schreef:Hopelijk is het zondag niet zo'n smeerboel als de afgelopen zondagen want anders wordt mijn 17e deelename weer voor een volgende keer.
We weten onderhand wel dat jij bij modder niet fietst. Maar leg nou eens uit waarom jouw fiets niet vies mag worden? Kun je toch gewoon schoon maken.

Cicletti
Lipton
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 3 november 2010, 21:58

Afgelopen zondag was het in Nistelrode, inderdaad een grote modderboel maar wat was het leuk!
Hopelijk is het in Zeeland, zondag wat droger maar een beetje modder is toch niet erg? Dan naderhand, maar wat meer poetsen... Ik ben er aanstaande zondag iniedergeval bij!

Tim
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Alles slijt zo idioot snel bij die modderbende (remblokken......). De modder ben ik verder niet bang voor, heeft wel weer iets heroisch :D
Is dit een van de minder natte routes dit weekend?
Bicycle, bicycle, bicycle
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

cicletti schreef:
Tsjibiti schreef:i.t.t. sommige andere tochten 1 x per seizoen.
wat wil je hiermee te zeggen?
Tsjibiti schreef:Hopelijk is het zondag niet zo'n smeerboel als de afgelopen zondagen want anders wordt mijn 17e deelename weer voor een volgende keer.
We weten onderhand wel dat jij bij modder niet fietst. Maar leg nou eens uit waarom jouw fiets niet vies mag worden? Kun je toch gewoon schoon maken.

Cicletti
a)Ik bedoelde daarmee dat er misschien wel tochten zullen zijn die meer dan 26 keer georganiseerd zijn maar die clubs houden twee of meer tochten per seizoen. Ik denk bijvoorbeeld aan o.a. Nuenen , Gemert , Berlicum. Maar die waren er nog niet bij in 1984 toen op de veldtoertochtkalender van heel Nederland een tiental tochten voor het totale seizoen stonden. Het veldtoerseizoen was toen van 1 november tot 1 maart

b)Mijn fiets mag wel een beetje vies worden maar zodanig dat ik hem niet met water moet kuisen.
Zoals anderen ook al beweren slijt het materiaal enorm als er onder kletsnatte omstandigheden wordt gereden. Mijn "budget" laat niet toe dat er een paar keer per seizoen nieuwe remblokken , ketting en cassette op moeten. Mijn (lange) ervaring leert dat als je boel redelijk droog houdt de onderhoudskosten een faktor vier lager zijn. Als ik na afloop van een tocht de afspuitplekken zie dan is dat kassa voor de onderdelen fabrikanten.
Een andere reden is ook wel dat toen ik nog langer geleden westrijden reed zoveel door de bagger ben gereden dat ik daar de buik vol van heb.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
IAmBeeblebrox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 27 december 2009, 11:54
Mijn mountainbike: Focus Super Bud 29R 1.0 Factory 2015
Contacteer:

Wij hebben afgelopen zondagochtend met de Licht Verzet clubdag in het Reichswald gereden. Een heerlijk modderbad. Kan me niet herinneren dat mijn fiets ooit zo vies was. Het schoonmaken daarna was wel echt nodig maar nu zijn ze weer spik en span. Klaar om opnieuw vies te worden dus. Misschien wordt dat wel Zeeland.
-- And if it doesn't make you happy you can always fake a smile --
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1610
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

IAmBeeblebrox schreef:Klaar om opnieuw vies te worden dus. Misschien wordt dat wel Zeeland.
We doen er alles aan om modder te kunnen garanderen op zondag. Ik houd jullie op de hoogte.
Focus KillerBee Disc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 15:00
Mijn mountainbike: Focus Raven 6.0 omgebouwd naar Rohloff :)

wij zijn er zondag ook weer bij in zeeland! schitterende tocht en altijd erg goed georganiseerd. als ik aan toertocht zeeland denk dan denk ik altijd aan de erwtensoep bij de pauzeplaats die altijd zo lekker is! :) :) tot zondag
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

BikerBas2 schreef:We doen er alles aan om modder te kunnen garanderen op zondag. Ik houd jullie op de hoogte.
:lol: :lol: :lol:
Mooi, ik kom het controleren. :wink:
timbo16
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 957
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 14:23
Mijn mountainbike: Crosser voor offroad
Contacteer:

Is even kijken of ik het van het weekend nog tijd over heb om ook te komen rijden.
Lijkt me leuke tocht.
Flanders cx
Cube Litening super HPC race, sram red
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

BikerBas2 schreef:We doen er alles aan om modder te kunnen garanderen op zondag. Ik houd jullie op de hoogte.
...desnoods gaat Bas met een gieter rond :-q
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ikkefietse? schreef:
BikerBas2 schreef:We doen er alles aan om modder te kunnen garanderen op zondag. Ik houd jullie op de hoogte.
...desnoods gaat Bas met een gieter rond :-q
Dat zal niet nodig zijn te concluderen uit de weervoorspellingen voor het komend weekend.
Jammer maar dat wordt dit jaar deze tocht weer eens overslaan.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Express
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 18:30
Mijn mountainbike: Stevens Prestige

Ik had in nistelrode enorm last van mijn versnelling die oversloeg. Ik zag ook veel andere bikers die hier last van hadden. Hebben jullie tips hiervoor?
Plaats reactie