06-11-2010 Nunspeet, 5e Rabo Veldtoertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
kajhpc
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1017
Lid geworden op: vr 18 april 2008, 10:49

Ik heb de 75km gedaan, met een oersaai middenstuk. Alsmaar rechtdoor en haaks links of rechts. Gelukkig werd dat op het laatst goedgemaakt met een mooie lange singletrack.

Ik heb trouwens een beetje medelijden met de mensen die op deze paden hun thuisrondje rijden, deze omstandigheden en de vele rijders zijn een behoorlijke aanslag op de paden.

Prima geregeld verder, complimenten aan de organisatie en de vrijwilligers. Goede afspuitplek ook, met 5 tuinslangen. :-q
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Sohw, dat was een prima doop voor m'n salsa die als modderbike moet dienen. 1x9 icm een starre fork en HS33 is ideaal voor deze omstandigheden.
Erg mooie toch, lang geleden dat ik zo onder de modder thuis kwam.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Afbeelding

Was me het tochtje wel !

Voor de 4e keer gereden, blijft mooi. Afwisseling genoeg. Bos, stille heide met schapen, singel tracks.
Goede verzorging en bewegwijzering : Top.

Heeft iemand toevallig de gps of digitale route ergens staan van de 75? Ben eigenlijk wel benieuwd waar we nu geweest zijn.
hullo
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 27 augustus 2007, 20:00
Mijn mountainbike: Steal is Real....

kajhpc schreef:
Ik heb trouwens een beetje medelijden met de mensen die op deze paden hun thuisrondje rijden, deze omstandigheden en de vele rijders zijn een behoorlijke aanslag op de paden.
Is over een paar weken niets meer van te zien, we zitten hier op zand grond....
Stay Save....
snahnav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: di 22 december 2009, 22:40

alstro schreef:Heeft iemand toevallig de gps of digitale route ergens staan van de 75? Ben eigenlijk wel benieuwd waar we nu geweest zijn.
De hele track staat op de site
NULLA TENACI INVIA EST VIA
bruto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 21 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper HT S-Works 2012

Da's niet de beek zelf, maar een zijvertakking zo te zien.
Heb ook een poging gewaagd, maar mijn middenblad was te erg versleten wat resulteerde in chainsuck in elke modderpoel.
Ben bovenop de Stakenberg rechtsaf richting huis gegaan, 't was niet te doen.
Complimenten voor de organisatie, alles was goed geregeld, volgend jaar eens in droge omstandigheden proberen ;)
Every man dies, not every man lives.
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

bruto schreef:Da's niet de beek zelf, maar een zijvertakking zo te zien.
Helaas ook niet goed. Op een gegeven moment reed je over een hoger gedeelte waar je een aantal keren gewaarschuwd werd voor wortels. En aan het eind van dit stuk is deze foto genomen. Aan de linkerzijde van dit hoger gedeelte ligt de Hierdense beek. Aan de rechterzijde was ook een stromende beek, nou ik kan je verklappen dat dit normaal gesproken een weg is.

De plek waar je al dit water op de foto ziet is normaal kurkdroog. Het enige water wat je hier normaal gesproken ziet stroomt door een beekje van 2,5m breed en liggende in een verdiepte bedding. Als je het in normale omstandigheden presteert om door de beek te rijden, langsop of dwarsdoor dan ben je toch echt ergens een meter naar beneden gekukeld. Ik woon hier vlakbij en ik kan jullie verzekeren dat ik zoveel water in nog geen 20 jaar hier gezien heb.

Het was echt alsof ergens een dijk doorgebroken was. :o
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Al enige filmbeelden van onze eigen cameraman ;-)

Deel 1 (onbewerkt):
http://www.youtube.com/user/janwillem15 ... xDmlXRplho" onclick="window.open(this.href);return false;

Deel 2 (onbewerkt):
http://www.youtube.com/user/janwillem15 ... 76InBx5ajg" onclick="window.open(this.href);return false;
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

alstro schreef:Afbeelding

Was me het tochtje wel !

.
Dat ben ik dus op defoto, bedankt
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zie dat jij het hebt drooggehouden, met je spatbord :D !
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Heeft iemand toevallig de gps of digitale route ergens staan van de 75? Ben eigenlijk wel benieuwd waar we nu geweest zijn.
Hier de link van de GPS track http://tcdevolharding.nl/uploads/GPSRou ... d_2010.gpx" onclick="window.open(this.href);return false;

hier een link van de route op kaart: http://tinyurl.com/3y86rog" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding


In de GPX-file vind je alle 3 routes (30, 50 en 75 km) Track is in delen gehakt vanwege het aantal punten.

Even een korte toelichting:

30 km

Voor de 30 km volg je eerst track 50-1 tot en met waypoint SP2, dan volg je track 30 V2, deze track is een paar honderd meter lang en dan kom je weer op track 50-2. Volg de track 50-2 tot en met SP3 en volg dan track 30 V1. Na 300 meter kom je weer op track 50-3. Volg deze tot aan de finish.

50 km

Fiets track 50-1, 50-2 en 50 3 achter elkaar

75 km

Neem het eerste stuk van de route 50-1 tot aan waypoint SP1, neem vanaf hier track 75. Rijd deze track helemaal tot aan waypoint SK1. vanaf hier volg je weer de routes 50-2 en 50-3
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

B1885 schreef:Dan heb je mij mogen aanschouwen zwemmend in de modder. Ik kon er wel hartelijk om lachen incl mijn maat
RobSter schreef:Was jij met dat gele hesje aan ?
Die zag ik ook mooi omvallen :tong
Ik ook :lol:
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

En een paar remblokken armer.... Het is een mooie tocht en ondanks de vele blubber kon er nog aardig doorgefietst worden. Organisatie had het allemaal weer goed voor elkaar. :-q
Haast u langzaam
Chris Cross
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: di 4 mei 2010, 16:38
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

Het was weet super qua sfeer en deelnemers!

Blij al die vermoeide lijven weer van een bouilonnetje te hebben voorzien: ondanks de omstandigheden bijna 1100 deelnemers. Hulde!!

Vanochtend de route zelf gereden; pittig!

Greetz,
Chris Cross
Once a lefty, always a lefty
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Chris Cross schreef:Het was weet super qua sfeer en deelnemers!
Precies! Vrijwilligers bedankt! Het was loodzwaar maar toch vrijwel alleen maar lachende gezichten gezien. Met dat vele water een tocht om niet snel te vergeten. De eerste paar 'meertjes' ontwijk je nog maar al snel hadden we door dat het vaak beter ging als je er recht doorheen ging. (de theorie zegt dat het water op het hardste gedeelte blijft staan). En zeg nou zelf: Als je eenmaal 'door' bent is het best lekker water! :roll:

Zoals zovelen dachten wij bij de 'doorwadingsplaatsen': Hier moeten we eigenlijk even een foto maken. Niet gedaan en daarom dank voor diegenen die er hier een paar op het forum gezet hebben. :-q Mochten er meer spectaculaire foto's zijn van modder en water tijdens deze tocht...Laat maar zien!
Plaats reactie