Toertochten 2de kerstdag

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Waar zijn 2de kestdag overal (wilde) toertochten?
Weet iemand of er in Haelen een wilde tocht is?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

www.ntfu.nl > kalender
Refro
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 505
Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise

www.ntfu.nl > kalender
En daar staat ie dan niet bij (of ik moet wel heel blind zijn)

maar deze tocht is er dus wel :D
MTB Leudal –toertocht

Op Maandag 2 e kerstdag 2005

Wielerclub-Midden-Limburg organiseert in samenwerking met

Staatsbosbeheer een zeer mooie toertocht door het

Natuurgebied het Leudal.



Een van de mooiste tochten van Midden-Limburg

Het parcours voert voornamelijk door bosgebied met veel zandgrond

En bij minder weer ook goed te berijden.

Afstanden: 30 en 45 KM .



Inschrijving: Kantine van het Sportpark te Haelen

Roggelseweg 48 Haelen

Is aan gegeven met borden.

Vanaf: 8.30 uur tot 10.00 uur


Inschrijfgeld: € 4,00 per persoon

Iedereen krijgt een consumptiebon en op de pauzeplaats

Is nog een verzorging.



Er is gelegenheid voor het afspuiten van fiets en te douchen.



Deelname geschiedt geheel op eigen risico.



Tot ziens op Zondag 2 e Kerstdag 2005 te Haelen.
Bestuur van Wielerclub-MiddenLimburg


Inlichtingen: Huub aan de Boom

Tel: 0475-492293 Staatsbosbeheer
Van http://www.wielerclubmiddenlimburg.nl/wielerclub.htm gekopierd

En als je 2 gekken met een kerstmuts over hun helm ziet rijden en lampjes op de camelbak groet dan effe dikke kans dat ik een van die 2 ben[/url]
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Da's ook genoeg voor een wilde tocht; 4 euro.

Maar inderdaad, het is de tocht die ik zocht. :-q Bedankt

Is het een beetje een aardige route?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Refro
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 505
Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise

Route is al een aantal jaar hetzelfde en is opzich wel aardig maar niet heel bijzonder (is ook mijn achtertuin zo'n beetje) er zitten een paar kleine stukjes in waar je normaal niet mag komen.

Het is een redelijke mix van singletracks en brede bospaden. Verder een paar klimmetjes op kracht. En op de lus van de 45 na de pauze kom je waarschijnlijk een heleboel joggers tegen die meedoen aan de bosloop van de atletiekvereniging.

Al met al een redelijk leuke tocht maar bij ons begint traditie het meer te winnnen van de uitdaging.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Refro schreef:
www.ntfu.nl > kalender
En daar staat ie dan niet bij (of ik moet wel heel blind zijn)
Hij vraagt toch WAAR er tochten zijn? Voldoende keus lijkt mij...
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Als je in de buurt van Neer bent en je draait weer richting de weg Roggel/Haelen krijg je op een gegeven moment wel een keer de keuze . De keuze is het waterloopje of meer de harde weg volgen . Ik weet alleen dat het waterloopje volgen vorig jaar vrij modderig was.

Ik vond het vorig een best aardige tocht , het ging redelijk op en neer en ik heb me best vermaakt ondanks dat dit het begin was van een conditiepeildip van 3 maanden . Begin Januari 11 dagen ziek , daarna heb ik 11 dagen niks gedaan en daarna weer rustig weer begonnen . 2 weken later 5 dagen ziek geweest en dus ook weer 5 dagen niks gedaan. Dus weer rustig gestart , maar ik was bijna niet meer vooruit te branden , hartslag was binnen enkele tellen op max. en wilde niet vlug zakken als ik het rustig aandeed. Begin Maart bij de 8 van Mill , dus ook niet de volledig 100 km gedaan . Ben na 60 km maar naar de auto gereden en gewacht op de rest van de club die wel de 100 km volbracht.
Het heeft me tot in Mei geduurd voor aleer ik weer op mijn normale hartslagwaarden zat.
PS ik ben maar een een plezierrijder , geen wedstrijdrijder.
it ain't what you do it's the way that you do it
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Ik ben hoogst waarschijnlijk ook te vinden in Haelen.
Is voor mij net als voor Refro de thuisbasis, ik woon in Haelen.

Maar omdat ik de leudal toertocht al 4 keer gereden heb reis ik heel misschien af naar het Belgische Opitter. De vriendin van m'n broer woont daar en wilde daar gaan mountainbiken.
Ook in opitter is 2de kerstdag een toertocht. (zie www.fietspromo.be)

Maar de toertocht in Haelen is leuk, zeker als je 'm nog nooit gereden hebt!!!

SkyAlloy

@ Refro, hoe laat vertrekken jullie? En wie is de 2de persoon met kestmuts en andere kerstversieringen? Joep?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Een kameraad is daar dit jaar naar verhuist , maar hij fiets zelf niet . Hij voetbalt , geloof ik , in Haelen 4. Hij heeft wel een MTB staan of gehad , maar die is zeker een jaar of 7 oud.

Ik heb hem vorig jaar gereden , maar reed verkeerd na de pauze . Linksaf ipv rechtsaf , maar zat binnen 200 mtr weer op de route en had daardoor zeker 5 km afgesneden. Dat was niet erg want het ging na de pauze voor geen meter meer , maar ik moest nu wel een 20 minuten wachten op de chauffeur in de "kou".

Ik vond de tocht leuk en goed te doen , gewoon een leuke tocht om de 1ste Kerstdag weg te rijden en eventueel ruimte te maken voor de 2de Kerstdageten.
it ain't what you do it's the way that you do it
Refro
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 505
Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise

@ Refro, hoe laat vertrekken jullie?


Nog geen idee zal wel vroeg zijn omdat we allebei 's middags nog aan een kerstdiner moeten aanschuiven. Daarom rijden we waarschijnlijk ook relaxed de 30 (met mischien 1 extra lusje van de 40).
En wie is de 2de persoon met kestmuts en andere kerstversieringen? Joep?
Jij mag niet meer raden :D[/quote]
De Vleeg
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 3 augustus 2005, 09:47

Heb deze tocht ooit gereden toen ik pas begonnen was met mountainbiken. Kan mij er niet veel meer van herinneren dus ik ben benieuwd wat we onder onze wielen zullen krijgen.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

De Vleeg schreef:Heb deze tocht ooit gereden toen ik pas begonnen was met mountainbiken. Kan mij er niet veel meer van herinneren dus ik ben benieuwd wat we onder onze wielen zullen krijgen.
Licht glooiend , af en toe doorbijtend omhoog , een modderig stuk langs een beekje. Al met al toch een leuke tocht als ik terugkijk op vorig jaar.

De Vleeg , toen ik je emailadres zag wist ik wie je was. Weer terug in Weert of nog steeds aan het studeren in Brabant.
it ain't what you do it's the way that you do it
De Vleeg
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 3 augustus 2005, 09:47

Ja heb 'n andere nick. Ik was een tijdje niet op dit forum geweest en was zodoende mijn paswoord vergeten.

Ik ben nog steeds aan de studie in het Brabantschen land. Waarschijnlijk nog anderhalf jaar. Wel ben ik bijna elk weekeinde bij mijn ouders. Dat vind ik wat makkelijker met het mountainbiken. Het is dan minder ver rijden van de wedstrijden en de mooie toertochten. Leudal ken ik wel. Daar kom ik wel eens tijdens een duurtraining. Kon me alleen niet veel meer voorstellen van die tocht. Het enige (negatieve) dat me bij hangt is dat stuk langs die beek. Ik zie het wel, ik kom lekker op de fiets, dat is weer een goede duurtraining.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Vol goede moed begonnen aan de toertocht n het ging goed tot een clubgenoot een val maakte en wij hem even hielpen. Het was net voor een stukje omhoog , ik stap op zet aan en kreeg problemen. Ik zag na een stukje lopen om niet te veel in de weg te staan dat de houder ( tacx) van de 2 derailleurwieltjes doormidden was . Ik had wel door kunnen fietsen maar omdat ik het risico wilde uitsluiten van constant met het idee lopen dat het uiteindelijk 1 lastige tocht zou worden maar besloten om over de weg naar de finish te fietsen , uiteindelijk 18 km gefiets en thuis die houder maar vervangen door de vorige waar de wieltjes van versleten waren , wel de andere wieltjes gemonteerd.

Nu woensdag naar de Neerkant voor de volgende tocht , 45 km versie. Het zal wel opletten worden , omdat de vorst zijn imtreden doet en dan de gemaakte sporen een extra opstakel zullen opleveren.
it ain't what you do it's the way that you do it
De Vleeg
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 3 augustus 2005, 09:47

Met het oog op de voorspelde sneeuw- en regenbuien leek het mij verstandiger om dezelfde kant op te gaan als mijn chauffeur en er niet in mijn eentje met de bike op uit te trekken. Zijn keuze viel op het Belgische Opitter en ik ben dus niet naar Haelen geweest...
Hier overigens geen spijt van gehad! Eerst ben ik naar de start toe gefietst (ca. 25 km). Daarna een schitterende bosrijke tocht gereden door de licht heuvelachtige bossen van het Oeterdal. Met op het einde een heerlijke singletrack als toetje. :)
Plaats reactie