Helmond of Zijtaart?

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

whocares schreef:Toertocht Helmond is afgelast.

Buitenlust'68

Van Zijtaart heb ik nog geen afgelasting gezien op hun site.
Watjes :evil: Niets mooier dan in de sneeuw fietsen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

byorka schreef:
whocares schreef:Toertocht Helmond is afgelast.

Buitenlust'68

Van Zijtaart heb ik nog geen afgelasting gezien op hun site.
Watjes :evil: Niets mooier dan in de sneeuw fietsen.
Goed dat ik nog even kijk... nou dan morgen zelf maar een tochtje in elkaar trappen. Misschien even naar de Gulberg. Is waarschijnlijk wel spannend met een beetje sneeuw... :-{ nou ja.. iedereen toch veel plezier morgen...
"Wie nooit gevallen is, heeft geen juist besef van wat er nodig is om overeind te blijven."

- Multatuli -
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Het is : hoeveel risico als organisator neem om een tocht doorzetten terwijl het misschien niet verantwoord is om georganiseerd mensen te laten rijden.

Verzekeringstechnisch gezien.

Nadeel van sneeuw is dat je vele dingen niet kunt zien , dingen die gevaarlijk zijn als je ze niet 1/2/3 kunt zien doordat de sneeuw ze verborgen heeft.
it ain't what you do it's the way that you do it
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

whocares schreef:Het is : hoeveel risico als organisator neem om een tocht doorzetten terwijl het misschien niet verantwoord is om georganiseerd mensen te laten rijden.

Verzekeringstechnisch gezien.

Nadeel van sneeuw is dat je vele dingen niet kunt zien , dingen die gevaarlijk zijn als je ze niet 1/2/3 kunt zien doordat de sneeuw ze verborgen heeft.
Ja, er is hier ook sneeuw gevallen. Echter veel was gisterenochtend ook alweer weg. Hier zijn nauwelijks takken van de bomen gebroken. Naar mijn inschatting is het veilig genoeg om de tocht in Zijtaart door te laten gaan.

Om je gerust te stellen :wink:

Ik ben er in ieder geval klaar voor 8)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

JorisR6 schreef:
Ik ben er in ieder geval klaar voor 8)
Succes met de tocht en kom heel terug ( beide ). :wink:
it ain't what you do it's the way that you do it
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

whocares schreef:Het is : hoeveel risico als organisator neem om een tocht doorzetten terwijl het misschien niet verantwoord is om georganiseerd mensen te laten rijden.

Verzekeringstechnisch gezien.

Nadeel van sneeuw is dat je vele dingen niet kunt zien , dingen die gevaarlijk zijn als je ze niet 1/2/3 kunt zien doordat de sneeuw ze verborgen heeft.
Dit had ik ook al gedacht. Ik snap het wel.

Ondertussen heb ik mijn lol vanochtend weer gehad :-q
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

whocares schreef:Het is : hoeveel risico als organisator neem om een tocht doorzetten terwijl het misschien niet verantwoord is om georganiseerd mensen te laten rijden.

Verzekeringstechnisch gezien.

Nadeel van sneeuw is dat je vele dingen niet kunt zien , dingen die gevaarlijk zijn als je ze niet 1/2/3 kunt zien doordat de sneeuw ze verborgen heeft.
Op zich logisch natuurlijk. Al was het bos redelijk goed te fietsen vanmmorgen. Wel heel nat overigens.
Vanmorgen dus als eerste een maagdelijk witte Gulberg op gefietst. Het leek zowaar als eerste na de sneeuwval van vrijdag. Fantastisch uitzicht ondanks de mist. Deed mij alweer heel sterk verlangen naar Oostenrijk.. maar dat duurt nog 11 nachtjes slapen :-D
Na de afdaling nogmaals naar boven gefietst. Inmiddels melde zich nog enkele andere "die-hard" MTB-ers. Een man of vijf gezien vanochtend en dat is heeeel weinig voor zondag ochtend. Nog een klein sneeuwbuitje getrotseerd waarna heerlijk onder de dampende douche. Met andere woorden... dit benaderde toch wel voor mij het ideale fietsweer dus... Let it snow, let it snow, let it snow.... :-q
"Wie nooit gevallen is, heeft geen juist besef van wat er nodig is om overeind te blijven."

- Multatuli -
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Vond het vanochtend heerlijk fietsen (nee, ik ben geen masochist :P). Eerste 5 km was al behoorlijk zwaar, veel zuigende modder en slootkanten. Dat zou wat beloven voor de rest van de tocht. Maar dat viel gelukkig mee. Daarna gingen we via de Mariahoutse bossen door naar de Vresselse bossen. Vandaaruit via de Moerkuilen en de Bulten terug naar Zijtaart. Ik vond het een mooie afwisselende route, met niet teveel verbindingstukken.
Ik weet niet hoeveel kilometer het totaal was, want m'n tellertje gaf af en toe te weinig aan. Ik denk dat de 45 kilometer wel gehaald is.

De pauzeplaats was netjes verzorgd met bananen, peperkoek, thee en warme choco. Plus de mogelijkheid om tussentijds alle modder uit de cassette en derailleurs te spoelen.

Ik heb me prima vermaakt! In totaal hebben er (wat ik gehoord heb) ongeveer 250 mensen meegedaan, wat niet tegenviel gezien de omstandigheden.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

Vandaag ook in Zijtaart gereden. Was lekker modder zwoegen. :-q Vanuit Son op de fiets heen en terug. Toch mooi weer zo'n 75km gemaakt.

Wel een keer hard op mijn plaat gegaan (OTB) doordat mijn voorwiel geparkeerd bleef staan tegen een onder de bladeren verstopt stronkje. :-{
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Ideaal singlespeed weer, afgelopen weekend :-q
Plaats reactie