Galder 20-11-2005

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
markie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 16:18
Mijn mountainbike: Merida Matts Special Edition 2004

Vanochtend Galder gereden. Moet zeggen dat het redelijk druk was!
Door de vochtige ondergrond was het bij tijd en wijlen best zwaar :(( , maar over het algemeen een mooie tocht. Jammer dat er (relatief) weinig echte technische stukken in zaten :roll: , maar dat het vooral rechtdoor rijden was. Weliswaar over veel singletracks met om de haverklap boomwortels, maar goed. Gemiddeld 22,9 gereden :-D
fearless
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 25 september 2005, 16:39
Mijn mountainbike: TREK 4500,SPECIALIZED hardrock,zelfbouwprojectje

Heb vanmorgen ook de 45 km. gereden (met naar de start en terug rijden net geen 50 km.)
Was eigenlijk al te laat met inschrijven maar daar deden ze gelukkig niet moeilijk over.
Omdat ik zo laat was waren velen mij al voorgegaan en waren er veel diepe sporen in de modder, vooral de laatste km's waren behoorlijk zwaar.
Een leuke tocht al was ie wel erg vlak
Gebruikersavatar
The Stig
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 22:35
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 Eagle NX 12, Zanatta Z82 Potenza
Contacteer:

Het stuk langs de Galdersmeren was erg mooi, lekker over het strand rijden door de mist die van het meer kwam, echt super. Daarna lekkere single tracks en brede paden, wel veel glibberen en glijden, een keer gleed ik zo een droog staande sloot in. Het laatste stuk, na het oversteken van de Chaamseweg, was erg zwaar, veel zuigende modder. Volgens mij waren er een paar stukken aangepast, ik had het idee dat dat het stukje na de rust anders was en het stuk voor het oversteken van de Strijbeekseweg ook anders was. Het stukje "moeras" naast de Mark vlak voor het einde was, eh ja laat maar. De rust was goed verzorgd en bij de finish een goede afspuitmachine. De tocht was perfect, er was alleen een groepje fietsers die op de meest onmogelijke plekken al scheldend (oprotten sukkels hierkomen de echte mannen) voorbij kwam. Niet doen jongens is echt niet leuk. Totale lengte was 45 kilometer met een gemiddelde van 24,5.
Een bel moet je verdienen
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Om half 10 gestart en ik moet zeggen dat ik 't juist erg rustig vond. Van horen zeggen dat het 's morgens vroeg idd druk was. Veel inhaal mogelijk heden in Galder dus lekker door kunnen rijden :-q
fearless
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 25 september 2005, 16:39
Mijn mountainbike: TREK 4500,SPECIALIZED hardrock,zelfbouwprojectje

Zit net de achterpagina van BN de Stem te lezen, staat een heel groot stuk over galder.
Volgens de organisatie waren er 1111 deelnemers, een record.

Ik kwam trouwens niet verder dan 20.3 km/u gem.
Plaats reactie