Toertocht Veenendaal?

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Mountainbikester83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 9 augustus 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Voodoo

Wie heeft weleens de toertocht van Veenendaal gereden? En hoe was het?
rhoogendijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 24 juni 2005, 15:02
Mijn mountainbike: Trek 6700 disc

Heb de 1e axa veldtoertocht gereden in Veenendaal (23 okt), ik vond hem super. :-q

Wegwijzering goed en op sommige gevaarlijk punten (oversteek) stonden mensen van de organisatie.

Zaten aantal pittige klimmen in, mooi gebied, redelijk veel singletracks.
Ik denk dat ik komende zondag er weer ben!
ATB Topper
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 23:16
Mijn mountainbike: Bulls 8.80 - HS33

Ik was ook van plan om zondag voor het eerst deze tocht te rijden!!

Ben erg benieuwd :-D
ATB Topper
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 23:16
Mijn mountainbike: Bulls 8.80 - HS33

Nou nou, vandaag gereden, maar dit was echt genieten!!!!!!!

Voordat ik het in de gaten had hadden we de 40 km er al op zitten.

zo mogen ze van mij elke week wel zijn!!

Minpuntje, geen verzorgingspost gezien!!! wel een controlepost en dan moest je geloof ik de kantine van de sportvereniging in. Zijn we niet geweest.


Groeten tot de volgende keer :-q
Mountainbikester83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 9 augustus 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Voodoo

Wij hebben hem vandaag ook gereden, idd mooie tocht! Goed uitgepijld ook! Dat ik geen verzorgingspost was vond ik niet zo erg, pas als het echt koud wordt drink ik graag een kopje thee onderweg. Het weer was vandaag ook weer super trouwens!!
ATB Topper
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 23:16
Mijn mountainbike: Bulls 8.80 - HS33

Helemaal mee eens.

het weer was geweldig. en dan ziet alles er toch wel heel erg gaaf uit.

met die mist en die zon!!!! Super


ik vind het ook niet erg van die verzorging, maar het valt me gewoon kop dat het zo verschilt per toertocht. :-?


Groeten
LazyLad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:47
Mijn mountainbike: is een vonkje

Ook geweest, super omstandigheden :-q , al duurde het vrij kort; erg snel parcours.

Idd die controlepost was vaag, ben ook maar doorgereden, zal wel nodig zijn als je een herinnering wilt.

Geen verzorgingspost, maar door de korte duur was dat niet erg. Al was de prijs wel hetzelfde als bij tochten waar wel verzorging is; vreemd :-{

Voor de rest super aangegeven met die blauwe bordjes :-q

Wel jammer dat sommige mensen bij die paar technische stukjes op eens stapvoets gaan rijden :-{ , dat zijn nu juist de krenten ...
martijn_mb
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 20 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2007 + Gary Fisher Big Sur 2002

Meegedaan, vond hem super en ben ook doorgereden bij de controlepost. Roept wel de vraag op of daar wellicht ook de verzorging was....
Koffie met gebak voor 2 euro op het eind maakte heel veel goed :D
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

De beloofde 45 kilometers werden niet gehaald (39,5 op de teller), veel stukken over de vaste route van Amerongen en soms in tegengestelde (!) richting, geen verzorging onderweg en vond de pijlen slecht zichtbaar. Kortom: voor mij geen tweede keer.
pkl
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 1 november 2004, 20:33

Ik heb hem ook gereden en ik was na meerdere verhalen over de Amerongse berg op het ergste voorbereid. Eerlijk gezegd viel het mij een beetje tegen na meerdere zeer mooie tochten op de Noord-Veluwe. Ook de controle post was inderdaad erg vaag. De route was overigens wel goed gepijld.

Paul
janvdl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 21:37
Mijn mountainbike: Giant XTC SE2

Ik train normaliter op de vaste mtbroute in Amerongen. Ik vond het een mooie toertocht omdat we voornamelijk buiten deze vaste mtbroute reden. Zie je ook eens iets anders. Prachtig weer deed ook veel goed natuurlijk.
Peter_Intersens_LX
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: do 7 april 2005, 13:31
Mijn mountainbike: Intersens XC 580 LX

Het weer tijdens de tocht was ideaal, heb heerlijk gefietst en ook wij hadden een paar km minder op de teller dan zou moeten.
De bosgrond was goed :-q heel erg technisch was het niet. Ondanks dat heerlijk tocht gefietst!
Niet zeuren over gewicht en rolweerstand... gewoon trappen!
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

De toertocht van afgelopen zondag was perfect. Leuk parcours (snel), mooie weer en een nieuwe fiets.

Heb geen tijd gehad om te stoppen voor de controle en verzorging maakt ik bij een 40 Km tocht toch geen gebruik van. Het gebruik van de vaste route die op bepaalde punten samenviel met de tocht was niet storend ondanks dat je daardoor wat tegenliggers kon tegenkomen op bepaalde punten.

Al met al een aanrader als je een slekker wilt doorrijden. Start dan niet gelijk als het kan maar wacht een half uurtje. Het is dan wat minder druk.

Rob Coenders

Mountainbikester83 schreef:Wie heeft weleens de toertocht van Veenendaal gereden? En hoe was het?
HansP
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 7 december 2005, 21:07

Mountainbikester83 schreef:Wie heeft weleens de toertocht van Veenendaal gereden? En hoe was het?
Uit de diverse reacties blijkt dat niet iedereen weet wie wat organiseert in Veenendaal. De drie Axa-veldtoertochten worden georganiseerd door Axa-Valleirenners. Toertocht Veenendaal organiseert de Rein-Veenendaal ATB-tocht in Ede (19 nov) en de Rein Veenendaal ATB-Huchiestocht vanuit Leersum (zondag 18 dec).

De laatste tocht heeft 45 echte boskilometers, 450 hoogtemeters en een heuse verzorgingspost. Wel is de startplaats gewijzigd. Zie http://www.toertochtveenendaal.nl.

Hans Philippi
Webmaster TTV
Plaats reactie