ATB Echt 6-11

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
axirally
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: za 6 november 2004, 17:42
Mijn mountainbike: Scott

Komende zondag ATB tocht in Echt, info over startlocatie en tijden op; http://www.cycles-jogeurts.nl/
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Heb enkele weken geleden al iets over deze tocht gepost.
axirally
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: za 6 november 2004, 17:42
Mijn mountainbike: Scott

rossi schreef:Heb enkele weken geleden al iets over deze tocht gepost.
Inderdaad, 5 weken geleden, maar zover had ik niet terug gekeken.
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Ik ben erbij zondag, langste afstand: aangezien dat hier de 45 km is.
Ik vertrek weer vroeg denk ik, 9 uur. Hopen op een beetje goed weer!!!

Tot zondag!!!
SkyAlloy
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Zondag wordt het 14 graden met een zonnetje erbij.
Lekker bikeweer, dus komt allen, de organisatie wil het record van ongeveer 800 deelnemers van vorig jaar verbreken.

Dus tot zondag!!!

SkyAlloy
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Vandaag de 45 km tocht gereden. Ik moet zeggen dat ik het een hele leuke tocht vond. Ondanks dat ik normaal wat meer heuvels gewend ben vond ik het zeer zeker geen slecht parcours. Vlak, dat wel, en bij het enige klimmetje dat er was viel alles opeens stil, waardoor ik hier ook ben moeten afstappen, wel jammer, maarja. Veel stukken bos, weinig asfalt.
Aangezien mijn kilometerteller niet meer werkte, weet ik niet precies hoeveel km ik daadwerkelijk gefietst heb. De rest van de groep waar ik bij was had op het einde ongeveer 40 km op de teller. Wij hadden ook slechts 16 km bij de bevoorrading.
Veel mooie singletracks, hetgeen inhalen wel ook weer moeilijker maakt. Ben even voor 10 vertrokken, waardoor het al erg druk was overal, vandaar ook dat ik veel mensen heb moeten inhalen. Ondanks dat toch een (schat ik) 25 km/u gereden. (Iemand van onze groep die iets later als mij binnenkwam had 24 km/u gemiddeld, vandaar). Zeer zeker voor herhaling vatbaar, waarschijnlijk dat ik dan wel wat eerder vertrek.
axirally
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: za 6 november 2004, 17:42
Mijn mountainbike: Scott

De tocht was eens iets anders, is mij goed bevallen. Inderdaad weinig klimmen, en inderdaad jammer dat er een opstopping was bij het enige klimmetje. Het weer was goed. Veel aandacht voor veiligheid, met signaleurs op de oversteekplaatsen. Bevoorraading was OK, hij was volgens mijn teller na goed 19 km.
Enige dat mij opviel was dat er redelijk wat mensen met kapotte banden stonden, waaronder ook iemand van ons groepje. Totale afstand van de tocht was volgens mijn teller net 43 km. Gemiddeld 20km/h. Onderweg een paar keer iemand gezien die aan het filmen was, enig idee of, waar en wanneer deze opnames uitgezonden worden?
De 27e mss ook maar eens in Vlodrop gaan kijken.
jpee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 6 november 2005, 20:52

Heb hem vandaag ook gereden, de 45 km versie. Was om kwart op 9 vertrokken met een vriend van me. Leuke route, ondanks niet al te veel klimmetjes. De bevoorrading was goed en met de bewegwijzering was ook niks mis mee. De teller gaf 42,67 km aan in een tijd van 1 uur en 52 minuten. Ik heb trouwens ook nog een cameraploeg gezien, ben benieuwd waar en wanneer het te zien is, als het uberhaupt uit wordt gezonden.

Jp
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Mooie tocht, 43.67 km in 1 uur en 54 minuten.
De bevoorrading was dik in orde, en ik kon gelukkig wel doorrijden bij de beklimming, ik was redelijk vroeg gestart. Ik starte om 9 uur.
De organisatie was ronduit goed, op elke kruising met een andere weg stonden mensen van de organisatie. Gevaarlijke momenten stonden goed aangegeven.
Inderdaag een vlak parcours, maar ja, da's ook wel 's mooi. De bevoorrading en bewegwijzering was hier beter geregeld dan vorige week in Nederweert.
Volgend jaar weer!

SkyAlloy

By the way, de foto's en filmpjes komen te staan op de site die in de 1ste post van dit subject staat.
Plaats reactie