ShimanoVeldtocht Nunspeet 5 November

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Venco schreef:Vooral in het begin of helemaal aan het eind(ligt er aan hoe ze hem fietsen) heb je mooie singletracks achter de motorcross baan. Fiets ik zelf ook vaak, omdat ik er ongeveer 2 min vanaf woon : Suprised :
Ja inderdaad, fiets ook regelmatig langs de crossbaan in dat bos achter Joris. Zitten echt wel mooie stukken in dat bos. Wel jammer dat het een relatief kort stuk is.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Venco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 09:50

Fanman schreef:
Venco schreef:Vooral in het begin of helemaal aan het eind(ligt er aan hoe ze hem fietsen) heb je mooie singletracks achter de motorcross baan. Fiets ik zelf ook vaak, omdat ik er ongeveer 2 min vanaf woon : Suprised :
Ja inderdaad, fiets ook regelmatig langs de crossbaan in dat bos achter Joris. Zitten echt wel mooie stukken in dat bos. Wel jammer dat het een relatief kort stuk is.
Dat is inderdaad zo. Maar als je het een beetje creatief aanpakt kan je er nog redelijk nog rijden, zonder elke keer hetzelfde paadje te nemen :roll:
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Wat wordt er toch een hoop geluld over deze tocht!

Nu al 3 pagina's!

Ik hoop dat deze tocht het waard is, volgende week.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

CrazyCarrot schreef:Ik hoop dat deze tocht het waard is, volgende week.
Wat ik er van weet is het het wel waard.
sjaak
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 4 augustus 2004, 16:40
Mijn mountainbike: een cube reaction black en een cannondale system six
Contacteer:

CrazyCarrot schreef:Wat wordt er toch een hoop geluld over deze tocht!

Nu al 3 pagina's!

Ik hoop dat deze tocht het waard is, volgende week.
heb jij deze tocht nog nooit gefietst dan :~
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

sjaak schreef:
CrazyCarrot schreef:Wat wordt er toch een hoop geluld over deze tocht!

Nu al 3 pagina's!

Ik hoop dat deze tocht het waard is, volgende week.
heb jij deze tocht nog nooit gefietst dan :~
Nee, en ik ga hem ook niet fietsen.
Ik heb voorheen altijd weinig toertochten gefietst, omdat ik zaterdags altijd moet werken, de laatste weken kan ik wat vaker vrij krijgen op de zaterdag.

Maar op 5 november hebben we (alfred en ik) toch maar besloten om voor Ommen te kiezen, met de Betshemerberg en de lemelerberg in het parcours. Maar misschien komt Nunspeet ook nog wel eens aan de beurt.
Venco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 09:50

Eens kijken tot hoeveel deelnemers we het deze keer schoppen.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

CrazyCarrot schreef:
sjaak schreef: heb jij deze tocht nog nooit gefietst dan :~
Nee, en ik ga hem ook niet fietsen.
Ik heb voorheen altijd weinig toertochten gefietst, omdat ik zaterdags altijd moet werken, de laatste weken kan ik wat vaker vrij krijgen op de zaterdag.

Maar op 5 november hebben we (alfred en ik) toch maar besloten om voor Ommen te kiezen, met de Betshemerberg en de lemelerberg in het parcours. Maar misschien komt Nunspeet ook nog wel eens aan de beurt.
Als je 'm keer op een zondag wilt fietsen PB je me maar.
Kun je gewoon het rondje een keer met ons meefietsen. Zorg jij voor de appeltaart, zet ik een bak koffie voor je.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
scotty
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 30 oktober 2005, 14:47
Mijn mountainbike: SCALE-20
Contacteer:

dat sla ik niet af :lol:

maar ik ben bang dat als de appeltaart en de koffie op is :roll:
poca punta grassa sulla catena, ed il resto bello si asciuga !
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

aan de "kenners" van het parcours...

wat voor type band valt aan te bevelen ?

Is het een snel pad met veel rechte "harde" paden, of meer iets heel modderigs met veel bochtjes ????

dus worden het semislicks, wat meer profiel of echte modderbanden ? (of nog een andere variant)
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Ik rij lekker op mijn Racing Ralphs. Gaat prima. Het parcours is zeer gevarieerd. Snelle lange paden over de hei, singletracks, bredere zandpaden etc. Ondergrond is vooral zand, geen klei etc.
Als je aan allround XC bandje neemt zit je altijd goed.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Globe schreef:[
Als je 'm keer op een zondag wilt fietsen PB je me maar.
Kun je gewoon het rondje een keer met ons meefietsen. Zorg jij voor de appeltaart, zet ik een bak koffie voor je.
Mooi aanbod! :-q

Zal het onthouden! voorals ik mij eens verveel op een zondag!


Fietsen jullie 's morgens of 's middags?
Laatst gewijzigd door CrazyCarrot op ma 31 oktober 2005, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

ted schreef:aan de "kenners" van het parcours...

wat voor type band valt aan te bevelen ?

Is het een snel pad met veel rechte "harde" paden, of meer iets heel modderigs met veel bochtjes ????

dus worden het semislicks, wat meer profiel of echte modderbanden ? (of nog een andere variant)
Van de site:
"Het parcours is zeer afwisselend, met interessante technische stukken en single tracks, maar er zitten ook wat langere zandpaden en karrensporen in. De route is bijna 100% onverhard (als je niet over de schelpenpaadjes gaat), door bos en heidevelden. En hoewel we rond Nunspeet geen bergen hebben, zit er wel het nodige hoogteverschil in de route, waarop men zich zeker even stuk kan bijten. Je kunt kiezen uit routes van ongeveer 30, 50 en 75 kilometer."

Mijn eigen ervaring is, dat het met regen snel modderig kan zijn. Bij droog weer zijn sommige delen van die zandpaden ontzettend mul. Ik denk niet overdreven veel bochtige stukken, maar dat is echt wel afhankelijk van de precieze route. Ik ken er wel flinke bochtige stukken (bos bij de crossbaan) maar weet niet in hoeverre dat er weer bij zit. Dit zijn overigens wel relatief korte stukken.
Work... the eight hours between bicycle rides.
scotty
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 30 oktober 2005, 14:47
Mijn mountainbike: SCALE-20
Contacteer:

Als het weer zo blijft is semi perfect ik rijd op RR maar ook komt het van vandaag tot zaterdag met bakken uit de lucht blijf ik bij RR !
maar larson / phyton / enz enz helemaal goed

ben je bang voor bladeren monteer iets met meer nop ??

doe er wel een zuchtje lucht bij :-D hier en daar een wortel en een stronk >>>snakebite<<<<
poca punta grassa sulla catena, ed il resto bello si asciuga !
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Vorige keer was het extreem modderig op sommige stukken. Was wel grappig met de cyclocrossers.... :evil:
Plaats reactie