Helmtocht Helmond

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

whocares schreef: BTW Hoe zit het eigenlijk daar bij de Berkendonkse plassen tegenwoordig , omdat daar "artkel 461" bordjes staan ( als ik het goed heb ) als je richting het kanaaltje dat ten oosten van die plassen loopt.
Dat stukje zat afgelopen zondag wel het parcours maar is volgens mij de rest van het jaar verboden terrein. Ik zal er binnenkort 's avonds eens even langs fietsen om te zien of je er door kunt. 8)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De bordjes staan er, en ik ben een paar keer teruggestuurd door de stadswacht. Ze stonden bij de bordjes te controleren.
Maar je kan nog steeds achterlangs fietsen.
Meestal reed ik A, B, C, D, E, F, H, en I.
G nooit vanaf F gereden.
Wel vanaf H.
Kwestie van zo weinig mogelijk onverhard ;)
Stukje tussen D en E vind ik al te lang.
Woon nu aan de andere kant, dus ik ga nu de bossen van Mierlo, Nuenen en Geldrop eens verkennen.
Kijken of ik via de Strabrechtseheide naar Aalst Waarle kan rijden.

Nog ff over die toertochten.
Hoewel de omgeving voldoende mogelijkheden biedt, wordt het voor de org. lastig iets spectaculairs te bieden. (hoewel ik soms de indruk heb dat ze het zich wel erg makkelijk maken)
De meeste stukjes bos hebben een vaste route.
Een handje vol wielerclubs staat te popelen om een rondje door het bos te organiseren.
Logisch dat er niet altijd toestemming komt om alle paden te gebruiken.
Jammer dat men soms besluit de vaste route dan maar in tegengestelde richting te gebruiken :evil:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

En die ene sukkel die dan niet weet dat er een toertocht in de buurt is en de route WEL in de goede richting rijdt is dan weer het haasje. De toertochten hier in de buurt zijn opzich wel oke. Het komt wel voor dat je vaak door hetzelfde gebied rijdt jaa. En toch ben ik ervan overtuigd dat men genoeg moeite doet om er toch elke keer (soms 2x per jaar) er een andere tocht van te maken.

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

ThaSingleTrackMastah schreef: G nooit vanaf F gereden.
Zou ik ook niet doen , er zitten nog wel 2 korte stukjes in Asten in , maar zoals je al schrijft "te veel asfalt".
ThaSingleTrackMastah schreef: Woon nu aan de andere kant, dus ik ga nu de bossen van Mierlo, Nuenen en Geldrop eens verkennen.
Kijken of ik via de Strabrechtseheide naar Aalst Waarle kan rijden.
Zal best lukken , misschien wel wat asfaltwegen maar moet te doen zijn.
Weet alleen niet of alles "vrij" is in sommige stukken. Links en rechts van de snelweg ( A2 ) ligt de vaste route van Aalst-Waalre. Uitzoeken blijft toch iets aparts hebben.
it ain't what you do it's the way that you do it
Plaats reactie