Jumbo Veldtoertocht in De Rips 30 Oktober 2005

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

byorka schreef:
maar eens moet de eerste keer zijn...
Dat is de juiste instelling. Goed eten, drinken en krachten doseren en je kunt blijven fietsen.
Heb zojuist m'n fietsmaatje gesproken en we gaan definitief voor de 80 km. We vertrekken meteen om 8.00 uur en gaan voor een gemiddelde van 20km/h. Misschien wat voorzichtig ingezet maar versnellen kan altijd nog. :wink: Het wordt dit weekend wintertijd dus we hebben een uur extra en het is 's morgens wat langer licht. Het risico is dat we de smaak te pakken krijgen en alleen nog lange afstanden willen rijden :-{ maar dat zien we dan wel weer... Heb er al veel zin in :-q
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Gerucht : Een kameraad schreef me dat men volgend jaar zelfs een 100 en 120 km versie gaan uitzetten.Gerucht
it ain't what you do it's the way that you do it
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

Als de 80 km van de tocht en de 11 km heen en 11 km terug fietsen mij nu goed bevallen doen we volgend jaar ALS de geruchten waar zijn natuurlijk de 100 km :tong

Tot zondag allemaal

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

Ik kan alle geruchten over deze toertocht de wereld uit helpen. Heb vandaag Peter Manders (mede organisator) gesproken, omdat hij de krente(n)bollen op kwam halen bij Jumbo Gemert :wink: Ik vroeg hem over volgend jaar of er dan een 100 km of 120 km tocht bij kwam. Hij ontkende het meteen en wist zeker dat er die NIET zou komen.

Jammer jongens dan je eigen maar stuk bijten op de 80 km :-q

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

B@rt schreef:Ik kan alle geruchten over deze toertocht de wereld uit helpen. Heb vandaag Peter Manders (mede organisator) gesproken, omdat hij de krente(n)bollen op kwam halen bij Jumbo Gemert :wink: Ik vroeg hem over volgend jaar of er dan een 100 km of 120 km tocht bij kwam. Hij ontkende het meteen en wist zeker dat er die NIET zou komen.

Jammer jongens dan je eigen maar stuk bijten op de 80 km :-q

Bart
Ik zal mijn kameraad nog eens navragen.

Hij schreef me gisteren dat hij dat van Jo Martens ( Lokale kleine FM in Deurne) hoorde , dat een "directeur Jumbo Gemert/organisator tocht" (die daar schijnbaar zijn fiets haalde ) hem dat verteld had.

Maar daarom schreef ik niet voor niets Gerucht !!


Misschien tot morgen , we gaan op de fiets naar De Rips en pakken waarschijnlijk de 50 km , dan wordt het uiteindelijk 75 km totaal.
Vertrek Deurne ong. 08.30 uur > 30 min fietsen > inschrijven > Start zo rond 09.15 uur.
it ain't what you do it's the way that you do it
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

Zo net terug van een mooie ochtend fietsen. Om kwart voor 8 hier in Gemert aangefietst en om kwart over 8 gestart. 80 km gefietst met een gem. van 20.8km/h het ging dus wel lekker vandaag :D

Alles was zeer goed georganiseerd en de pijltjes hingen over goed (op de route van de 80 km dan)

Een :-q voor de goede organisatie.

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Ik ben ook net terug (woon in Son, da's zo'n 3 kwartier rijden). Om kwart over 9 gestart en 4 uur later terug van de 80. Gemiddelde snelheid 19,9 km/uur. Is de eerste keer dat ik zo'n afstand fiets en het is me niet tegengevallen. Grote :-q voor de organisatie trouwens, was perfect geregeld voor die 4 Euri :-D
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ook thuis aangefietst en de 70 km gedaan, goed voor ruim 100 km. Verbazendwekkend hoeveel klimmetjes erin zaten, jammer dat niet iedereen trapt om bult op te komen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

Nou... het zit erop. Uiteindelijk 83 km gefietst maar vraag niet hoe... OK.. omdat je zo aandringt. Het ging eigenlijk in het begin al fout omdat we door een onduidelijk bord eerst de 50 km lus hebben gefietst. Was wel een mooie lus met inderdaad veel klimmetjes en dalletjes. Zat op een gegeven moment in een treintje langs dat hek en er werd nog 12 km/h getrapt. :evil: Slecht voor m'n moyenne... Vervolgens 5 km na de eerste pauze in een afdalinkje schoot m'n zadel achter omlaag. Wel recht kunnen zetten maar zat los (en geen gereedschap bij me) :oops: 15 km met los zadel gefietst en ik kan vertellen dat dat #$%^&* is. Gelukkig bij een "marshal" langs de route een imbussetje kunnen lenen en zadel vast gezet. Na 50 km kwamen we dus terug bij het punt waar de routes kruissen. M'n maten hadden genoeg gehad maar ik wilde 80 fietsen. Dus aansluitend de 30 km lus gefietst. Daar fietste natuurlijk niemand meer want iedereen was daarmee begonnen. Een aantal keer fout gefietst door slechte bewegwijzering/laagstaande zon/slecht opgelet. Na 70 KM bij de tweede (eigenlijk dus de eerste) rustpost. Deze was eigenlijk al opgeruimd maar de dames hadden gelukkig nog een krentenbolletje en vers water voor me. Hierna op m'n tandvlees de tocht uitgefietst. :tong

Geen onverdeeld succes dus m'n eerste 80-ger. Doe ik voorlopig ook niet meer. Houd het de rest van de winter bij max 50 km...

Gemiddeld uiteindelijk uitgekomen op 19,6 km/h. Meer zat er niet in....
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Respect :-q Je nu toch wel genieten van je eerste 80 km: triomf. Dadelijk raak je nog verslaafd aan de lange tochten, net als ik.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

byorka schreef:Respect :-q Je nu toch wel genieten van je eerste 80 km: triomf. Dadelijk raak je nog verslaafd aan de lange tochten, net als ik.
Dank je... voel het nu nog te veel in m'n benen om er echt van te genieten maar dat zal vanaf morgen wel beter gaan.. :-D . Ik zeg nu inderdaad voorlopig voor mij geen lange tocht meer maar misschien denk ik daar woensdag wel anders over....
Volgende week maar naar Beek en Donk denk ik. Daar kun je maar max 40 km. (of je moet hem twee keer fietsen)
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Ik heb gisteren de 52 ( 50 ) km versie gefietst , vond de splitsing ook niet geweldig aangegeven maar heb wel de goede lus gereden. Vele nieuwe stukken , soms te nieuw met veel los zand , maakte het soms lastig om goed door te kunnen fietsen. Maar dat maakte de tocht weer interessant en leuk , altijd leuk om nieuw aangelegde stukken te mogen nemen , en je moest redelijk goed geconcentreerd blijven. Wel vond ik voor de 52 km de pauze iets aan de vroege kant , na 23 km .
Al met al 77 km gefietst , met 2x 12,5 km erbij voor het komen en gaan .

52 km met een gem. van 19,1 km/u ( ben niet de lichtste , 110 kg )

PS . B@rt , mijn kameraad zei dat de Directeur Jumbo /medeorganisator over het gerucht gesproken had.
it ain't what you do it's the way that you do it
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

Directeur Jumbo is Frits van Eerd. Die man houdt zich totaal niet bezig met fietsen maar alleen met rally rijden :tong Het zou kunnen dat ij enige inspraak heeft maar voor de rest houdt hij zich bezig met mij uitbetalen (loon :wink: ) en met de Jumbo. Peter Manders die jaren lang bedrijfsleider is geweest bij Jumbo Gemert waar ik werk en ook jaren lang bijna buurman is geweest, vertelde mij dat er geen sprake was van een langere tocht voor volgend jaar.

Laten we wachten tot volgend jaar en dan maar zien of de geruchten waar zijn.

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
Plaats reactie