Dak van Brabant

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

Van de site van TC Nuenen;

ATB tocht ´dak van Brabant´, zondag 16 oktober.
Starten is mogelijk vanaf 08.30 uur tot 10.00 uur vanaf de kantine van korfbalclub NKV, Wettenseind 20, te Nuenen, gelegen aan het sportpark Eeneind.
De afstanden zijn 30 en 40 kilometer zonder beklimming van de RAZOB of
40 en 50 kilometer met de beklimming van het Dak van Brabant ( RAZOB)
Douchegelegenheid is aanwezig evenals een afspuitplaats voor de fietsen.
De kosten bedragen 2 euro op vertoon van NTFU of KNWU pas.
Zonder deze pas bedragen de kosten 3 euro.
Kinderen tot en met 16 jaar kunnen gratis deelnemen aan onze tocht.


Meestal een hele aardige tocht. :-D Wel vaak heel druk wat wel tot opstoppingen op het klimmetje leidt.. :-{ Maar goed.. we zijn er weer bij!
:-q
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Even kijken hoe de avond ervoor gaat, maar heb wel een keer zin in de 50 km.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
De Vleeg
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 3 augustus 2005, 09:47

Helaas dat Valkenburg niet doorgaat. Ik denk dat ik dan deze ga rijden komend weekeinde.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gisteren nog ff naar boven gefietst.
Het lag er mooi bij.
Beetje Alpen gevoel, met al dat puin dat op het paadje naar boven was gestort. En ook in de afdaling.
Toch nog 56 km/h gehaald, zonder meetrappen. :D
Gaat vast goedkomen zondag.
Maar reken niet op mij, toertochten zijn niet echt mijn ding.
Bovendien is een opstopping in die klim dodelijk op de singlespeed.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
koningcaris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 14 april 2005, 10:59
Mijn mountainbike: Commencal VIP Nuts 5 2007, XTR, Reba race poplock
Contacteer:

Beetje klimmen in Brabant is ook wel eens leuk. En het uitzicht mag er ook wezen.

Ik ben zeker van de partij.
Blijven trappen anders val je om!
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Ik ga ook, samen met Sicos

We gaan voor de 50 km.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Heb helaas andere verplichtingen :( Om van m'n schuldgevoel af te komen vanmiddag nog even 40 km weggetrapt 8)

Veel plezier morgen
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Gebruikersavatar
frankie002
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 19 juni 2005, 21:46
Mijn mountainbike: S-Works Epic HT '23
Contacteer:

Hallo ,

Morgen ook de tocht rijden. Het zal wel druk zijn , het word mooi weer....
Maar ja , het blijft een mooie tocht om te doen...Maar wel met de beklimming erbij... Het is morgen op tijd , dus niet te veel drinken :bier:

Greetings en veel plezier allemaal morgen.. :-q
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

Vandaag heerlijk gefietst. 50 km en de beklimming van de Razob was lekker. 1 steil stukje op het laatst waar ik heb moeten lopen :oops: :wink: de rest was goed te doen omdat ik vroeg gestart was. Bijna niemand reed voor me dus heb niet af hoeven te stappen door opstoppingen.

ThaSingleTrackMastah als je dit op de SS hebt gedaan ---> RESPECT Ik heb toch regelmatig kelin moeten schakelen om boven te komen, met 1 versnelling had ik het niet gehaald :wink: .

De bepijling viel soms een beetje tegen. Maar voor de rest was het goed geregeld :-q

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

B@rt schreef:Vandaag heerlijk gefietst. 50 km en de beklimming van de Razob was lekker. 1 steil stukje op het laatst waar ik heb moeten lopen :oops: :wink: de rest was goed te doen omdat ik vroeg gestart was. Bijna niemand reed voor me dus heb niet af hoeven te stappen door opstoppingen.

ThaSingleTrackMastah als je dit op de SS hebt gedaan ---> RESPECT Ik heb toch regelmatig kelin moeten schakelen om boven te komen, met 1 versnelling had ik het niet gehaald :wink: .

De bepijling viel soms een beetje tegen. Maar voor de rest was het goed geregeld :-q

Bart
later gestart, maar bij mij was het een grote opstopping op de razob bult.
Boven nog ff staan hyperventileren :oops: (heb ik af en toe last van), merkte bij het starten al dat het vandaag niet zo lekker zou gaan. (misschien toch de schuld van hertog jan)
Verder wel leuk gefietst.
Bepijling was niet altijd even duidelijk, maar omdat ik later startte staan er toch altijd sporen waar je naartoe moet.
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

tati schreef:Bepijling was niet altijd even duidelijk, maar omdat ik later startte staan er toch altijd sporen waar je naartoe moet.
Jah als je als een van de eerste start heb je dat niet nee :tong

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

B@rt schreef:
tati schreef:Bepijling was niet altijd even duidelijk, maar omdat ik later startte staan er toch altijd sporen waar je naartoe moet.
Jah als je als een van de eerste start heb je dat niet nee :tong

Bart
bij deze nog bedankt voor het zetten van de sporen :-q
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Zo, ik heb heerlijk gefietst! Mijn conditie was goed ondanks dat ik laat in bed lag vanwege een feestje (incl. wat biertjes), geen panne gehad, fantastisch weer!
Alle klimmetjes op de razob gehaald op één na omdat een mtb'er vóór me bovenop mijn fietsmaat viel die hem wilde inhalen. Gelukkig beide geen schade opgelopen...

Leuke afwisselende route en voor herhaling vatbaar!
Een aantal pijlen waren inderdaad niet helemaal duidelijk, maar toch een :-q voor de organisatie voor het helpen oversteken.
De Vleeg
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 3 augustus 2005, 09:47

Leuke tocht daar in Nuenen. Veel bos en weinig verhard. :-q

Naast het gestuiter en het losse zand natuurlijk de Razob-berg. Ik was ongeveer als laatste gestart vandaag maar had alleen bij de afdalingen last van opstoppingen. Bij het klimmen kon je best goed inhalen. Door een hongerklop had ik het in de laatste kilometers nog best zwaar en toen we eenmaal terug Nuenen inreden vond ik het wel mooi geweest voor vandaag. :wink:
Gebruikersavatar
frankie002
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 19 juni 2005, 21:46
Mijn mountainbike: S-Works Epic HT '23
Contacteer:

Hello ,

Vandaag ook heerlijk gefietst in Nuenen, we hebben de 40km gedaan met de RAZOB-berg.. We waren om 9.00 uur gestart en de beklimming ging goed , in het eerste gedeelte geen opstopping in het tweede alleen bij de laaste beklimming......Moesten helaas van de fiets :roll: :oops: ..
Het was allemaal goed geregeld , we rijden de normale route ook regelmatig , maar ze hadden een mooi ander parcours uitgepijld...
Zeker voor herhaling vatbaar en TC-Nuenen een dikke 10+ voor de route en organisatie :-q :-q :-q
Plaats reactie