limburgs mooiste

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Amen.
greenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 02:00

Vandaag dus de z.g Limburg mooiste gereden.

We noemen hem het volgend jaar maat Limburgs duurste en waarom. Nou ik wilde dus de de 40 en de 70 km rijden en of ik dus dan ook € 16,- wilde betalen. Of tewel Hfl 35,- guldens :cry:
Nou daar moest wel wat tegenover staan dus. Ik had mijn zinnen er nou eenmaal op gezet en het paste wel in mijn training dus!!! karren maar en ff slikken.

Nou de 1e 40 km gingen dus gewoon over de vaste route Brunsemer heide met zegge en schrijven een post. Nou ja was net bezig dus geen behoefte en dus dooorgereden. Hij zou dus 40 km wezen maar ik had op het einde wel 49 km op de teller . Ben wel 5 keer fout gereden . :oops: Eigen schuld? nou ik had haast wilde ook nog de 70 rijden dus de bordjes niet altijd opgemerkt. Ik was mooi op tijd dus direkt maar door gereden voor de 70 km. Bleek dat de start elders was dussss!!!! dan maar daar naartoe.

Vrijwel direkt na de eertse klim kwamen we een boel bikers al weer tegemoet en uiteindelijk stonden er zo'n 35 te zoeken waar moeten we heen? Na veel gezoek en gebel zijn we weeer op het goede pad gekomen en onze weg door de prachtige Limburgse heuvels vervolgt. Echter ook daar ging de tocht voor een groot gedeelte over de Vijlen route.

Om nu te zeggen dat ik 16 euro's daarvoor moet betalen vind ik toch wel grof geld ook te weten dat je er nu niet iets speciaal voor terug krijg.
Het is voor mij duidelijk dat ik deze Limburgs duurste niet meer op mijn lijst zal gaan zetten en in het verviolg de brunsemer de vijlen en de mechelen route aan elkaar zal gaan fietsen. Toch blijft Limburg een heel mooie plek om te fietsen en ik heb toch wel genoten van de mooie omgeving en het prachtige weer.

Dat ik vervolgens in het eerste gedeelte tot 3 x toe in afdalingen op mijn neus ben gegaan en beide knieen flink heb bezeerd had alles te maken met een verkeerde bandenkeus. De semi's waren net toch iets te glad :-{
Helaas ook nog een ernstig voorval waarbij een ongelukkige biker onder aan de afdaling tegen een stalen afzetting was gereden een soort slagboom die dicht was. Toen ik kwam was de zieken auto net ter plaatse en ontfermde zich over de ongelukkige. Ook kwam ik zelf een keer goed weg toen ineen keer ook aan het eind van een afdaling dwars over het pad een beekje bleek te stromen die toch wel te diep was om er in volle vaart doorheen te jassen. Vol in de rem was de enige remedie.

Ik snap trouwens niet dat er bij dit soort obstakels ruim van te voren niet een waarschuwings bord staat. Je bent dan in ieder geval gewaarschuwd.

Al met al wel een fijne dag gebiked en had uiteindelijk 125 km op de teller dus da was een goede traning :-q

En toch die € 16 euro he!!!!!
wie z'n fiets lief heeft, trapt erop
MichelR
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: do 14 augustus 2003, 13:15
Mijn mountainbike: RockMachine Catastrophe

Heb vandaag alleen de 70-lus gedaan, en vond het op zich een erg mooie tocht. Waarschijnlijk was ik één van de 35 die bovenaan stonden, maar afgezien van dat geen bijzonderheden.

Vind wel dat er veel verbeterd kan worden, maar vond de 7 euro die ik betaald heb het geld zeker waard. Je merkt trouwens wel duidelijk dat Limburgs Mooiste een wielertoertocht is van origine. MTB is een beetje ondergeschoven kindje (zie bijv hun website).
Chriske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 23 maart 2005, 21:34
Mijn mountainbike: Elite 9.8, Duke Race, XTR + XT, Thomson, HS33, Chris King, WCS
Contacteer:

Het is voor mij geen verrassing dat er iemand tegen dat stalen hek is gereden. Op een punt waar je echt zonder probleem 50+ rijdt staat om de hoek opeens een groot stalen hek. De organisatie mag het zichzelf wel kwalijk nemen dat daar iemand opgeklapt is. Wat dat betreft kunnen ze nog aardig wat leren van bijv. de Fiets Challenge waar alle gevaarlijke plekken met grote borden worden aangegeven.

Verder was het weer tegen verwachting in prachtig, de route was prima, echt een doorrijd route. De bepijling had een stuk duidelijker gekunt, het was een paar keer goed zoeken.
Omdat je fiets nooit af is...
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Ik lees dit, en hoewel ik er niet bij ben geweest kan ik mij niet inhouden toch iets te typen.

Kortom, de organisatie heeft zich er makkelijk van af gemaakt.
"Wij hebben het landschap, laat al die sukkels maar schokken, ze moeten er iets voor over hebben om hier te fietsen."
"Bevoorrading? Nou vooruit, als 't echt niet anders kan..."
"Een leuke, uitdagende route uitpijlen ? Hoezo, we hebben toch routes ?"

Treffend dat de toertochten in dit mooiste stukje van Nederland telkens tegenvallen.
Dr Paaj

Je hebt gelijk Walter, als je weet hoeveel moeite het kostte om de Spaubeek/Geleen route te krijgen zakt de moeite je in de schoenen.
Hij was 25km lang en over echte paden zoals jij bedoeld, uiteindelijk is hij nog maar iets van 3,5km geworden en door het slechte onderhoud van Landschapspark de Graeve, is er nog minder van over.

Het is niet de organistatie die faalt, misschien op de posten met eten en drinken en entreegeld, maar de gemeentes/overheid die toestemming moet geven om over paden te rijden en die zijn niet ruimdenkend en ook totaal niet meegaand in het ondersteunen van tochten.

Zo gaat het nu ook met de Valkenbikemarathon en tourtocht eerst alle toezeggingen gekregen en als het echt rond moet komen, dan kan niets meer.

Welkom in Limburg :((
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Erg triest.
Ik begrijp dat er een bepaalde vrees bestaat om "heel mountainbikend Nederland" over de vloer te krijgen (want daar zitten wat idioten tussen :wink: ).
Maar juist door het goed te regelen kan men een hoop ellende voorkomen.
Nu is men de vaste routes snel beu, en gaat op eigen initiatief het bos in.
Dan valt in de praktijk de schade ook nogal mee, maar feit is dat men juist het omgekeerde bewerkstelligd van wat men had willen bereiken.

Voor zover ik mij kan herinneren heb ik geen enkele tocht in Limburg meegemaakt die kon tippen aan de bevoorrading zoals die in Brabant (NL en B) gebruikelijk is.
Dat is jammer, en m.i. ook niet nodig.
Triest dieptepunt was wel een halve appel en een beker slappe ranja (bij TWC Mechelen? ).
En dat laatste mogen de organisatoren zich wel aantrekken.

Lullig dat er daardoor een neg. beeld ontstaat, terwijl er zeker veel mensen met goede bedoelingen, geheel belangeloos, grote inspanningen verrichten.

Maar ergens wordt er op div. niveaus roet in 't eten gegooid.
Plaats reactie