MBC-Cyclo in Amerongen Za 18-06-2005

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
spikes ice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 16 april 2004, 20:56
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2018

ik had me ook ingeshreven voor de 80 km,
maar de auto van ons is kapot gegaan :-{
dus kan jammer genoeg niet gaan.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Ideale omstandigheden vandaag: warm!

Een fantastisch rondje uitgezet door de organisatie. Ik waande me af en toe zelfs in het buitenland. Tot en met ronde 3 ging lekker, ronde 4 hebben we het maar niet over. De benen waren leeg.

Ook twee keer verkeerd gereden (bleek achteraf) op hetzelfde punt. Niets aan te doen. Bij de boomstam had wel een waarschuwing mogen staan. Mede vanwege de keur (geel) makkelijk over het hoofd te zien.

Bij de verzorging zou ik de volgende keer (ik hoop dat die komt) ook water willen zien. Misschien was dat er wel maar was het op. Van een onbekende maar vriendelijke dame uit het publiek toen toch nog een flesje Spa gekregen waarvoor hartelijke dank.

Ook een behoorlijk opkomst en overal goed kunnen rijden zonder opstoppingen.

Kortom: :-q :-q voor de organisatie.

Oh ja, uiteindelijk een tijd van 3:51 (80km)
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

Veni fietsie :o En het was nog voor een goed doel ook!

Wat minder goed ging:
De start --> waarom allemaal tegelijk en de "sprinters" (40km) achteraan?!
De bepijling --> 46,875x fout gereden, waarvan enkele keren met een heel peloton tegelijk :(
En de boswachter had wat aan laaghangende takken mogen doen.

Maar voor de rest was het een klimspektakel! En dan te bedenken dat er nog veeeuul meer leuks rond Amerongen te beleven is..
Woonde ik maar in de buurt!

Na 93 minuten zat het erop. Heeft iemand de (geflatteerde) uitslagen van de 40km?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

40 km rijden en dan zoveel te zeiken hebben tssss
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

Ja daarom juist :kiss:
"Volgende keer" rij ik de 80 dan wel: geen opstoppingen en wel tijd om op bordjes te letten :wink:

Reed je trouwens op dat punt fout waar je een heel mooi uitzicht hebt tot aan Rhenen toe? Het eerste rondje mistte ik daar die snelle afdaling en lange steile klim ook met een groepje. Vrijdag had ik daar echter al linten zien hangen dus ging ik daar het tweede rondje voor de grap wel even langs.. Was mooi!

:bier: MBC-Midden Nederland :bier:
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Volgens mij heeft niemand daar de eerste ronde gereden.
sapi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 3 december 2004, 18:58
Mijn mountainbike: Toma LX Marzocchi MX Comp ETA
Contacteer:

Vond het best wel pittig, veel meer hoogteverschillen dan ik gewend ben.......... respect voor die jongens die met meer dan gemiddeld 25km per uur gaan :o :o :o

Ben in de middenmoot geeindigd, maar heb in de 2e en laatste ronde meer dan vijf minuten stil gestaan in de lange klim die ook in de vaste amerongen route zit. Kreeg kramp in m'n rechter boven been.. auw!

Mag denk ik niet klagen, 't was letterlijk de 2e keer dit jaar op de fiets.
Paar weken geleden alleen 2 rondjes lage vuursche gedaan.

Maar heb wel genoten, ik ga zeker vaker naar dit soort "open" wedstrijden. Is er een wedstrijd overzicht ergens te vinden?
Laatst gewijzigd door sapi op zo 19 juni 2005, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Exar schreef:Volgens mij heeft niemand daar de eerste ronde gereden.
Inderdaad, in de tweede ronde was het goed afgezet met takken op het pad wat ook weer voor de nodige verwarring zorgde ("Hier moesten we in de eerste ronde toch niet in? Terug!")
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

Jeeuuj toch nog 3e.. www.mbc-cyclo.nl

Vielen de podiumklanten nog in de prijzen of maakte het niet uit dat ik naar huis ben gefietst na afloop?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

TBIKER schreef:
De bepijling --> 46,875x fout gereden, waarvan enkele keren met een heel peloton tegelijk :(
Je hebt ook 2 ogen gekregen van onze lieve heer, die mag je gebruiken. Overigens kon dat beter, maar na 1 ronde weet je het ook wel.
TBIKER schreef: En de boswachter had wat aan laaghangende takken mogen doen.
Gelul, met mijn 1.96m regelmatig moeten bukken, maar daarvoor ga je niet een heel bos snoeien.
TBIKER schreef:
Maar voor de rest was het een klimspektakel! En dan te bedenken dat er nog veeeuul meer leuks rond Amerongen te beleven is..
Woonde ik maar in de buurt!
Vast meer te beleven, maar vergunning maakt niet alles mogelijk. Overigens veel leuker rondje dan verwacht.
TBIKER schreef:
Na 93 minuten zat het erop. Heeft iemand de (geflatteerde) uitslagen van de 40km?
Hoezo geflatteerd?

Overigens verder zelf heerlijk gereden op de 80 km steeds meer naar voren kunnen rijden gedurende de wedstrijd. Met een 14e plek in 3:18u heeft deze bejaarde nog genoeg mensen achter zich gelaten. :tong
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Nelson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 7 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale f1 flash
Contacteer:

Was ook mijn 1e echte keer. Als je ergens middenin stond bij de start liep het halverwege vast, maar dat was de 2e ronde opgelost. Laag hangende takken hadden wel wat. En de single track was ook super. Leuke route :-q (en het schijnt dat je `m na gister ook gewoon altijd mag rijden. Hoorde ik van de maker..) Bewijzering was wat lastig af en toe.

En oja.. Ging voor 60, maar was kapot na de 2e ronde. Had ook alleen water zonder extra poeder ->

Floor Nelson pl 27) 1:01:19 pl 44) 1:11:40 -> 2:12:59 :roll:
Heb nu ook de kracht en dosering van m`n remmen gevoeld.

Zijn er nog foto`s online?
() ()
( '.' )
(")(")
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Nelson schreef:en het schijnt dat je `m na gister ook gewoon altijd mag rijden. Hoorde ik van de maker..
daar geloof ik echt helemaal niets van.
Nelson schreef: En oja.. Ging voor 60, maar was kapot na de 2e ronde. Had ook alleen water zonder extra poeder ->

dat ligt niet aan de poeder hoor
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

@ Fred (dat rijmt):
Ik gaf alleen maar verbeterpuntjes, die bijna iedereen gaf trouwens. Zelfs dat route zoeken zorgde er niet voor dat het geen geweldige wedstrijd was!
Geflatteerd, omdat niet iedereen evenveel kilometers heeft gereden gok ik. Wat ik wel weet is dat ik de #5 twee keer opnieuw moest inhalen :lol: Geeft allemaal niets, er zijn genoeg KNWU-wedstrijden om te kijken waar je "staat".

Maar weet iemand of ik mijn eerste bronzen medaille heb gemist??
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Heb genoten van de sfeer tijdens deze tocht, die goed georganiseerd was. Idd zoals Fred ook al zegt de route was boven verwachting. Ik vind het top dat zowel de 80, 60 en 40 kilometerrijders deze tocht hebben gedaan. Het was mijn eerste "echte wedstrijd" en helaas kwam ik net na ronde 2 al de man met de hamer tegen....barre kramp, maar bij de verzorgingspost maar even gestopt om vervolgens verder te gaan. De klassering is ronduit teleurstellend, maar het gevoel deze te hebben uitgereden is lekker.....daarom respecteer ik een ieder die zo'n tocht rijd...de één doet op zijn of haar manier de 80 en de ander de 40 die er misschien net zo hard voor moet werken. De recreanten moeten ergens beginnen toch?

Ik weet alleen dat dit wat oudere baasje meer moet trainen en vooral langer om een beetje in de middenmoot te kunnen eindigen......maar ik verwacht nog lang mee te kunnen........nou...we hebben het nu toch over training....tot volgende week in Billstein....wel een halve marathon.....maar da's voor MIJN gevoel in ieder geval een hele... :P
Bert Urban
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Ridley Tiger
Contacteer:

Hoela! Wat een mooie toer! Pluim aan de route-uitpijlers (behalve dan voor het ontbreken van een richtingaanwijzing op een splitsing in de eerste ronde). Ik vond het prachtig. Strategisch verzorgingspunt, ruime start, kortom, leuk! Niet eens zo heel slecht gedaan na al die weken alleen maar wedstrijden en niet trainen. Uiteindelijk 20e op 80 km, not bad.

Volgend jaar weer hoop ik? (mocht het pad inmiddels met het geincasseerde geld al gerealiseerd zijn, dan moeten ze maar nog een pad aanleggen!)

Rogier
Gas op de plank Bert!
Plaats reactie