16-12-2018 Sint Anthonis Winterveldtoertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
teve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 18:38

​TOS Winter Veldtoertocht

Zondag 16 december organiseert de Tourclub Oploo-Sint Anthonis (TOS) haar jaarlijkse Winter Veldtoertocht in de bossen van Sint Anthonis, onder de auspiciën van de NTFU.
Een schitterend parcours is uitgezet d.m.v. linten over onverharde paden en wegen in de bosrijke omgeving van Sint Anthonis en Oploo. Het parcours is geschikt voor de geoefende als ook voor de beginnende mountainbiker. Deelnemers hebben de keuze 35 of 50 km te fietsen. Op de pauzeplaats worden de deelnemers voorzien van drank en ook is er wat te eten, dit ter versterking van de inwendige mens.

De start en de finish zijn bij MFC Oelbroeck in Sint Anthonis. Men kan inschrijven vanaf 08.30 tot 10.00 uur. Na de toertocht is er gelegenheid voor een kop koffie met een lekker stuk gebak. Tevens zijn er douches aanwezig en kan men de fiets afspuiten. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Tiny Claassen, tel. 06 33564421.

Tot ziens in Sint Anthonis bij de TOS Winter Veldtoertocht!

Start 08:30 Locatie MFC Oelbroeck Breestraat 1-D, 5845 AX Sint Anthonis
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Altijd leuk in sint tunnis ik ben erbij
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

teve schreef: di 11 december 2018, 23:49 ​TOS Winter Veldtoertocht

Zondag 16 december organiseert de Tourclub Oploo-Sint Anthonis (TOS) haar jaarlijkse Winter Veldtoertocht in de bossen van Sint Anthonis, onder de auspiciën van de NTFU.
Dit is een tocht die ongeveer 30 jaar geleden al werd georganiseerd. Eind jaren 80 en begin jaren 90 deed ik er ieder jaar wel aan mee. In die tijd waren er op een zondag veel minder tochten dan in de decennia daarna waardoor ik als ik een tocht reed op die zondag er een koos dichter bij huis. Wel echt een aanrader door de prachtige Staatsbossen en de Ullingse Bergen.
Weet je exact de hoeveelste uitgave van deze (winter) tocht dit is?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Ik heb in september de herfst tocht gereden in Sint Anthonis was een mooi tochtje is de winter tocht de zelfde route als in de herfst?Maar de voorspellingen voor zondagmorgen zijn nog een beetje onzeker als er sneeuw ligt of het heeft geijzeld dan stap ik niet in de auto en sla ik helaas over.
teve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 18:38

De winterroute ligt omgekeerd tov de herfstroute, ivm verkeersveiligheid. Dus eerst over de hei, op de terugweg over bronlaak en de vuilnisbelt (hoogtemeters :lol: ). Weer enkele kleine nieuwe stukjes toegevoegd en een heel oud stuk weer in ere hersteld, was 13 jaar geleden dat we daar gefietst hebben.

De GPX files kun je downloaden op fietssport (NTFU) site.
Zijn openbaar.

In de nacht nog kans op sneeuw, maar zondag droog en 7 graden. :-q

Maar zoals altijd geen verbindingsstukken over de verharde weg. Alleen over de hei, door het bos.

Ik ga eens proberen te achterhalen hoe lang de TOS al MTB toertochten organiseert, kom ik nog op terug.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Dit moet een extra prachtige tocht zijn geweest door het mooie dunne sneeuwlaagje. Op dagen met dit witte landschap vind ik het extra jammer dat ik momenteel geen veldtoertochten kan rijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

Leuke toertocht, mooie omgeving en leuke stukjes.

De sneeuw maakt de beleving nog mooier. De thuisblijvers hebben pech gehad.

Bijzondere ervaring om toch nog mulzand tegen te komen in combinatie met sneeuw.

Was te laat bij de start en uiteindelijk als laatste gestart. Fijn dat ik toch mocht starten.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

legend schreef: zo 16 december 2018, 19:36 Leuke toertocht, mooie omgeving en leuke stukjes.

De sneeuw maakt de beleving nog mooier. De thuisblijvers hebben pech gehad.

Bijzondere ervaring om toch nog mulzand tegen te komen in combinatie met sneeuw.

Was te laat bij de start en uiteindelijk als laatste gestart. Fijn dat ik toch mocht starten.
Ik vermoed dat je dan geen bewegwijzering nodig had maar de route perfekt op de sporen van je voorgangers kon volgen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

Wil misschien morgen komen
Als het droog blijft
Weet iemand hoe de grond daar is veel modder of valt het mee ?
Plaats reactie