28-04-2019 - Echternach Luxemburg - Mill-man Trail 2019

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

De inschrijving ging de afgelopen dagen niet soepel (de mailserver lag plat, dus er kwamen geen bevestigingen door), maar volgens mij loopt het weer...
wees er snel bij, want het is behoorlijk snel uitverkocht!

vorig jaar reed ik mijn eerste, glad en glibber editie (door de regen een nacht voor de start icm met mijn rara en thubu)...

gave toertocht in een fantastische omgeving :-q

meer info (40/70/100km):

https://www.mullerthalcycling.com/
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Het is inderdaad een fantastische tocht en ik kan hem iedereen aanraden die hem nog niet gereden heeft. Maar na 3 deelnames was ik wel toe aan wat nieuws. De route is ieder jaar hetzelfde en ik had graag ook wat andere toffe trails in de route gezien. Het gebied heeft meer dan genoeg te bieden, al zal dit met de vergunningen enz natuurlijk niet gemakkelijk zijn.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ons zojuist ingeschreven voor de 40 km versie. Ga samen met de vriendin fietsen ben benieuwd word voor ons de eerste keer.
TonnyR
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 februari 2014, 17:46

Leuke route met hele mooie stukken er in, maar na 5 keer gefietst te hebben, op zoek naar iets nieuws, iemand een goed alternatief??
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Voor mij gaat het de eerste keer worden, wel maar direct ingeschreven voor de 100 km, kan altijd nog stoppen als het niet meer gaat :winkie:
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ik wou eerst de 70 km gaan doen maar dat durfde de vriendin niet aan maar gelijk een goede smoes om hem nog een keer te rijden ;)
WesleyZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 29 september 2015, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL - Cube Reaction GTC SL

Ingeschreven voor de 70km samen met een vriend :-D Overnachting ook geboekt, gaat voor ons beide de eerste keer worden, ben benieuwd!
Noke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 13 december 2018, 12:54

Ik heb mezelf ook maar ingeschreven , en ik lees in dit draadje een glibberpartij met RaRa ..nu rijdt ik natuurlijk ook met de Racing Ralphs voor en achter ..wat is aan te raden voor deze tocht ? Toch maar een Rocket Ron voor of een Racing Ray ?
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ik denk dat ik voor een setje nobby Nics gaat
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

ik reed vorig jaar met racing ralph voor, en thunder burt achter (beide 2.1 snakeskin).
't was zeker glibberen, maar dat kwam volgens mij vooral door de regen de nacht ervoor, en de regen voor de start.
als het in 2019 iets droger is dan afgelopen editie hou ik gewoon deze combi erop.
edit: denk ik... ik verander namelijk nog wel eens van mening ;-).
Laatst gewijzigd door Dreezz op za 15 december 2018, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

sjuutje1969 schreef: vr 7 december 2018, 22:52 Voor mij gaat het de eerste keer worden, wel maar direct ingeschreven voor de 100 km, kan altijd nog stoppen als het niet meer gaat :winkie:
:-q de eerste splitsing is de 40/70 dan de 70/100 dus echt stoppen hoeft niet, je slaat gewoon eerder af... :-D :wink:
Afgelopen 2x de 70 gereden....maar de laatste keer, bij het aan komen rijden naar de 40/70 splitsing een splitsecond gedacht :lol: het word de 40 km :D maar toch rechtdoor gereden en de 70 km uitgereden/blubberd..... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Mijzelf ook voor de komende editie ingeschreven. 70km.

Wel een twijfel:
Ik heb de beschikking over een 160mm 26'' enduro fiets en een 100mm 29'' xc hardtail. Welke fiets zouden jullie gebruiken?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nummer 2....omdat ik zelf niet anders heb :lol: en heb 'm 2x gereden en beide keren goed uitgereden... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zelf heb ik de rit met een 100 mm fully gereden maar ik zou het gerust met een hardtail doen. De ondergrond is goed te doen en bestaat veelal uit wandelpaden. Vond het wel een mooie rit maar af en toe wat druk en daardoor opstoppingen op de mooie stukken.
"This species has amused itself to death"
Noke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 13 december 2018, 12:54

Aangezien ik weinig ervaring heb met de MTB ( alleen in Nederland gereden..) , zitten er veel steile stukken in deze tocht ?
Plaats reactie