23-12-2018 Deurne Atb tocht twc de "Wekkers"

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

Op zondag 23 december vindt de ATB-tocht Deurne plaats. Evenals in 2017 zijn start en finish te vinden op Sportpark Leeuwkensbroek, Kuilvenweg 9, 5752 RR te Deurne.

Mountainbikers en cyclocrossers kunnen kiezen voor een rit van 25, 45 of 65 kilometer. Deze rit voert de renners over verharde / onverharde wegen en singletracks. Deelnemers voor de tocht kunnen inschrijven in de kantine en starten tussen 09.00 en 10.00 uur.

De organisatie van deze ATB-tocht in handen van Tour- en Wieler Club (TWC) De Wekkers. De tocht is een door NTFU erkende tocht. Zo zijn er onder anderen Scan & go, douchegelegenheid en een bewaakte fietsenstalling beschikbaar. Alle routes zijn uitgepijld en worden uiteraard op de homepage als GPX beschikbaar gesteld en zijn te downloaden via www.gpsies.com (vanaf 16 december).

Deze tocht staat bekend om de gemoedelijk sfeer en goed ingerichte pauze plaatsen waarbij de deelnemers worden voorzien van heerlijke versnaperingen.

Voor verdere informatie zie https://www.twcdewekkers.nl/informatie- ... e-wekkers/
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Altijd goed geregeld daar, dus ook dit jaar zijn we weer aanwezig.
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

Vanaf vandaag zijn onze routes van de toertocht op volgense site te downloaden

https://www.twcdewekkers.nl/
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Bij goed weer aanwezig voor de 45 km
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

Hallo
aanvullende informatie over onze tocht
zondag 23 december 2018 - 09:00
ATB-tocht De Wekkers
DEURNE - TWC De Wekkers houdt zondag 23 december de jaarlijkste ATB tocht. De start en finish liggen op sportpark Leeuwkensbroek aan de Kuilvenweg 9 in Deurne. Deelnemers kunnen inschrijven in de kantine en starten tussen 9.00 en 10.00 uur. Mountainbikers en cyclo-crossers kunnen kiezen voor een rit van 25, 45 of 65 kilometer. Het inschrijfgeld bedraagt 4 euro voor NTFU-leden en 5 euro voor niet-NTFU-leden.
Alle routes zijn gepijld en vanaf 16 december 2018 op de homepage als GPX beschikbaar (www.gpsies.com). De tocht voert over prachtige routes en uitdagende singletracks in de Bakelse bossen, de Bikkels, de Liesselse bossen en, voor de 25 km route, in het Walsbergse bos. Er wordt zo veel als mogelijk gebruik gemaakt van bestaande voor ATB aangelegde paden en wegen. Daarmee wordt rekening gehouden met andere vormen van recreatie in de bossen. Het merendeel van de route is vrijgemaakt van bladeren en takken. Hiermee zijn niet alleen leden van TWC De Wekkers mee in de weer geweest maar ook andere wielerclubs uit de omgeving hebben flink gewerkt.
De pauze plaatsen, waar de deelnemers worden voorzien van heerlijke versnaperingen, zijn voor de 45 en 65 kilometer in de accommodatie Scouting Rijpelberg. Voor de 25 kilometer stelt Lopersgroep Deurne haar accommodatie in het Zandbos beschikbaar.
De tocht is door de NTFU erkend, met als kwalificatie: extra goed geregeld. Zo kunnen deelnemers onder anderen gebruik maken van scan & go, douchegelegenheid en er is een bewaakte fietsenstalling beschikbaar. TWC De Wekkers verwacht - als de weergoden enigszins gunstig gestemd zijn - wederom zo'n 800 sportievelingen te verwelkomen
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

sjefkant schreef: di 18 december 2018, 13:33 TWC De Wekkers verwacht - als de weergoden enigszins gunstig gestemd zijn - wederom zo'n 800 sportievelingen te verwelkomen
Liefst nog wat meer. :-D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Tsjibiti schreef: vr 21 december 2018, 13:00
sjefkant schreef: di 18 december 2018, 13:33 TWC De Wekkers verwacht - als de weergoden enigszins gunstig gestemd zijn - wederom zo'n 800 sportievelingen te verwelkomen
Liefst nog wat meer. :-D
Ik mag hopen dat ook in Deurne de regen pas begon na het sluiten van de inschrijving om 10 uur. Zodat de "buit" binnen was.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

De regen begon om ong 11.00u langzaam te komen, was voor de 65km gegaan maar na 45km vond ik het genoeg.
Dus net voor de regen klaar.
Mooie tocht trouwens, zeker het gedeelte bij de Rijpel is een waar genot voor de mtb er. :-q
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

Ondanks de sombere voorspellingen hebben toch nog ruim 800 atb-ers de moeite genomen om naar Deurne af te reizen om aan onze tocht deel te nemen.
namens TWC de Wekkers allemaal bedankt en wij wensen iedereen een fijne Kerst en een sportief 2019 toe.
http://www.mountainbike.nl/forum/postin ... f1471e879f#
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Prima tocht, tweede pauzeplaats een beetje laat, de eerste een beetje vroeg kijkende naar de 65 km. Lag er prima bij.
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Bijna alles over de vaste routes helaas.....
Pedal damn it!!
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Prima tocht ondanks dat het veel over de vaste routes ging toch heerlijk gefietst weinig modder en de route helmond is een waar genot om te fietsen heerlijke flow in die route.Enigiste minpunt vondt ik toch wel weer het gehalte links voorbij en dan op plaatsen waar het niet kan iedereen heeft het recht om in te halen maar doe dit dan op plaatsen waar het kan en niet op plaatsen waar het bijna onmogelijk is om in te halen.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Ik heb gelukkig weinig last gehad van "links voorbij", moet zeggen dat verreweg de meesten zich netjes hielden.
Tweede pauzeplek was veel te laat, voor mij ging het wel, maar was in feite niet op 2/3 de de 65km route. Dat moet volgend jaar beter kunnen denk ik zo (ik kom het controleren :wink: )
De route zelf lag er erg goed bij, bekende singletracks, lang geleden, plezier gehad.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

Via onderstaande link kom je op facebook van TWC de Wekkers waar je foto's van de tocht kunt vinden

https://www.facebook.com/WekkersDeurne/
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

wpee schreef: zo 23 december 2018, 19:45 Tweede pauzeplek was veel te laat, voor mij ging het wel, maar was in feite niet op 2/3 de de 65km route. Dat moet volgend jaar beter kunnen denk ik zo (ik kom het controleren :wink: )
De route zelf lag er erg goed bij, bekende singletracks, lang geleden, plezier gehad.
Wat me opvalt dat vaak in het "nabeschouwen" van een tocht kritische noten worden geuit over dingen als pauzeplaatsen , oversteekhulpen, lintjes i.p.v pijlen , fietsafspuit mogelijkheden e.d
Allemaal enorme bijzaken. Hoe de route er uit zag is de hoofdzaak , zoals je in je laatste zin terecht aangeeft. :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie