09-12-2018 / Wouw / ATB toertocht Wouw

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
RTC De Molenrijders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 oktober 2010, 15:48

ATB toertocht Wouw op zondag 09-12-2018

Op zondag 09 december gaat de 10e editie van start van de Wouwse ATB toertocht. Deze tocht bestaat uit 4 verschillende afstanden dus er is voor iedere deelnemer een afstand die hem schikt.
De afstanden zijn 20, 34, 50 en 62 km.
De start is vanaf 08.30 uur t/m 10.00 uur. De deelnemers van de 62 km kunnen starten tot ca. 09.30 uur want de splitsing van de 50 / 62 km, na zo’n 21 km in het parcours, wordt om 11.00 uur gesloten en dan kunt u alleen nog de 50 km rijden.
De route leidt u via de mooie paden en single tracks van de bosgebieden van Bergen op Zoom en Wouwse Plantage.
De 20 km is met name bedoeld over onze jeugdige deelnemers maar ook beginners kunnen hier uiteraard aan deelnemen.
De tweede en derde afstand bedragen 34 en 50 km en is voor de meer gevorderden. De vierde afstand is 62 km en is voor de echte diehards.
In de route bevinden zich diverse hellingen met een totaal van zo’n 225 hoogte meters over de gehele route.
Al na zo’n 5 kilometer dient er al een fikse helling beklommen te worden op één van de hoogste heuvels van de Zuid Westhoek nl. de vuilstortplaats van Attero “Kragge 2”. Verder worden o.a. de mooie bosgebieden aangedaan van Zoomland, Boslust, Zurenhoek, Wouwse Plantage en de Heide.
Ook dit jaar is weer landgoed Lievensberg en de Kragge 1 (Vlindertuin) opgenomen in de route met de nodige hoogtemeters.
Voor de 20 en 34 km is er onderweg één pauze ingelast waar de deelnemers wat te drinken en eten krijgen aangeboden. Voor de 50 en 62 km zijn er zelfs twee pauzes.
Na de tocht kunt u uw fiets laten afspuiten bij onze professionele wasplaats Carwash De Donken en krijgt u nog een lekkere kop soep aangeboden bij Café Zalen Donkenhof in Wouw.
Tevens is er dit jaar ook weer een bewaakte fietsenstalling bij terugkomst tot en met 15.00 uur.
Voor nog meer informatie kunt u terecht op onze website
http://www.de-molenrijders.nl" :-q
Ko9air
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 24 november 2014, 18:26

Toppertje! Super georganiseerd👍 Ik ben er.
Hopelijk niet zo'n barre uitvoering als vorig jaar!☃️⛄️❄️❄️🌬🌬
BenGuy
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 2 december 2018, 17:32

Ga voor de eerste keer in Wouw zelf meefietsen/starten... Een nieuwe een start en mountainbike, wat mijn enthousiasme weer op niveau kan gaan brengen. :-D Ze zullen me daar nog wel kennen, denk ik.. Ben benieuwd?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Was weer een schitterende en zeer goed georganiseerde tocht! :-q
Parcours was goed te berijden, had door de aanhoudende regen van de afgelopen dagen meer modder verwacht, maar viel erg mee.
De Kragge blijft toch een uniek element in deze toertocht...en wat een mooie tent hadden jullie bij de 2e rustpost!
Worden er nog foto's geplaatst?
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

Super rit! Enorm genoten.. En wat 'n hoop verkeersregelaars! Hulde en tot volgend jaar.
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

nielsvo schreef: zo 9 december 2018, 22:03
Worden er nog foto's geplaatst?
Ben ook erg benieuwd
Adwin van eijk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 14:14
Mijn mountainbike: Komt te weinig buiten
Contacteer:

Na enig twijfelen toch maar gegaan, en wat een top rit was het.
Het viel me reuze mee qua nattigheid , en organisatie was gewellidig.

Complimenten aan de organisatie :-q

Idd benieuwd naar de foto's
Het is te leuk om niet te doen
RTC De Molenrijders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 oktober 2010, 15:48

Er wordt gewerkt aan de foto's. Er volgt nog info.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Leuk. :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
RTC De Molenrijders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 oktober 2010, 15:48

De foto's zijn klaar en te vinden op https://photos.app.goo.gl/oP3NcPrz5w9BFNSNA en https://photos.app.goo.gl/TnDhttxqyeL1cJfY7

Met Dank aan Koen Mol Fotografie
Plaats reactie