03-11-2018 Nunspeet Raboveldtoertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Nieuwe route!

De zaterdag 3 november november kunnen mountainbikers zich uitleven in de bossen rond Nunspeet met de 3-sterren-klassieker van TC De Volharding: de RABO Veldtoertocht.

Zowel beginnende als gevorderde mountainbikers komen in Nunspeet aan hun trekken. Er kan gekozen worden uit 4 afstanden: 35, 45, 55 en 75 km.


De routes van de 35 en 45 km daarvan is de route compleet nieuw en hebben gedeeltelijk een andere route dan de 55 en 75km. Je fietst richting Beekhuizerzand en komt langs de Leuvenumse beek. Op deze routes kom je langs 1 verzorgingspost. De routes van de 55 en 75 km gaan tevens richting Harderwijk en Leuvenum. Maar vergis je niet op de singletracks in het zandenbos. Aan de 75 KM heb je een hele kluif.

Op deze routes komt men 2 keer langs een verzorgingspost.

Alle afstanden zijn een absolute aanrader, met prachtige stukken langs het Hulshorster Zand en de Leuvenumse Beek. Is je conditie top kies dan voor de lange afstanden.

Met dank aan de natuurbeheerders van Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, Gemeente Nunspeet en Willemsbos is het een schitterend, landschappelijk zeer afwisselend parcours, dat het nodige van de deelnemers zal vergen, want de singletracks in het Zandenbos en Hendriksbos ontbreken niet.

Op de 35 km-route kan de jeugd van ± 8 tot 15 jaar als groep starten onder begeleiding van enkele ervaren clubleden. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Deze groep verzamelt om 9:00 uur en vertrekt om 9:30 uur bij de sporthal.

Inschrijven voor deze 3-sterrentocht kan vanaf 8.30 uur, starten mag vanaf 9:00 uur.
Je kunt bij de inschrijving gebruik maken van Scan & Go.
Wil je liever voorinschrijven? Dat kan.
De deelnemers voor de 35, 45 en 55 km kunnen starten tot 10:30 uur, de deelnemers voor de 75 km kunnen starten tot 10:00 uur.
Jeugd onder begeleiding start om 9:30 uur.
Startlocatie: Sporthal De Feithenhof aan de Electraweg 5.


Routes
Het parcours is zeer afwisselend. Je komt over interessante technische stukken met veel singletracks, maar er zitten ook bredere en snellere zandpaden en karrensporen in de route. De route is bijna 100% onverhard en gaat door bos en heidevelden. En hoewel we rond Nunspeet geen bergen hebben, zit er wel het nodige hoogteverschil in de route, waarop je je zeker even stuk kunt bijten als je het gemiddelde hoog probeert te houden.

Rijd voor je plezier
Het is geen enkel probleem om tijdens de tocht over te stappen op een andere route. De splitsingen zijn duidelijk aangegeven.
Bij de start hangt een kaart en onderweg zijn er 2 verzorgingsposten, waar je altijd kunt vragen waar je bent. Ook zullen er punten langs de route gemarkeerd worden met letters, die ter oriëntatie dienen. Deze staan ook op die kaart, zodat je zelf al kunt bedenken waar je af zou willen snijden. Dat is geen enkel probleem, je rijdt voor je eigen plezier. Het is geen wedstrijd!

Bereikbaarheid en kosten
Er is ruime parkeergelegenheid, maar je kunt ook met de trein komen. Er is douchegelegenheid aanwezig, je kunt dus fris weer naar huis. De kosten zijn 6 euro en je krijgt 2 euro korting als je lid bent van NTFU of KNWU. Voor jeugd tot en met 15 jaar is deelname zelfs gratis.

Heb je toch nog vragen, dan kun je een mailtje sturen naar Eddie Smit of je kunt even bellen op 06-13175209.

Graag tot ziens in Nunspeet!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3296
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ja, ik ben erbij en ga voor de 75km.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik ben er ook weer van de partij voor de 75KM. Het is zowat mijn achtertuin waar deze tocht is.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Routes zijn vernieuwd. Moet je gezien hebben :-q

Neem je kids mee, wij zorgen dat ze veilig uit en thuis zijn. 9.30- starten we met de kidsride.
Onder begeleiding van ervaren voorrijders en ingedeeld naar verschillende niveaus. Uiteraard houden we rekening met de langzaamste.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Dat de route veranderd is heb ik al op een kaartje op de fiets+ site gezien. Het lijkt me net zo leuke route als vorig jaar.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

zwaantje schreef: wo 31 oktober 2018, 10:22 Dat de route veranderd is heb ik al op een kaartje op de fiets+ site gezien. Het lijkt me net zo leuke route als vorig jaar.
Dit is vooral een van de leukste tochten omdat in deze periode de bladeren in herfstkleur nog niet gevallen zijn. Vooral met een beetje zonnig weer is het genieten. De andere tocht in Nunspeet door hetzelfde gebied , ik dacht begin februari , is een stuk minder omdat dat alle blad dan van de bomen is.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Je zult veel blad op de paden treffen hoor. Heb het vandaag gecontroleerd.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

wibas schreef: wo 31 oktober 2018, 18:53 Je zult veel blad op de paden treffen hoor. Heb het vandaag gecontroleerd.
Als er ook nog flink wat in de bomen hangen is voor het fraai zijn voor de route wat telt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Iemand die vandaag nog een update van de route kan geven?
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

vanmiddag :-q

Wat ik weet:
Er ligt een hoop blad op de paden, weinig modder stukken. Wordt een mooi ritje.

Ik zou zeggen kom morgen gewoon en dan weet je het zelf ook in de middag.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Tsjibiti schreef: wo 31 oktober 2018, 15:49
zwaantje schreef: wo 31 oktober 2018, 10:22 Dat de route veranderd is heb ik al op een kaartje op de fiets+ site gezien. Het lijkt me net zo leuke route als vorig jaar.
Dit is vooral een van de leukste tochten omdat in deze periode de bladeren in herfstkleur nog niet gevallen zijn. Vooral met een beetje zonnig weer is het genieten. De andere tocht in Nunspeet door hetzelfde gebied , ik dacht begin februari , is een stuk minder omdat dat alle blad dan van de bomen is.
In februari word meestal de zelfde route gereden als in november alleen anders om.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Vandaag deze toertocht gereden. Was prachtig parcours. Wel heeel druk en veel ongelukken gezien. Het was duidelijk dat deze toertocht kwa parcours veel te moeilijk was voor de meeste deelnemers. Bij vele heuveltjes moest men lopen en ging men lopend naar beneden. Volgens mij moeten ze bij de Volharding een toertocht aanbieden met wat makkelijker paden voor de beginnende mtber. en een toertocht met moeilijker paden voor de wat ervaren mtbers.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3296
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De wortels waren wat verraderlijk, maar verder was het toch niet heel spannend allemaal?
Wat mij opviel was dat veel mensen vergeten terug te schakelen als ze een wat steiler heuveltje naderen. De techniek is soms ver te zoeken.
De route was prima uitgepijld en de verzorgingsposten top.
Erg slim om met dit koudere weer de stroopwafels eetbaar te houden door de bak waarin ze zitten te verwarmen. :-q
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Vandaag een heerlijk rondje met de lokale jeugd gereden. Zij vinden het allemaal een leuke route en ja, soms moesten ze even afstappen. Vinden ze niet erg. Het is een mountainbike tocht, daar horen nou eenmaal uitdagingen bij.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb deze tocht ook weer gereden. Ik vond de moeilijkheid wel meevallen, ik de omgeving ook aardig goed.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Plaats reactie