03-11-2018 Nunspeet Raboveldtoertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik denk dat de meeste clubs dat ook wel doen, maar dit komt echt niet binnen.

Ze betrekken in ieder geval vaak wel vroeger en aan het eind proberen we de lus nog op te splitsen, maar verbannen kun je ze niet. Het is ook wel opvallend dat je nu vaker gravelracers/ veldrijfietsen ziet deelnemen of hardtails met starre vork. Dan zijn veel wortels in de route wel een hel... Ideetje misschien? :wink:
Just do Ti, or did i die?
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

de echte mtb-ers halen hun neus toch op voor de veldtoertochten? ze weten van te voren dat ze zich gaan ergeren. Kom dan niet en blijf lekker op je semi geasfalteerde vlakgeschoven klinische rondjes op de UHR. Mooie vraag ook: wat is een echte mtb-er? iedereen met een mtb of moet je ook verplicht zo'n aardappelzakbroek aanhebben en een klep op je helm?

on topic: pluim voor organisatie voor parcours. rijd al 30 jaar in de rondte en ook nu toch weer nieuwe stukken, Door voetbalverplichtingen pas om 12.00 bij Harderwijk het parcours opgedraaid. Pijlen e.d hingen er nog mooi. snelle stukken werden afgewisseld door mooie singletracks met de kleine heuveltjes/duintjes achter Sonnevanck en in het Zandenbos. Door droge weer en de zon lag het er helemaal perfect bij. Zo'n rit weet je dat je of heel vroeg of heel laat moet starten anders verzand je in de drukte.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Thierry le Brun schreef: zo 4 november 2018, 21:21 de echte mtb-ers halen hun neus toch op voor de veldtoertochten? ze weten van te voren dat ze zich gaan ergeren. Kom dan niet en blijf lekker op je semi geasfalteerde vlakgeschoven klinische rondjes op de UHR.
Je zou natuurlijk ook iets kunnen doen met deze kritiek... :roll:

Ik heb namelijk nog nooit een mtb-er gezien die zich schuldig maakt aan eerder genoemd asociaal rijgedrag, mensen de berm indrukken of van grote afstand schreeuwen dat je erlangs wilt. Het komt op in oktober, en verdwijnt weer in april.
Jij weet net zo goed als ik dat dit meestal gaat om Stravaschreeuwers (uiteraard in clubtenue, anders zwaait er wat) van meerdere toerclubs. Ga daar nou bijvoorbeeld.eens mee aan de slag, wees nog duidelijker dat het geen wedstrijd is.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Zullen we de discussie over het feit dat cyclocrossers, tegenwoordig hippe Gravelracers, allemaal klootzakken zijn in een ander topic verder voeren? Ik denk dat 'WE' als TC de Volharding er in geslaagd zijn een mooi, afwisselende én uitdagende route neer te zetten. Ik ben gisteren nog eens heerlijk over de 35 km gereden (eens... minder opstoppingen dan zaterdag) en ik ben geen 1 klimmetje tegengekomen waarvan ik dacht dat de zelfs beginnende MTB-er in een onverantwoorde situatie terecht is gekomen. En dan moet je soms eens afstappen omdat iemand het net niet haalt? Nou en? Jij was tig jaar geleden ook zo'n vervelende beginner.

Hulda aan iedereen die deze toch mogelijk heeft gemaakt en wederom tot een succes heeft gemaakt. Ik heb in ieder geval met veel plezier mijn steentje bij gedragen we kunnen als organisatie trots terug kijken op een topdag!
Laatst gewijzigd door Globe op di 6 november 2018, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Big Deef schreef: zo 4 november 2018, 20:42 of hardtails met starre vork. Dan zijn veel wortels in de route wel een hel... Ideetje misschien? :wink:
3.0 op 0,9 bar.... verandert ineens alles in een zijden laken.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Globe schreef: ma 5 november 2018, 12:27
Big Deef schreef: zo 4 november 2018, 20:42 of hardtails met starre vork. Dan zijn veel wortels in de route wel een hel... Ideetje misschien? :wink:
3.0 op 0,9 bar.... verandert ineens alles in een zijden laken.
Amen
Just do Ti, or did i die?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Komen er nog foto's online van de toertocht?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Voor zover ik weet was er geen fotograaf (uitgenodigd)

Mocht het wel zo zijn dan deel ik dat met jullie
Just do Ti, or did i die?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Prima! Ik ben 1 fotograaf tegengekomen op de 75km versie.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Jan Moll wellicht?

http://www.jmfotografie.nl
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Globe schreef: ma 5 november 2018, 12:26
Arjan1 schreef: za 3 november 2018, 20:56

Ik heb ze zien rijden..mooi om te zien!
Zullen we de discussie over het feit dat cyclocrossers, tegenwoordig hippe Gravelracers, allemaal klootzakken zijn in een ander topic verder voeren? Ik denk dat 'WE' als TC de Volharding er in geslaagd zijn een mooi, afwisselende én uitdagende route neer te zetten. Ik ben gisteren nog eens heerlijk over de 35 km gereden (eens... minder opstoppingen dan zaterdag) en ik ben geen 1 klimmetje tegengekomen waarvan ik dacht dat de zelfs beginnende MTB-er in een onverantwoorde situatie terecht is gekomen. En dan moet je soms eens afstappen omdat iemand het net niet haalt? Nou en? Jij was tig jaar geleden ook zo'n vervelende beginner.

Hulda aan iedereen die deze toch mogelijk heeft gemaakt en wederom tot een succes heeft gemaakt. Ik heb in ieder geval met veel plezier mijn steentje bij gedragen we kunnen als organisatie trots terug kijken op een topdag!
En waarom quote je mij met mijn opmerking dat ik het mooi vind om de jeugd te zien rijden?
Ook heb ik nergens geschreven dat ik het vervelend vind om af te stappen voor mindere 'goden' of cyclecrossers of gravelracers allemaal klootzakken zijn..Wederom: lezen!
En de organisatie was zeker top! Vooral de fiets sloten bij de start. Geweldige oplossing
Miss Piggy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 15 februari 2009, 18:21

Gezellige boel hier😄 Prima tocht, goed gereden. Veel kunnen inhalen alleen sommige klimmetjes en bochtjes waren lastig
MHJ5
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 10:12
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT

Globe schreef: ma 5 november 2018, 18:28 Jan Moll wellicht?

http://www.jmfotografie.nl
Ik ben ook één fotograaf tegengekomen.
Het was een vrouw en ze fotografeerde vlak voor de Waschkolk, bij het Zandenbos ( de zandweg ervoor).....het leek mij een hobby fotograaf....
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Arjan1 schreef: ma 5 november 2018, 20:42
En waarom quote je mij met mijn opmerking dat ik het mooi vind om de jeugd te zien rijden?
Ook heb ik nergens geschreven dat ik het vervelend vind om af te stappen voor mindere 'goden' of cyclecrossers of gravelracers allemaal klootzakken zijn..Wederom: lezen!
En de organisatie was zeker top! Vooral de fiets sloten bij de start. Geweldige oplossing
geen idee Arjan1, was niet de bedoeling, heb het aangepast.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Plaats reactie