2-12-2018 - Ysselsteyn - Pepernoten MTB tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Op 2 december organiseert Tourclub Ysselsteyn voor de eerste keer de Pepernoten MTB-tocht.
Start van deze tocht is op Raceway Venray. Er zal ook gebruikt gemaakt gaan worden van de racebaan en omliggende faciliteiten waar jullie door/onder/over heen mogen fietsen.
De rest van de tocht gaat door de diverse bossen in de buurt. Rode draad is de bestaande route aldaar die bekend staat als het Piëlruundje.
Afbeelding
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Onze unieke startlocatie bij Raceway Venray.

Afbeelding
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Dat ziet er fraai uit. Hoe lang is dat rondje buitenom?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Tsjibiti schreef: za 20 oktober 2018, 16:38 Dat ziet er fraai uit. Hoe lang is dat rondje buitenom?
Grote oval is 900 meter en de kleine 450 meter.
J.Fr. MTB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 14:11

Ik ga! Heb er zin in! :-q
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Met droog weer ben ik erbij.
:-q
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

xerpat schreef: di 9 oktober 2018, 20:36 Er zal ook gebruikt gemaakt gaan worden van de racebaan en omliggende faciliteiten waar jullie door/onder/over heen mogen fietsen.
Ik heb de track van de fietssportief site gedownload.
Maar daar gaat er niks over het terrein van de raceway.
(Wat ik me wel kan voorstellen met voorfietsen van de tocht)

Klopt de rest van de route wel??
Neem aan dat de pijlen altijd leidend zijn.
Maar aangezien de tocht nog moet worden uitgevonden dat ik nooit pijl/lint mis...….
Fiets ik graag (verkeerd) met gps back-up.

(Ja ,Tsjibiti ik weet dat dat komt omdat ik veel te hard onverhard doe toerfietsen en daardoor te weinig op de omgeving/paddestoelen.
Maarja iedere zijn ding,ik meen dat ik aan het sporten ben ) :tong
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Gei-Kek schreef: ma 26 november 2018, 21:56
Ik heb de track van de fietssportief site gedownload.
Maar daar gaat er niks over het terrein van de raceway.
(Wat ik me wel kan voorstellen met voorfietsen van de tocht)

Klopt de rest van de route wel??
Neem aan dat de pijlen altijd leidend zijn.
Maar aangezien de tocht nog moet worden uitgevonden dat ik nooit pijl/lint mis...….
Fiets ik graag (verkeerd) met gps back-up.

(Ja ,Tsjibiti ik weet dat dat komt omdat ik veel te hard onverhard doe toerfietsen en daardoor te weinig op de omgeving/paddestoelen.
Maarja iedere zijn ding,ik meen dat ik aan het sporten ben ) :tong
De track die downloadable is, klopt grotendeels. Maar er kan hier en daar een afwijking in zitten.
We gaan wel over de raceway maar die is niet meegenomen met het voorfietsen. Enigste wat roet in het eten kan gooien wat betreft de raceway is vorst en sneeuw. Dit ivm de extreme banking van de kombochten in combinatie met gladheid, we willen geen ongelukken.
Op de racebaan staan ook een paar kunstmatig gebouwde hindernissen.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ben zeer benieuwd naar deze nieuwe tocht. Ik ben namelijk wel bekend met de tochten in Overloon en Horst en dat vind ik altijd erg mooie tochten om te rijden. Zijn er nu ook veel zandheuveltjes?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik zou er graag bij zijn geweest maar door een kwetsuur lukt dat momenteel niet.
Nieuwe tochten in een gebied waar er nog nauwelijks een tocht is gehouden boeit altijd en een ander argument om er te rijden: Ysselsteyn associeer je direkt met Peter Winnen en Mike Teunissen :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Tsjibiti schreef: wo 28 november 2018, 15:24 Ik zou er graag bij zijn geweest maar door een kwetsuur lukt dat momenteel niet.
Nieuwe tochten in een gebied waar er nog nauwelijks een tocht is gehouden boeit altijd en een ander argument om er te rijden: Ysselsteyn associeer je direkt met Peter Winnen en Mike Teunissen :-q
We houden onze ere-leden van de tourclub graag hoog in het vaandel. En aangezien Mike zijn wegseizoen er op zit is de kans aanwezig dat hij zelf ook mee rijdt.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

xerpat schreef: wo 28 november 2018, 15:49
Tsjibiti schreef: wo 28 november 2018, 15:24 Ik zou er graag bij zijn geweest maar door een kwetsuur lukt dat momenteel niet.
Nieuwe tochten in een gebied waar er nog nauwelijks een tocht is gehouden boeit altijd en een ander argument om er te rijden: Ysselsteyn associeer je direkt met Peter Winnen en Mike Teunissen :-q
We houden onze ere-leden van de tourclub graag hoog in het vaandel. En aangezien Mike zijn wegseizoen er op zit is de kans aanwezig dat hij zelf ook mee rijdt.
Peter zal waarschijnlijk wel aan zijn schrijfmachine zitten. Mike , de beloften-WK van 2013, heb ik al wel eens getroffen bij andere toertochten.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Wat jammer voor een nieuwe tocht dat het juist vanmorgen zo'n slecht weer is. Ik kon niet meedoen vanwege een kwetsuur maar zou anders met dit weer toch de fiets in de schuur hebben gelaten. Ben wel benieuwd hoeveel er toch nog zijn gekomen.
Hopelijk een volgende keer beter weer.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Tsjibiti schreef: zo 2 december 2018, 11:36 Wat jammer voor een nieuwe tocht dat het juist vanmorgen zo'n slecht weer is. Ik kon niet meedoen vanwege een kwetsuur maar zou anders met dit weer toch de fiets in de schuur hebben gelaten. Ben wel benieuwd hoeveel er toch nog zijn gekomen.
Hopelijk een volgende keer beter weer.
Ondanks dat het weer uitermate slecht was, hadden we toch nog bijna 250 deelnemers. Dit geeft ons in ieder geval veel hoop voor volgend jaar als het natuurlijk wel mooi weer is. :D

Voor de facebookers onder jullie, via onderstaande link zijn foto's en filmpjes te bekijken van vandaag op de pagina van Tourclub Ysselsteyn.
https://www.facebook.com/TourclubYsselsteyn/
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Zware tocht door de regen, continu glijen en de regen die nog viel in de morgen maakte het niet gemakkelijker. Verder heb ik 20km voor het einde ook nog de achter rem blokken met de hand terug moeten duwen, geen rem voering meer...... Als je dan nog tot het einde gaat, met alleen de voorrem....ga je ook tot het gaatje en zijn 55km behoorlijk. Jammer van de regen, ik heb deze tocht grotendeels ook ooit droog gereden, das toch lekkerder.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Plaats reactie