20-10-2018/21-10-2018 MTB-event Overloon

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

Afbeelding
Op zaterdag 20 en zondag 21 oktober vindt er een uniek MTB-event plaats in de bossen rond Overloon. Op zaterdagavond wordt er afgetrapt met een Fun-nightride. Op een technisch uitdagend parcours kan een tocht van 17 of 35 km gereden worden. Deze tocht vindt volledig in het donker plaats en de eigen verlichting van de deelnemers zal voor een spectaculair plaatje zorgen op de vele singletracks die het parcours rijk is.

Als de fietsen veilig zijn opgeborgen in de bewaakte fietsenstalling in de sporthal en je hebt gedoucht staat er een feestelijk vervolg van de avond op het programma in het sportcafé van sporthal de Raaijhal. Hier kan iedereen zijn energieniveau weer aanvullen voor de tocht van zondagochtend.

Afbeelding

Als men voldaan is van dit feestje kan ieder die een slaapplek heeft gereserveerd in de sporthal deze opzoeken. Deze slaapplek is een gezamenlijke ruimte met een heren en een damesdeel en bevindt zich ook in de sporthal. Je kunt als het ware je bed in rollen.

De zondagochtend begint voor de overnachters met een heerlijk verzorgd ontbijt in de sporthal, waarna de fiets uit de stalling getrokken kan worden voor de zondagochtendtocht. Bij deze tocht kan gekozen worden uit de afstanden 35, 50 en 60 km. Ook deze tocht gaat overwegend over de vele singletracks in de Overloonse bossen.

MTB evenement samenvatting:

– Zaterdagavond Fun-nightride over 17 of 35 km. Start tussen 19.00 uur en 20.00 uur
– Na de tocht spetterend feest in het sportcafé (vrij toegankelijk)
– Mogelijkheid om te overnachten in de sporthal met heerlijk verzorgd ontbijt. Voor het overnachten is reserveren noodzakelijk uiterlijk tot 10 oktober a.s. Dit kan via de onderstaande link:
http://www.toerklub.nl/atb/mtb-event-in ... ober-2018/
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Op de zaterdag avond ben ik erbij!
FocusBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: do 10 december 2015, 15:52

vorig jaar ook op zaterdagavond mee gedaan, ik ga er vanuit dit jaar weer! leuke tocht was dat, goed georganiseerd vorig jaar.
belobiker
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 12 december 2014, 11:24

Top geregeld daar in Overloon ,als het een beetje weer is ga ik weer voor de nightride :-q
PaganiProductions

Ik kom die zondag ga de 60 km rijden
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ik ben er volgende week bij voor de 60 kilometer. Op dit moment is het allemaal erg droog. Is dat ook zo in Overloon?
fastbiker666
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 14 september 2013, 15:42

Net de vaste ATB route van Overloon nog gefietst en deze lag er fantastisch bij!! Nu ff rusten en vanavond de nightride, morgen de toertocht en dan staan er weer genoeg kilometers op voor dit weekend. Heb er zin in !! 8) 8) :-q :-q
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Vanmorgen de zondag toertocht van Overloon gereden. Opnieuw een zeer mooie afwisselende route gereden. Toch was er nog veel los zand en dat zorgde ervoor dat een aantal klimmetjes moeilijk te nemen was. In deze toertocht zit bijna geen rechte stukken en asfalt en dus zeer prettig om te rijden.
Plaats reactie