13-10-2018 - Ermelo - Ermelose MTB Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Thierry le Brun schreef: wo 10 oktober 2018, 17:06
remco1b schreef: wo 10 oktober 2018, 16:04 Is deze tocht beter op de MTB of Crosser te rijden? Dit in relatie tot de lange rechte paden en de huidige droogte en staat van de bos paden?
Vraag voor de locals ;)
ik rijd alleen maar met CX en dat is zonder problemen meer dan goed te doen (ook het betere draai en keer werk trouwens...)
Dat het prima te doen is snap ik, maar als er zoals op de posbank paar serieuze wortel afdalingen in zitten geef ik toch de voorkeur aan de mtb. Vandaar de vraag wat is beter en niet is het mogelijk.

Toch bedankt voor je reactie
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Dat soort afdalingen zitten er sowieso niet in. Zullen links en rechts best wel wat wortels ed liggen maar zeker niet onoverkomelijk en geen reden om de cx thuis te laten
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

remco1b schreef: wo 10 oktober 2018, 17:44
Thierry le Brun schreef: wo 10 oktober 2018, 17:06

ik rijd alleen maar met CX en dat is zonder problemen meer dan goed te doen (ook het betere draai en keer werk trouwens...)
Dat het prima te doen is snap ik, maar als er zoals op de posbank paar serieuze wortel afdalingen in zitten geef ik toch de voorkeur aan de mtb. Vandaar de vraag wat is beter en niet is het mogelijk.

Toch bedankt voor je reactie
Beter is iets persoonlijks dus is het lastig om hier een goed "antwoord" op te geven.
Afgelopen zaterdag hebben we met 25 man de 100 kilometer voorgereden en iedereen die meegereden heeft zat op een MTB.
Er zit echter geen enkel stukje in de hele route wat op dit moment (gezien het weer van de afgelopen weken en de verwachting voor de komende dagen) niet fatsoenlijk zonder overdreven skills met een CX gereden kan worden.
Lekker zelf kiezen dus waar je op gaat fietsen.....als je maar wel aan de start verschijnt :-)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4799
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Een wielrenners atb rondje dus. Dan weet ik genoeg. Veel plezier mannen, ik ga dan toch liever richting Posbank.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5757
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 10 oktober 2018, 22:06 Een wielrenners atb rondje dus. Dan weet ik genoeg. Veel plezier mannen, ik ga dan toch liever richting Posbank.
Zijn ook rijders op een CX die Rhenen doen, is dat dan een wielrenrondje?
Ik zou Posbank laten schieten (loopt niet weg) en misschien beetje knopje om, maar deze tocht is de moeite waard (nee, ik krijg geen gratis start voor 2019 :winkie: )
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik denk dat oproepen om te komen niet nodig zijn, daar zorgt het weer wel voor.
"This species has amused itself to death"
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

VWV ATB schreef: wo 10 oktober 2018, 21:56
remco1b schreef: wo 10 oktober 2018, 17:44

Dat het prima te doen is snap ik, maar als er zoals op de posbank paar serieuze wortel afdalingen in zitten geef ik toch de voorkeur aan de mtb. Vandaar de vraag wat is beter en niet is het mogelijk.

Toch bedankt voor je reactie
Beter is iets persoonlijks dus is het lastig om hier een goed "antwoord" op te geven.
Afgelopen zaterdag hebben we met 25 man de 100 kilometer voorgereden en iedereen die meegereden heeft zat op een MTB.
Er zit echter geen enkel stukje in de hele route wat op dit moment (gezien het weer van de afgelopen weken en de verwachting voor de komende dagen) niet fatsoenlijk zonder overdreven skills met een CX gereden kan worden.
Lekker zelf kiezen dus waar je op gaat fietsen.....als je maar wel aan de start verschijnt :-)
Bedankt idd persoonlijk. Ik kijk even wat ik doe.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
agroote86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 10 september 2018, 22:42

Vandaag de 60 gereden. Erg goed geregeld allemaal en natuurlijk prachtig weer. Goede sfeer ook, heb geen opgejaagd gevoel gehad door anderen. Bedankt organisatie!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Technisch was het niet maar ik heb er toch van genoten. De verzorging was meer dan goed en de stop bij het ietwat chique Roode Koper was wel bijzonder. De weersomstandigheden waren zomers en de drukte viel erg mee. Mooi dagje weer. :-q
"This species has amused itself to death"
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Ook genoten. Wij hebben de 100 km gefietst en het was dan wel veel rechtdoor. Maar ja, welke Nederlandse toertocht is wel technisch uitdagend?

Verder erg goed georganiseerd :-q; de pijlen waren goed opgehangen, verzorgingsposten helemaal top en prima sfeer. Fijne dag gehad en we komen een volgende keer weer meedoen.
Haast u langzaam
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

bedankt weer!
Leuk om ook eens een kijkje te nemen bij het Roode koper, normaal rijden we er heel hard langs, maar wat een paradijsje ligt daar.

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Sorry maar ik vond het behoorlijk tegenvallen in relatie tot tijd gebrek de 60km gereden.
Maar ik had beter lokaal een rondje kunnen rijden mooier en technisch leuker.
Misschien ben ik wat verwend met de posbank route in mijn achtertuin ;)

PS organisatie en route aanduiding lag het echt niet aan dat was strak geregeld. Maar iets meer uitdaging was wel op zijn plaats geweest.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
MHJ5
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 10:12
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT

remco1b schreef: zo 14 oktober 2018, 17:05 Sorry maar ik vond het behoorlijk tegenvallen in relatie tot tijd gebrek de 60km gereden.
Maar ik had beter lokaal een rondje kunnen rijden mooier en technisch leuker.
Misschien ben ik wat verwend met de posbank route in mijn achtertuin ;)

PS organisatie en route aanduiding lag het echt niet aan dat was strak geregeld. Maar iets meer uitdaging was wel op zijn plaats geweest.
Eens, in vergelijking met voorgaande jaren viel het mij ook tegen (100km gedaan).....echt veel asfalt en betonfietspaden en dat is in die omgeving helemaal niet nodig. Veel singletracks zijn overgeslagen. Dat heeft misschien met vergunningen te maken, maar dan fiets ik in het vervolg wel weer mijn eigen rondje...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4799
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik was er al bang voor. Prima natuurlijk voor al die wegstoempers hoor, maar geen spijt van mijn keuze voor rondje Posbank vandaag. Wat was dat weer lekker zwaar, en dus genieten zeg!
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Phoe...ben dus gelukkig niet de enigste die er zo over dacht.

Geweldige organisatie, maar vond het dit jaar wel erg vlak en simpel allemaal.
De 3de (laatste?) bevooraading op de 100 km vond ik totaal niet kunnen, kaassticks en drinken.
De stop bij Roode Koper was geweldig en dan een stop met kaassticks daarna...

Een klein hickupje dit jaar, kan een keer gebeuren. 3x per jaar elk jaar, ga er maar aanstaan.
Plaats reactie