07-10-2018 MTB Stuifduinen Challenge - Bergharen

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

TWC de HerBerg gaat dit jaar een toertocht organiseren met een nieuw concept. Dit jaar wordt er op de Stuifduinen van Bergharen een unieke MTB challenge gehouden. De challenges bestaan uit een aantal steile beklimmingen / afdalingen en obstakels. De challenges worden aangegeven met borden. Een perfecte tocht om uw technische vaardigheden te testen of juist om te trainen!

De tocht is ook voor kinderen toegankelijk. Er bestaat ook de mogelijkheid om ter plaatse een mountainbike te lenen.

Afstanden? Je kunt zelf beslissen om 1, 2, 3 of zelfs 4 ronden te rijden. Een rondje is in totaal iets meer dan 11 kilometer.

Kosten deelname: 6 euro (NTFU-leden 4 euro)
Inschrijving met behulp van Scan & Go

Starttijden: tussen 08.30 en 10.30

Startlocatie:
Grotestraat 36 in Bergharen

Faciliteiten:
-Bevoorrading halverwege de tocht
-Van Tienen reparatieservice bij pauzeplaats
-Afspuitplek
-EHBO (bij start/finish en pauzeplek)
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

.
Laatst gewijzigd door Gei-Kek op zo 16 september 2018, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Jorden schreef:Afstanden? Je kunt zelf beslissen om 1, 2, 3 of zelfs 4 ronden te rijden. Een rondje is in totaal iets meer dan 11 kilometer.

Of 5,6,7,8,9,10? ronden


Hoe zorgen jullie ervoor dat je geen opstoppingen krijgt bij de obstakels??
Ik denk als je met groot verschil van nivo (wat vaak is bij tochten) best opstoppingen krijgt als iemand obstakel niet overkomt.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Gei-Kek schreef:
Jorden schreef:Afstanden? Je kunt zelf beslissen om 1, 2, 3 of zelfs 4 ronden te rijden. Een rondje is in totaal iets meer dan 11 kilometer.

Of 5,6,7,8,9,10? ronden


Hoe zorgen jullie ervoor dat je geen opstoppingen krijgt bij de obstakels??
Ik denk als je met groot verschil van nivo (wat vaak is bij tochten) best opstoppingen krijgt als iemand obstakel niet overkomt.
Opstoppingen bijna gegarandeerd. Maar maakt bij een TOER-evenement toch niet uit. Gewoon wachten tot je aan de beurt bent en ondertussen een gezellig babbeltje doen. (Of zoals ik zelf zorgen voor de opstoppingen)
Van de andere kant heeft het rijden van relatief kleine rondjes natuurlijk de slechst denkbare vorm van een toertocht. Het mooiste van de toertocht daar , passage langs het kasteel Hernen en door Leur is er uit.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
willem65
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 23:01

Lijkt me leuk,een keer iets anders, ik kijk er naar uit.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Vandaag heb ik een ronde gereden en ik heb nergens in de file moeten staan. Kwam ook vooral omdat er bij elke steile beklimming een makkelijke variant was. Ben op 1 beklimming niet helemaal boven gekomen maar de andere beklimmingen allemaal wel. Is wel echt een tocht voor de techniek freaks.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Je leuke filmpje bekeken. Ik kan het mis hebben maar krijg de indruk dat het niet druk was en mede daardoor geen opstoppingen. De route van het rondje viel me mee door dat er veel stukken gras stroken en mooie slootkanten in zaten. Het "gekloot" beperkte zich zo ongeveer tussen de minuten 23-25 , 29-30 en 33-37 in het filmpje. Ik had verwacht dat het 11 km gekloot op een zakdoek zou zijn in het zandduinen gebied waar vroeger de grote motocross was. Op ongeveer 39.30 min.van je opname haalde je nog iemand in die op een meest geschikte fiets reed voor dit soort ritten. Misschien deze week ook nog eens dit rondje daar een keer doen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ik ben niet degene die het rondje in de video aan het rijden is
Plaats reactie