16-09-2018 Van der Doelen Classic - St. Oedenrode

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Deze toertocht heb ik vandaag gereden (45 km) en toch maar even toegevoegd om een geschiedenis te creëren op dit forum. Ik hoor altijd graag van anderen wat ze van een toertocht vinden. Ikzelf heb met veel plezier deze tocht gereden. In het begin behoorlijk wat van die stofpaden maar de modder van mij nog wel even weg mag blijven. Onderweg genoten van de verschillende kombochten hoewel een groot deel volgens mij over de vaste route (maar dat maakt eigenlijk ook niets uit). De tocht is goed aangegeven met opvallende rood / oranje pijlen waardoor ze van afstand al zichtbaar zijn. Ook de pauze was prima in orde! Lekker die kleine chocolade stukjes :P Volgens mij was het ook best druk of niet? Of kwam dat omdat er ook een racefiets toertocht was?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Er waren tegelijkertijd ook wegtoertochten (2 afstanden).Ben wel benieuwd wat het aantal deelnemers was bij de afzonderlijke disciplines.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Mooie tocht, twee pauzeplaatsen op de 60, met een mooi aanbod. Goed bewegwijzering, inclusief waarschuwingen voor fietsers, als ook kruisend verkeer. Met schakeladvies bij een klimmetje parallel aan de snelweg.
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Gisteren deze tocht ook gereden, de 60km.
Idd mooie tocht, zeker het 1e gedeelte, goede bevoorrading en uitpijling.
Samen met het lekkere weer een geslaagde tocht!
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Gisteren ook deze toch gereden. De 60km.
Mooi afwisseling van bospaden en singletracks, zowel rechte paden als mooie stukken draaien en keren.
Dat bordje met schakel-advies bij de klim tegen de geluidwal is zeker geen overbodige luxe. Is redelijke steile, ietwat offcamber klimmetje. (Helaas heb ik de afdaling aan het einde deze keer niet aangedurfd, hoogtevrees en stoppen voor die afdaling om te kijken is geen goed idee gebleken :-{ )

Ben benieuwd of de foto's die gemaakt zijn (zag 2 man filmen of fotograven met de telefoon en een moeder met dochter met fotocamera onderweg) ook op de site van de club komen.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Die afdaling was wel een dingetje, liep uiteindelijk beter dan ik had gedacht.
Thermo-Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 22 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Carbon

@Deefdeef: Hier een ander uiterste. Een jaar of drie geleden had ik deze tocht ook gereden, toen zag ik de afdaling niet aankomen (vraag mij ook niet hoe dat kan). Het eerste stuk bleek toen als drop-off te kunnen fungeren. Daar remmen mij geen goed idee leek kwam ik met een enorme noodgang beneden waardoor de banden er bijna ”af-blurden” en ik het achtbaan gevoel in mijn buik kreeg. :lol:
Gisteren geen problemen mee gehad. (iets met een gewaarschuwd mens..)

Ik vond het gisteren (wederom) goed georganiseerd. Ik was rond 8.30u weg en heb constant mijn eigen tempo kunnen rijden. Ik kwam na het klimmetje en de afdaling helemaal niemand meer tegen. Pijlen en waarschuwingsborden (ook gericht aan het autoverkeer) waren uitstekend verzorgd.

Ik heb de 45 gereden en vond dat wel voldoende. Vanuit Nuenen zat ik precies op 70km.

Mergelheuvelland was gisteren ook, hier waren ook een hoop lokale mtb-eea heen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Haha, dat achtbaangevoel kreeg ik dus toen ik naar beneden keek... :lol:
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie