14-10-2018 - Esbeek - MTB-Esbeek Najaarstocht 2018

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
knrd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 13 juli 2017, 21:12
Mijn mountainbike: is smerig!

Op de 2e zondag van oktober (14 oktober) wordt de Esbeekse Najaarstocht weer georganiseerd door MTB-Esbeek.
Hier wat informatie die van hun website af komt:
https://www.mtb-esbeek.nl
AFSTANDEN
Je kunt 30, 45, 60 of 75 km rijden. Tijdens de tocht zelf kun je eventueel nog kiezen deze afstanden in te korten of te verlengen.

INSCHRIJVEN
Inschrijven kan op de dag zelf. Voorinschrijving is niet nodig. Inschrijving voor de 60 EN 75 KM tussen 8.00u en 9.00u. De inschrijving voor de 30 EN 45 KM vindt plaats tussen 8.00 en 10.00 op sportpark Den Hondsbosch aan de Esbeekseweg 14 te Esbeek. Inschrijfgeld 5EU, NTFU leden krijgen een korting van 1 EU. Scan & Go is ook aanwezig.

TIJDEN
De Esbeekse MTB-Tocht is een Toertocht en uitdrukkelijk geen wedstrijd. Mocht je erg hard willen rijden dan adviseren we je tussen 8:00 en 8:15 te vertrekken. Anders vragen we je begrip voor de langzamere deelnemers op het parcours. Wij doen in ieder geval ons best om te zorgen dat in het begin van het parcours iedereen zo snel mogelijk verspreid wordt.

VERNIEUWD PARCOURS
We zijn al enkele jaren bezig het parcours te vernieuwen. Ook dit jaar hebben we weer een groot aantal nieuwe tracks toegevoegd. Het uitdagende parcours leidt je door de mooiste natuur van de Kempen. Je zult veelal over onverharde paden en single tracks rijden. Harde weg is een uitzondering op dit parcours!

VERZORGING
In de 30 en 40km zul je één en in de 60 en 75km twee pauzeplaatsen aantreffen. De pauze plaatsen zijn rijkelijk voorzien van brandstof en vloeistoffen. Zo zul je op de pauzeplaats(en) soep, thee, koek, sportdrank en fruit aantreffen.

FACILITEITEN
- Parkeren: er is voldoende parkeer gelegenheid rondom de start. Het adres van de start is: Esbeekseweg 5085EA Esbeek. Volg de aanwijzingen van onze parkeerbegeleiders.
- Douchen: Er is omkleed en douche gelegenheid nabij de start en finish voorzien.
- Bikewash: Bij natheid is er een bikewash voorzien nabij de finish. Zo kan je fiets netjes de auto of schuur in.

VEILIGHEID
MTB-Esbeek heeft op het parcours posten staan die de fietsers begeleiden en waarschuwen op gevaarlijke punten. Deze mensen mogen de fietsers helpen maar niet het verkeer regelen. Ze zijn er dus voor jouw veiligheid. Je wordt geacht je ten alle tijden aan de verkeersregels te houden.
Tevens hebben we trajectcontrole op ons parcours. Dat zijn groepjes van 2 MTB-Esbeek bikers (herkenbaar aan het MTB-Esbeek tenue zie boven), die elk zo'n 5 km parcours voor hun rekening nemen. Deze personen controleren of de bordjes nog goed staan, maar assisteren ook in geval van incidenten. Zij weten waar ze zijn en kennen ook de snelste weg terug naar het startpunt. Ze zijn er niet om jouw band te repareren of andere technische assistentie te geven.
Jouw eigen veiligheid heb je ook zelf in de hand. Zorg tenminste voor een goede helm en adequaat materiaal en gedrag.

UITPIJLEN
Het parcours wordt volledig uitgepijld met onze eigen herkenbare pijlen. Deze pijlen zijn beter zichtbaar dan de pijlen die je in andere tochten tegenkomt. De pijlen worden op paaltjes op ongeveer 1m hoogte weggezet. We houden de pijlen aan de rechterkant van de route. Wanneer je de bocht doorkomt, zul je in de bocht of vlak na de bocht een bevestiging aantreffen. Deze bevestiging bevindt zich dan in de buitenbocht zodat hij goed zichtbaar is. Ook splitsingen worden duidelijk aangekondigd en middels grote affiches bewijzerd.
Ben van plan om deel te nemen. Voor mij de eerste keer dat ik aan deze toch mee ga doen.
Wie zijn er van plan om ook mee te rijden? Of hebben hier al vaker gereden?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

knrd schreef: https://www.mtb-esbeek.nl

TIJDEN
De Esbeekse MTB-Tocht is een Toertocht en uitdrukkelijk geen wedstrijd. Mocht je erg hard willen rijden dan adviseren we je tussen 8:00 en 8:15 te vertrekken.

Een beter advies zou zijn om dan helemaal weg te blijven en marathons en/of wedstrijden te gaan rijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lijkt me bij uitstek een evenement waar plezier voorop staat.
Maar je ontkomt er niet aan dat de een een stuk sneller fietst dan de ander.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie