Mh2D

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Gisteren de 70km gereden. Vrij voorspelbare route. Toch goed geamuseerd. :wink: Bij de bevoorrading was het erg druk, daardoor de eerste maar overgeslagen. Zag een hoop fotografen, waren die allemaal van sportograf?
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Vandaag ook de 70 gereden. De 1e pauze was inderdaad vroeg. De 2e pas na 53km. Vond het, mede door het schitterende weer en dat het zo heerlijk rustig was, toch best een leuke tocht. Eén keer een pijl weg, maar voor de rest allemaal goed te volgen. Uiteindelijk ruim 77km en 1300hm op de teller en moe, maar voldaan weer huiswaarts....
Jordyyyy
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: za 28 december 2013, 15:48

Zaterdag de 100km gereden, vroeg vertrokken dus in het begin lekker rustig, ook op het extra lusje van de 100km t.o.v. de 70km.

Vanaf het punt waar de routes weer samenkwamen was het een stuk drukker er stond het op sommige klimmen vast. Veel lopers en mensen die niet weten wat rechts houden is

Bevoorrading was goed in orde, alleen zat er veel km tussen punt 2 en 3 (23km, 46km & 85km).
Terwijl na 70km de route op ~200 meter van punt 2 passeerde, daar hadden ze je misschien nog wel een keer langs kunnen leiden

Toch goed geamuseerd, al viel het stukje Preuswald wat tegen, grootste gedeelte ging over de bijna verharde kiezelweg, daar had ik wat meer van verwacht zeker aangezien dit stukje alleen in de 100km route zat.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Vergunningen kwestie denk ik. Daarom de brede paden in Duitsland.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Mijn MH2D:

Zoals ieder jaar fiets ik samen met mijn vader 2x de 70km. Dit jaar ging mijn vriendin mee en was ik bezig om te revalideren na een fikse blessure. Daarom besloot ik om op zaterdag de 35km te rijden. Voelde een beetje als een "net niet" rondje omdat het zo kort was. Maar ik was helemaal kapot gegaan en dat had te maken met het revalideren.

Echter zaten in deze 35km toch nog 700HM en de klimmen waren lang en redelijk steil. Het weer was prachtig en zoals ieder jaar is iedereen opgetogen en vriendelijk. Heb mij erg vermaakt.

Mijn vader en mijn vriendin reden samen de 70km en die vonden het een uitdagende en uiteraard, leuk parcours.

Dag 2 was voor mij even aftasten. Ik was bang dat twee dagen achter elkaar niet mogelijk zou zijn dus was in het begin redelijk voorzichtig. Maar ik had eigenlijk nergens last van, ofja, ik had last van het gebrek aan conditie.
De eerste rust was al na 16km dus dat was behoorlijk snel. Omdat ik nog weinig last van mijn bovenbeen had besloot ik om toch maar de 50km te rijden. Op die manier werk ik het snelste aan mijn conditie.

Ik herkende veel klimmen van eerdere jaren en andere tochten. Het was gezellig en leuk om te doen. Ik kon iedere klim fietsen dus dat was wel een opsteker, aangezien ik veel mensen zag wandelen.
Na 48km zei mijn bovenbeen dat het genoeg was en heb ik mijn vader en vriendin laten rijden. Mijn vriendin bleef bij mij en we zijn rustig naar de finish gereden.

Het was een leuke dag en alles bij elkaar een leuk kampeer/fiets weekend. Volgend jaar weer.
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Prima vermaakt. Eerste dag 100km. tweede dag 70km.
Rondje van de eerste dag was op sommige momenten ook echt wel pittig. Genoeg hoogtemeters in het rondje. Helaas was het stuk in duitsland niet zo heel boeiend. Teveel asfalt of brede gravel paden. Maar dit zal wel met de vergunningen te maken hebben gehad. Verder was de derde stop een beetje ver. Hierdoor hadden sommige vrienden niet genoeg water bij zich.
Tweede dag was voor mijn gevoel een sneller rondje. Maar door de vermoeide beentjes werd het toch ook wel zwaar. Weer lekker gereden

Wat me opviel. Bordjes waren niet altijd even logisch opgehangen. Soms half achter een tak. Door de groen/gele kleur viel die icm de felle zon soms ook wat weg. Soms tijdens het afdalen miste ik de bocht omdat er in 1 keer een bordje stond. Een bordje 100m oid voor die tijd zou dan fijn wezen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Tinman schreef:Vergunningen kwestie denk ik. Daarom de brede paden in Duitsland.
Goed nieuws ; als dat zo blijft volgend jaar ook maar eens overwegen mee te doen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Je bent van de brede paden?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Tinman schreef:Je bent van de brede paden?
Ik ben toerfietser (zowel op de weg als onverhard) en om van een landschappelijk mooi gebied als toerist tijdens een tocht zoveel mogelijk mee te krijgen zijn bredere paden vele malen meer geschikt dan die zogenaamde uitdagende smalle draai en keer paden. Als die mijn voorkeur zouden hebben zou ik wel wedstrijden of marathons rijden. Ik rijd al meer dan 30 jaar toertochten en merk dat er een evolutie is van het toeristisch aspect naar meer prestatieve elementen in de tochten. Wat ik jammer vind. Af en toe eens singletrackje in een tocht is niet erg maar niet te veel.
Veel brede paden heeft bovendien het voordeel dat bij drukke tochten , door het vaak grote snelheidsverschil van de deelnemers , er veel minder ergernissen zijn doordat inhalen veel soepeler zal gaan.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Ik heb gisteren genoten van het landschap en het weer en heb een heerlijke tocht gereden 50km mtb met 732 hm.Het startbewijs afhalen ging heel vlot totaal niet druk maar dat was dan ook rond 8 uur.Ook op de route goed door kunnen fietsen en eigenlijk ook niet echt druk.Alleen een min punt en dat is dat de pijlen niet overal goed zichtbaar waren en soms een beetje onhandig hingen heb meerdere mensen verkeerd zien rijden doordat ze een pijl over het hoofd zagen ben zelf in het begin ook verkeerd gereden daardoor geen 50 maar 55km op de teller maar dat mocht de pret niet drukken.Met de zelfde weersomstandigheden als dit jaar ben ik volgend jaar zeker weer aanwezig.
Yorizz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 4 oktober 2009, 11:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 6.0 Pro Race

Zaterdag ook de 70 km gereden. Eerste gedeelte was goed te doen. Helaas na de 'weideafdalin' lek gereden vlak voor de bevoorrading (rond km 25). Tweede gedeelte km 25-50 goed afgezien door de pittige klimmetjes. Laatste gedeelte was relatief vlak met veel asfalt (jammer). Bordjes stonden op een paar plekken niet handig. Zag er veel verkeerd fietsen. Genoten van de tocht en nieuwe fiets. De Canyon daalt echt als een speer. Tot volgend jaar.
Plaats reactie