Tubbergen grenslandtocht 02-09-2018 als spookrijder

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Een moderne route is toch 10x interessanter dan de gemiddelde toertocht van pakweg 10 jaar geleden?

En als er leuke routes zijn, verdwijnt imo ook de 'noodzaak' om tochten te organiseren ;)
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

asphaltdude schreef:Een moderne route is toch 10x interessanter dan de gemiddelde toertocht van pakweg 10 jaar geleden?

En als er leuke routes zijn, verdwijnt imo ook de 'noodzaak' om tochten te organiseren ;)
Totaal niet mee eens...resultaat: elke keer hetzelfde rondje, waarbij de landeigenaar zoveel beperkingen oplegt dat de leuke stukken (singletracks die enkel de locals kennen) niet meer mogen worden gereden.
Om je stelling te verkrachten: 10 jaar geleden was het zonder moderne routes 10x interessanter om een gemiddelde toertocht te rijden. En door de vaste routes en bijkomende opgelegde beperkingen wordt het eigenlijk ook niet interessant meer om nog een toertocht te organiseren.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

nielsvo schreef:
asphaltdude schreef:Een moderne route is toch 10x interessanter dan de gemiddelde toertocht van pakweg 10 jaar geleden?

En als er leuke routes zijn, verdwijnt imo ook de 'noodzaak' om tochten te organiseren ;)
Totaal niet mee eens...resultaat: elke keer hetzelfde rondje, waarbij de landeigenaar zoveel beperkingen oplegt dat de leuke stukken (singletracks die enkel de locals kennen) niet meer mogen worden gereden.
Om je stelling te verkrachten: 10 jaar geleden was het zonder moderne routes 10x interessanter om een gemiddelde toertocht te rijden. En door de vaste routes en bijkomende opgelegde beperkingen wordt het eigenlijk ook niet interessant meer om nog een toertocht te organiseren.
Bovendien dienen de toertochten op de eerste plaats als bijdrage aan de clubkas van de toerclubs.
In mijn regio worden die toerclubs wel gevraagd een bijdrage te leveren aan het onderhouden van de vaste routes. Maar het levert ze niets op. Integendeel: het aantal deelnemers en dus de opbrengst van hun tochten gaan door de vaste routes omlaag. Dus ook om dat argument mogen de vaste routes zo veel mogelijk verdwijnen. Ik ben ook lid van een toerclub en adviseer op een ledenvergadering niet mee te werken aan het in stand houden van de vaste routes. Tenzij er een vergoeding aan vast zit die vergelijkbaar is met de opbrengst van de organiseren van een tocht.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Is het nog van deze tijd om als vereniging je vrijwilligers in te zetten om geld te verdienen voor de vereniging?

Zet je contributie naar 100 of 150 euro en je bent van alle geschraap af.
Everybody bought a new bike!
gevellux
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 5 september 2018, 14:42

Tsjibiti schreef:
asphaltdude schreef:Ofwel: het is gewoon dom en gevaarlijk, en met enkel een bordje 'pas op' neerplempen heeft een organisator nog niet aan z'n zorgplicht voldaan.

Als er serieuze ongelukken waren gebeurd zou de orga zomaar een groot probleem gehad kunnen hebben...
Dit is nu precies een van de dingen waarom ik tegen de veel te grote groei van vaste routes ben. Toertocht organisaties zouden zich, als ze noodgedwongen een stuk vaste route in hun tocht opnemen , aan de rijrichting moeten houden.
Dat is vaak een behoorlijke beperking in het aanbieden voor de deelnemers aan variatie t.o.v. de periode zonder vaste routes. Dus gewoon niets van aan trekken en een waarschuwingsbordje zetten voor die zonodig toch over die vaste route willen. Nog beter wat mij betreft is op veel plaatsen het opdoeken van vaste routes. Het zal niet verbazen dat ik meer met toertochten heb ik dan met vaste routes. Vaste routes alleen in een gebied waar het zonder route helemaal verboden is er te fietsen.
Alles heeft zijn voordeel en nadeel.
Een georganiseerde toertocht wekt bij veel mensen ook ergernissen op als er 1500 rijders door het bos zitten te schreeuwen.
Ik ben het helemaal mee eens dat het geen slimme zet is van de organisatoren en na mijn melding kreeg ik gelijk bericht dat ze er de volgende keer aan zullen denken.
Zelf mag ik graag een vaste route rijden waar je toch veel meer rust hebt dan in een georganiseerde tocht.
Als ik soms zie hoe a-sociaal sommige rijders door het bos kachelen kan het net zo gevaarlijk worden als je allemaal dezelfde kant op gaat.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

gevellux schreef: na mijn melding kreeg ik gelijk bericht dat ze er de volgende keer aan zullen denken.
:-q :-q :-q
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Wel mooi dat de organisatie zegt er de volgende keer rekening gaat houden. :-q

asphaltdude schreef:Is het nog van deze tijd om als vereniging je vrijwilligers in te zetten om geld te verdienen voor de vereniging?

Zet je contributie naar 100 of 150 euro en je bent van alle geschraap af.
Ik denk dat veel clubs dan op den duur zullen verdwijnen omdat voor veel mensen/jongeren € 100-150 wel veel is voor een lidmaatschap. (aangezien voor velen het vignet van Natuurmonumenten al te duur is )
En ik ben juist bij een club ook voor het "club-gebeuren", zoals tocht organiseren en helpen waar mogelijk.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

deefdeef schreef: Ik denk dat veel clubs dan op den duur zullen verdwijnen omdat voor veel mensen/jongeren € 100-150 wel veel is voor een lidmaatschap. (aangezien voor velen het vignet van Natuurmonumenten al te duur is )
Ik (en velen met mij) geef toch wel duizenden euro's per jaar uit aan nieuwe fietsen, bandjes, cassettes, kettingen en andere slijtage-onderdelen, upgraditis, kleding, gadgets en andere frivoliteiten, fietsreisjes naar allerhande gebergtes, inschrijving voor allerlei evenementen etc. Dan kan een vignetje en wat contributie er best vanaf hoor. :wink:

Overigens zijn hier in de randstad juist de dure yuppenfietsclubs totaal booming ;)
Hoe het met de traditionelere clubs gaat weet ik eerlijk gezegd niet zo goed, ben ik wel benieuwd naar.
En ik ben juist bij een club ook voor het "club-gebeuren", zoals tocht organiseren en helpen waar mogelijk.
Ik ook! En ik zet me ook vrijwillig in voor mijn club; training geven, evenementen/reizen (helpen) organiseren etc. Maar dat doe ik voor het 'club-gebeuren', niet om geld in het laatje te brengen.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

gevellux schreef: Kijk goed naar de topic!
Ik deel alleen een ervaring die ik heb gehad.
Verder niets.
Daarvoor hebben we toch dit forum.
Klaagmuurfunctie. Daar komen we niet verder mee. Mijn psychiater (helaas overleden) zei altoos. "Klaag niet, doe d'r wat an. En als er niks aan te doen is, hou er dan over op". Als je de woorden die je hier in je klaagschrift opschrijft aan de organisator stuurt, loop je een risico. Namelijk dat hij het als verbeterpunt ziet en het volgend jaar anders doet.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: Ik denk dat veel clubs dan op den duur zullen verdwijnen omdat voor veel mensen/jongeren € 100-150 wel veel is voor een lidmaatschap. (aangezien voor velen het vignet van Natuurmonumenten al te duur is )
En ik ben juist bij een club ook voor het "club-gebeuren", zoals tocht organiseren en helpen waar mogelijk.
Eens , voor mij geldt hetzelfde met als prioriteit het fietsen in clubverband op de weg.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie