07-10-2018 - Horst - Zandhazentocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
izzibram
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 15:31
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder 29 / 2012

Zondag 7 oktober De Zandhazentocht in Horst a/d Maas
Afstanden: 35, 45 en 60 km
Starttijd: 08.30 - 10.00 uur
NTFU Extra goed geregeld toertocht!

Start locatie:
Pretcafe de Beurs
Gasthuisstraat 27
5961 GA Horst a/d/ Maas (L)

Meer info op onderstaande flyer en op https://www.twcoranje.nl/toertochten/za ... 2018-info/

Afbeelding
Laatst gewijzigd door izzibram op za 6 oktober 2018, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Als ik de Goudsbergtocht van Wekerom op zaterdag goed doorkom en overleef :winkie: , dan kom ik komende zondag naar Horst en ben ik er bij voor de 60km.

De laatste en eerste keer dat ik deze tocht reed was in 2015. Toen reed ik de 48km. Waar gaat die ca.15km extra nog naar toe?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
izzibram
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 15:31
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder 29 / 2012

In 2015 heb je hem linksom gereden, dit jaar doen we hem rechtsom. Extra km vd 60 zitten oa. in het gebied van het Schuitwater en een extra lusje bij de Reulsberg.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

izzibram schreef: do 4 oktober 2018, 23:53 In 2015 heb je hem linksom gereden, dit jaar doen we hem rechtsom. Extra km vd 60 zitten oa. in het gebied van het Schuitwater en een extra lusje bij de Reulsberg.
Dezelfde route andersom rijden is heel goed voor de broodnodige variatie.
Daarom ben ik er ook een groot voorstander vanom de vaste routes in beide richtingen te kunnen rijden. Daarvoor is het nodig dat (te) smalle stroken er zoveel mogelijk uit worden gelaten.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
izzibram
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 15:31
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder 29 / 2012

Routes zijn te downloaden van onze site, met Chrome en Firefox! Internet Explorer en Edge openen de gpx file ipv te downloaden.

https://www.twcoranje.nl/toertochten/za ... 2018-info/
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Vanmorgen bijtijds gestart voor de 60 km. Bij het wegrijden hing er pikzwarte, dreigende lucht boven Venlo. Op de A-73, richting Horst werd het steeds beter. De weersvoorspelling kwam (gelukkig) niet uit.

Zoals gewoonlijk was de organisatie weer perfect :-q Prima routeaanduiding, bewaakte fietsstalling, verzorging bij het pauzepunt....zonder meer een compliment waard.

Lekker hoor al die singletracks....vooral het stuk na de pauze had een heerlijke flow. Bij de Reulsberg was ook werkelijk alles uit het terrein gehaald. TWC-Oranje bedankt ! Graag tot de volgende keer.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Enrico schreef: zo 7 oktober 2018, 14:08 Zoals gewoonlijk was de organisatie weer perfect :-q Prima routeaanduiding, bewaakte fietsstalling, verzorging bij het pauzepunt....zonder meer een compliment waard.


+1

Heerlijk Samen met mede Forumlid Gei Kek 60 km rond getuft . nog een extra pluspunt vonden wij die oversteekplaatsen met chicanes d.m.v. lint en paaltjes, op de gok er overheen vliegen ging dus niet :winkie:
een dikke 10 :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Zondag gestart voor de 60km en ook volgemaakt. :-q
Wat een heerlijke tocht met mooie lange singletracks, korte snelle klimmetjes en wat brede paden om het een en ander aan elkaar te verbinden. Gelukkig weinig asfalt tegengekomen en wat er aan asfalt in zat was prettig om even bij te komen, want de benen waren toch nog wat moe van de tocht van Wekerom een dag eerder. :-D

Verder was de route was perfect uitgepijld, de verzorging onderweg was zeer goed.

Ik zag trouwens onderweg wat fotografen staan, iemand al ergens foto's gezien?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
izzibram
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 15:31
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder 29 / 2012

Foto's, maar liefst 1000 stuks, zijn op onze site te vinden: https://www.twcoranje.nl
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Thnx.
Helaas sta ik er al weer niet al te charmant op... :-{ :winkie:
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Gisteren ook zeer genoten van 60km single tracks en klimmetjes. Zeer goed georganiseerd allemaal.
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

Top geregeld: mooi parcours, goede bewegwijzering en prima pauzeplaats. Kortom, super genoten. Tot volgend jaar!!
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

qeubee rider schreef: zo 7 oktober 2018, 22:13
Enrico schreef: zo 7 oktober 2018, 14:08 Zoals gewoonlijk was de organisatie weer perfect :-q Prima routeaanduiding, bewaakte fietsstalling, verzorging bij het pauzepunt....zonder meer een compliment waard.


+1

Heerlijk Samen met mede Forumlid Gei Kek 60 km rond getuft . nog een extra pluspunt vonden wij die oversteekplaatsen met chicanes d.m.v. lint en paaltjes, op de gok er overheen vliegen ging dus niet :winkie:
een dikke 10 :-q
Wat hun zeiden.
(Behalve dat ik met Quebee ben rond getuft.)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

qeubee rider schreef: zo 7 oktober 2018, 22:13 nog een extra pluspunt vonden wij die oversteekplaatsen met chicanes d.m.v. lint en paaltjes, op de gok er overheen vliegen ging dus niet :winkie:
een dikke 10 :-q
Dat is zeker een goede oplossing. Er voor zorgen dat niet klakkeloos maar door kan worden gereden op plekken waar dat onverantwoord is. Eigenlijk zou het bij toertochten onnodig dienen te zijn maar er zijn er veel te veel die met oogkleppen op rijden. Deze oplossing maakt de "oversteekhulpen" overbodig. Die zijn overigens alleen met een certificaat toegestaan. Ik weet zeker dat bij veel tochten dit wordt uitgevoerd door vrijwilligers die daar zeker niet toe bevoegd zijn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie