02-09-2018 MCO Herperduin Classic

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

TMB schreef:
Tsjibiti schreef:Hoe groot was de deelname?
Volgens de organisatie 450 deelnemers: Brabants Dagblad: Bike Festival Brabant trekt 450 mountainbikers naar Herpen
Bedankt voor de link: Jammer genoeg voor MCO is 450 deelnemers niet echt veel omdat er gister nauwelijks enige "concurrentie" van andere tochten in NL was.
De voorzitter geeft wel aan dat hij het door heeft:

"Voorzitter Van der Heijden is tevreden over de 450 deelnemers aan de koers. ,,Klinkt raar, maar het is eigenlijk nog te mooi weer. De 'wegjongens' kunnen met dit fraaie weer nog op de straat racen en die kiezen pas voor de bossen als het weer minder wordt. Jammer voor ons, prettig voor hen."
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

kenwel schreef:
Tsjibiti schreef:Welke "crossbaan" was in de route opgenomen? NieuwZevenbergen of de WitteRuijsheuvel?
Gewoon een keer mee rijden met een mtb toertocht dan kom je erachter.
Dat ga ik zeker weer doen maar pas in de periode dat de max. temp. niet meer boven de 10 graden uitkomt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Je had jezelf ook kunnen laten verrassen, net als veel van je 'wegmaatjes', door eens een keer out of the box te denken en mee te doen met deze tocht in de zomerperiode. Heb je een hele andere ervaring dan in de wintermaanden, alleen al omdat de ondergrond al heel anders is. Dan was de voorzitter van MCO ook dik tevreden geweest...

Naast het mooie weer kunnen er overigens ook legio andere redenen zijn geweest waarom MTB-ers niet naar het Herpensduin zijn afgereisd. Zo heb ik op het laatste moment besloten om eens ergens te fietsen waar ik nog niet eerder geweest was (dit geval omgeving Oirschot). Heb daar ook veel MTB-ers gezien. Wellicht waren zij niet eens op de hoogte van deze toertocht. Je zou dus ook een overhaaste conclusie kunnen trekken dat de promotie van de tocht (te) laat is ingezet.
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Tsjibiti schreef: Jammer genoeg voor MCO is 450 deelnemers niet echt veel omdat er gister nauwelijks enige "concurrentie" van andere tochten in NL was.
Het is bij jou ook altijd wat hé. Stel er stond dat er 1500 deelnemers op af zijn gekomen, wat was dan je reactie geweest? Te druk? Te veel mensen per m²? Niet genoeg concurrentie van andere tochten in NL?

Ik heb me gisteren echt prima vermaakt. Erg gemoedelijk allemaal en niemand reed elkaar in de weg maar je fietste ook nooit echt alleen. Je zag overal wel groepjes fietsen. Prachtig weer, fantastisch parcours, goed bepijld, niet te zwaar, niet te licht, mooie omgeving, niemand tot last, top georganiseerd. Maar natuurlijk is het voor meneer Tsjibiti weer 'jammer'...
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

@all

Graag on topic blijven en niet persoonlijk worden. “Tsjibiti” is NIET het onderwerp. Mocht je vinden dat ingrijpen nodig is, gebruik dan de meldknop (uitroepteken) i.p.v. zelf te reageren.
Grtz
Herperduin
knrd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 13 juli 2017, 21:12
Mijn mountainbike: is smerig!

Boekenkist schreef: Naast het mooie weer kunnen er overigens ook legio andere redenen zijn geweest waarom MTB-ers niet naar het Herpensduin zijn afgereisd. Zo heb ik op het laatste moment besloten om eens ergens te fietsen waar ik nog niet eerder geweest was (dit geval omgeving Oirschot). Heb daar ook veel MTB-ers gezien. Wellicht waren zij niet eens op de hoogte van deze toertocht. Je zou dus ook een overhaaste conclusie kunnen trekken dat de promotie van de tocht (te) laat is ingezet.
Het is dat ik het toevallig via facebook tegen kwam anders had ik het ook niet gezien via een andere weg..
Soms kom ik nog een toertochtje tegen via fietssport.nl maar ook niet allemaal. Iemand miss nog tips hier in waar je toertochten kunt vinden?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

knrd schreef:Het is dat ik het toevallig via facebook tegen kwam anders had ik het ook niet gezien via een andere weg..
Soms kom ik nog een toertochtje tegen via fietssport.nl maar ook niet allemaal. Iemand miss nog tips hier in waar je toertochten kunt vinden?
Hier : https://www.ntfu.nl/fietsers/kalender" onclick="window.open(this.href);return false;
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

@knrd
Dit mooie forum in de gaten houden 8)

Ik geloof dat je op geeneen platform alles tegelijk tegenkomt.
Als ik geen gelijk heb dan hoor ik het graag.

Door onverwachte omstandigheden kon toch meehelpen met deze tocht en heb met een ploeg de pijlen weer uit het bos gehaald.
Ik mag graag denken dat dit de mooiste TT is in Herpenduin.
(Minste hekken,technisch uitdagend)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

Hartelijk voor de mensen die hebben meegedaan, we zullen het er maar ophouden dat de mensen die weg zijn gebleven een mooie tocht hebben gemist. Ondanks de wat tegenvallende deelnemers aantal hebben we het graag voor jullie georganiseerd en kunnen we tevreden terugkijken, wat kleine incidenten van weggehaalde pijlen en maar 1 ongevalletje.

Alle feedback nemen we graag mee naar volgende edities. Graag zien we ook jullie beoordeling op https://www.fietssport.nl/details/toertocht/id/47053

En een tip als je tochten zoekt, naast dit forum, staan op http://www.ntfu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.fietsports.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en mtb-you.nl de meeste tochten wel vermeld, iig van de clubs die bij NTFU zijn aangesloten.

Graag vernemen we dan ook hoe we de tocht beter onder de aandacht kunnen brengen, maar ik denk dat mond op mond reclame het beste werkt.

graag zien we jullie weer op zondag 1 September 2019
Plaats reactie