18-08-2018 ATB Leyetocht Helvoirt (NB)

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Tsjibiti schreef:Hoeveel deelenemers waren er bij de veldtoertocht en bij de wegtochten de volgende dag?
Ik zag ergen dat er iets van 1000 deelnemers waren bij het mountainbiken en 2000 bij de weg.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Voldoende animo dus voor een georganiseerde mtb-tocht in de zomer. Hopelijk gaan meer clubs hun toertochten verplaatsen naar de periode maart - september! Dan zitten niet alle toertochten zo opeengepakt. Bij mij in de regio (Oost-Brabant) kan ik in de winterperiode op één dag binnen een straal van 25 km kiezen uit 3 of 4 toertochten. Of vinden in een kort tijdsbestek (binnen 1 a 1,5 maand) meerdere toertochten in hetzelfde gebied plaats. Beetje zonde...

Daarnaast is mountainbiken een 4-seizoenen-sport, en is het weer in de periode maart - sept. normaal gesproken natuurlijk ook een stuk aangenamer dan de periode sept - maart.
Laatst gewijzigd door Boekenkist op wo 22 augustus 2018, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Wat dacht je op de Veluwe, ik kan in de winter ook kiezen uit meerdere tochten.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

zwaantje schreef:Wat dacht je op de Veluwe, ik kan in de winter ook kiezen uit meerdere tochten.
Toch niet vreemd. In de zomer 1 tocht in een weekend met hetzelfde aantal deelnemers per tocht als in de winter op een zondag er in NL er wel 10 zijn.
Als er per weekend in de zomer net zoveel tochten zouden zijn op een dag als in de herfst en winter zouden er gemiddeld misschien 50 deelnemers zijn. Dus een utopie te verwachten dat er in de zomer meer tochten komen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

pk-patty schreef:Het weer was goed, de sfeer was goed, de route minder...… Al met al goed vermaakt en na afloop nog even van het terras gebruik gemaakt.. :wink: :bier:
Mag ik vragen wat je niet goed vindt aan de route van dit jaar?
catscanner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 10 oktober 2011, 21:05

Ik heb zaterdag de 30 kilometer gereden en echt genoten. Mooie route met leuke klimmetjes en leuke verrassingen. De verzorging was daarnaast top. Jammer maar begrijpelijk dat de passages uit de Loonse en Drunense duinen uit de routes zijn gehaald.
11 november Heide en Duinentocht, kijk snel op http://www.toerclubvlijmen.nl/veldtoertocht
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Tsjibiti schreef:
zwaantje schreef:Wat dacht je op de Veluwe, ik kan in de winter ook kiezen uit meerdere tochten.
Toch niet vreemd. In de zomer 1 tocht in een weekend met hetzelfde aantal deelnemers per tocht als in de winter op een zondag er in NL er wel 10 zijn.
Als er per weekend in de zomer net zoveel tochten zouden zijn op een dag als in de herfst en winter zouden er gemiddeld misschien 50 deelnemers zijn. Dus een utopie te verwachten dat er in de zomer meer tochten komen.
Jouw redenatie klopt niet. Als de toertochten meer gespreid over het jaar zouden zijn, zou mijn inziens daar elke organiserende club voordeel bij hebben. Immers zou ik dan elke toertocht kunnen rijden en hoef ik niet te kiezen... Maar goed, ik ken jouw afwijkende standpunten t.a.v. 'onverhard fietsen', dus laat ik hier verder niet meer op ingaan.

Terug naar het topic!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Boekenkist schreef: Jouw redenatie klopt niet. Als de toertochten meer gespreid over het jaar zouden zijn, zou mijn inziens daar elke organiserende club voordeel bij hebben. Immers zou ik dan elke toertocht kunnen rijden en hoef ik niet te kiezen... Maar goed, ik ken jouw afwijkende standpunten t.a.v. 'onverhard fietsen', dus laat ik hier verder niet meer op ingaan.

Terug naar het topic!
Dat heeft in dit geval niets met een afwijkend standpunt van doen. Ik begrijp jouw mening maar de praktijk is nu eenmaal dat circa 80% van wat aan veldtoertochten deelneemt in NL dat als een winteractiviteit beschouwt.
Voor jouw zou meer spreiding inderdaad een mooie optie zijn maar dat gaan die clubs die hun tocht naar de zomer verplaatsen zullen beslist minder deelnemers en dus minder inkomsten krijgen dan nu in hersft en winter ondanks de drukke kalende in die periode. Dus dat gaan ze helaas voor jou echt niet doen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

catscanner schreef:Ik heb zaterdag de 30 kilometer gereden en echt genoten. Mooie route met leuke klimmetjes en leuke verrassingen. De verzorging was daarnaast top. Jammer maar begrijpelijk dat de passages uit de Loonse en Drunense duinen uit de routes zijn gehaald.
Vind ik heel leuk om te lezen!!
De 30 is vaak nogal een uitdaging om te maken, wij bedenken een 50km route en moeten er dan een paar lussen vanaf halen om zo een 30km route te creëren.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

van Tuyl schreef:
pk-patty schreef:Het weer was goed, de sfeer was goed, de route minder...… Al met al goed vermaakt en na afloop nog even van het terras gebruik gemaakt.. :wink: :bier:
Mag ik vragen wat je niet goed vindt aan de route van dit jaar?
Ik wil niet zeuren over jullie conflict met Natuurmonumenten, maar vond het toch een gemis, dat er dit jaar niet over de LDD gefietst mocht worden. Omdat het meestal prachtig weer is tijdens jullie tocht, vind ik het niet zo erg dat er veel lange, rechte stukken in zitten, maar met slecht weer is er weinig aan. Voor de rest heb ik echt wel het idee dat jullie er zoveel mogelijk uit proberen te halen, gezien de mogelijkheden.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

pk-patty schreef:
Ik wil niet zeuren over jullie conflict met Natuurmonumenten, maar vond het toch een gemis, dat er dit jaar niet over de LDD gefietst mocht worden. Omdat het meestal prachtig weer is tijdens jullie tocht, vind ik het niet zo erg dat er veel lange, rechte stukken in zitten, maar met slecht weer is er weinig aan. Voor de rest heb ik echt wel het idee dat jullie er zoveel mogelijk uit proberen te halen, gezien de mogelijkheden.
Ik vind dit zeker geen zeuren.
We mogen als we betalen aan NM nog steeds niet wat we willen, zij eisen dat we dan gebruik maken van de vaste mtb-route en er alleen maar op en af gaan vanaf de openbare weg... zo is er geen fatsoenlijke route van te maken...
Plaats reactie