03-06-2018 Fietsspektakel Mariahout (NB), 30-45-55-70km

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Na jullie aanbevelingen de 70 gereden. Mooie tocht en door alle bochten waren de hoogtemeters niet meer nodig;-)! Ging als een malle en de bevoorrading was ook super geregeld! Zelfs energie bars aanwezig!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Einig idee hoe groot het aantal deelnemers was. Ook wat aan de wegtochten deelnam.
Er was vandaag een overdaad aan wegtoertochten in deze regio (Fietsspektakel Mariahout , Kacheldertoer in Heeswijk, GranFondo Brabant in Den Bosch , Keienrennersclassic in Megen en De Brabantse Strade Bianche in Mill). Daarom vind ik de deelnemersaantallen aan deze tochten wel extra interessant.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Leuke tocht gereden vandaag. (70km) Iets teveel bochtjes voor mij. :wink: 2x pauzeplek lag wat laat in de 70km lus naar mijn mening. Ik vroeg nog iemand van organisatie hoeveel deelnemers, hij had het over 350 totaal.
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

Bedankt voor alle reacties :-q , we hebben vandaag rond de 350 deelnemers (MTB en race) gehad. We zijn er zeer tevreden mee gezien alle evenementen in de buurt (inclusief Lakebike24in Best).

De actiefoto's van de MTB staan inmiddels op onze website:
http://debosduvels.nl/WP/media/foto-alb ... akel-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopelijk zien we jullie volgend jaar weer allemaal terug :D :D :D
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Brian Kersten schreef:Bedankt voor alle reacties :-q , we hebben vandaag rond de 350 deelnemers (MTB en race) gehad. We zijn er zeer tevreden mee gezien alle evenementen in de buurt (inclusief Lakebike24in Best).
Hopelijk zien we jullie volgend jaar weer allemaal terug :D :D :D
Hoe was de verhouding in deelname wegrit t.o.v. veldtoerrit?
Mijn advies voor volgend jaar is om met de organisatoren van de eerder genoemde fietsevenementen proberen te regelen dat wat te spreiden op de kalender.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Hoi, ik ben er ook geweest. Moest eerst langs LakeBike iemand afleveren voor 5h30 (!). Daarna direct naar Mariahout doorgereden en op goed geluk om 6h00 begonnen de pijlen na te rijden. Ik had de tracks gedownload, was even zoeken voor de juiste richting want er hingen geen borden MTB, 70, 30 etc. Maar de eerste km's via de track liepen goed. Daarna liep de route toch anders dan de track mij aangaf (ik had de 30km track in beeld). Maar er stonden geen route borden dus ik reed te pijlen na en ik kwam weer aan net voor 8:15 uur bij de start met 45km op de teller (ik had dus de 45 gereden blijkbaar). Effe wat boterhammen naar binnen gewerkt en koffie gepakt, een eiwit shake en verder. Toen maar ingeschreven en gestart voor de 70km tocht. grotendeels hetzelfde alleen het zuidelijke gedeelte was natuurlijk erbij. 2e rond overigens niet de afvalberg genomen, laatste 10km tegen de kramp aan gereden in mijn bovenbenen (onderzijde, ergens begint het toch te kraken dan...).
115km op de teller.
Paar zaken die ik jammer vind:
- Pijlen ontbraken toen ik tweede keer rond ging, afgetrokken door andere mensen. Maar ja als ik sommige MTB-ers langs wandelaars zie flitsen kan ik sommige zaken begrijpen (ik keur dat niet goed). Soms laten zien dat je vaart mindert en belt ipv roept, is fatsoenlijker. Ik deed het wel, mijn voorganger niet en ik hield hem toch bij. Het is een toertocht.
- Het is verwarrend als je tracks van 2016 op de site zet, geeft verwarring ook al kloppen de tracks. Overigens was de 70km track erg behulpzaam bij de ontbrekende pijlen dus vooral track publiceren!
- Het is handiger als je niet op dezelfde route fietst als de wandelaars lopen. Zal wel te maken hebben met een dorpsfeest. Als het niet anders kan, tegengesteld dan ziet men elkaar. Ook wandelaars hebben oordopjes met muziek in of horen slechter.
En dan de veren:
- Goed georganiseerd, voor ieder een passende route.
- Goede pauzeplek, meer dan genoeg te krijgen.
- Top met de consumptie achteraf.
- Singletracks zijn mooi meegenomen in de tocht
- 2019 ben ik er bij
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Blijft lastig om een datum te prikken. Maar volgens mij stond deze als jaren in het eerste weekend van juni. Dus dat is lastig de organisatie te verwijten. Wordt dan een soort van traditie.

Er waren inderdaad best wel veel mountainbikers die wat mij betreft de regels van een toertocht wel eens mogen opfrissen. Al zijn er ook wandelaars bij die mogen weten dat de paden niet alleen voor hen bedoeld zijn. (Geven en nemen wat mij betreft. Ook de wandelaars wisten dat er gefietst werd)
Jammer dat er (Best veel) dezelfde paden gebruikt werden. Een overleg had dat kunnen voorkomen.
(De wandelorganisatie zal makkelijker een vergunning krijgen om door gebieden te gaan. De MTB route is volgens mij al jaren nauwelijks aangepast. Dat had best afgestemd kunnen worden)
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

Tsjibiti schreef:
Brian Kersten schreef:Bedankt voor alle reacties :-q , we hebben vandaag rond de 350 deelnemers (MTB en race) gehad. We zijn er zeer tevreden mee gezien alle evenementen in de buurt (inclusief Lakebike24in Best).
Hopelijk zien we jullie volgend jaar weer allemaal terug :D :D :D
Hoe was de verhouding in deelname wegrit t.o.v. veldtoerrit?
Mijn advies voor volgend jaar is om met de organisatoren van de eerder genoemde fietsevenementen proberen te regelen dat wat te spreiden op de kalender.
Verhouding Wegrit - veldtoerrit = 15% - 85%.
Samenkomst van andere tochten is niet meer te voorkomen. Onze tocht is al jaren op deze datum, maar het staat andere organisaties vrij om ook een tocht te organiseren. Overleg is meestal maar beperkt mogelijk. In een tijd dat er veel wordt aangeboden is dit m.i. niet meer te voorkomen. Dus dan maar onderscheiden in kwaliteit :wink: :wink: :wink: .
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

wpee schreef:Hoi, ik ben er ook geweest. Moest eerst langs LakeBike iemand afleveren voor 5h30 (!). Daarna direct naar Mariahout doorgereden en op goed geluk om 6h00 begonnen de pijlen na te rijden. Ik had de tracks gedownload, was even zoeken voor de juiste richting want er hingen geen borden MTB, 70, 30 etc. Maar de eerste km's via de track liepen goed. Daarna liep de route toch anders dan de track mij aangaf (ik had de 30km track in beeld). Maar er stonden geen route borden dus ik reed te pijlen na en ik kwam weer aan net voor 8:15 uur bij de start met 45km op de teller (ik had dus de 45 gereden blijkbaar). Effe wat boterhammen naar binnen gewerkt en koffie gepakt, een eiwit shake en verder. Toen maar ingeschreven en gestart voor de 70km tocht. grotendeels hetzelfde alleen het zuidelijke gedeelte was natuurlijk erbij. 2e rond overigens niet de afvalberg genomen, laatste 10km tegen de kramp aan gereden in mijn bovenbenen (onderzijde, ergens begint het toch te kraken dan...).
115km op de teller.
Paar zaken die ik jammer vind:
- Pijlen ontbraken toen ik tweede keer rond ging, afgetrokken door andere mensen. Maar ja als ik sommige MTB-ers langs wandelaars zie flitsen kan ik sommige zaken begrijpen (ik keur dat niet goed). Soms laten zien dat je vaart mindert en belt ipv roept, is fatsoenlijker. Ik deed het wel, mijn voorganger niet en ik hield hem toch bij. Het is een toertocht.
- Het is verwarrend als je tracks van 2016 op de site zet, geeft verwarring ook al kloppen de tracks. Overigens was de 70km track erg behulpzaam bij de ontbrekende pijlen dus vooral track publiceren!
- Het is handiger als je niet op dezelfde route fietst als de wandelaars lopen. Zal wel te maken hebben met een dorpsfeest. Als het niet anders kan, tegengesteld dan ziet men elkaar. Ook wandelaars hebben oordopjes met muziek in of horen slechter.
En dan de veren:
- Goed georganiseerd, voor ieder een passende route.
- Goede pauzeplek, meer dan genoeg te krijgen.
- Top met de consumptie achteraf.
- Singletracks zijn mooi meegenomen in de tocht
- 2019 ben ik er bij
Bedankt voor de feedback en uiteraard ook de complimenten. De feedback nemen we mee voor volgend jaar. Wellicht de regels van de NTFU een keer herhalen bij de start zou niet verkeerd zijn.

De splitsingsborden worden 's-ochtends pas vanaf 7 uur opgehangen. Dus die heb je net gemist :wink: . De route week inderdaad op sommige locaties iets af van de GPX. Dit had te maken met diverse omgewaaide bomen van de afgelopen stormen en gezien het aantal hebben we ze niet allemaal kunnen verwijderen en er voor gekozen om de route op enkele locaties te wijzigen.

De wandelroute was ook voor ons een verassing en werd pas kort voor onze tocht bekend gemaakt. Enige afstemming was inderdaad wel beter geweest, maar volgens mij waren de problemen beperkt. Ruimte laten voor elkaar en de snelheid er even uit werkt vaak voldoende.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Het is en blijft een toertocht, en we zijn toch geen wielrenners die door rood rijden om niet te hoeven stoppen? Met al die bochten op de singletracks konden de bochten om de wandelaars er wel bij ;). Beetje respect hebben voor elkaar en het gaat met gemak samen. Zowel bij de mtb'ers als wandelaars heb je rotte appels maar dat is in onze hele samenleving ;-)

Iedereen wilt tenslotte van hun wel verdiende weekend genieten.
Plaats reactie