26-5-2018 Heerlen - Hago Limburgs Mooiste MTB-toertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

26 mei start vanuit Heerlen de MTB-toertocht-versie van Limburgs Mooiste. Afstand naar keuze 45, 75 of 105 km. Voorinschrijving met korting tot 22 april hier https://inschrijven.nl/formulier?id=201 ... 1521758570

In een opwelling heb ik me ingeschreven voor de 75 km, inclusief VIP parkeerplaats dicht bij de start. Mijn plan is om dezelfde dag heen en terug te gaan met de auto en niet de camping te gebruiken.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Hm, de 75 en 105 km routes hebben sowieso de mooiste stukjes, de 45 km tocht is daarintegen best te verwaarlozen. In het algemeen genomen toch wel erg veel landwegen. De twee lange routes gaan tenminste nog door het Epener en Vijlener bos. Qua hoogte klimwerk zit daar ook nog wat moois in.
¯\_(ツ)_/¯
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Van km 57 -77, Schin op Geul/Keuteberg t/m Vijlenerbos, is het mooiste/zwaarste stuk, vd 105km, het kaartje bekijkend. De kortere afstanden zie ik nog niet op kaart op de site.
LM is wel een 'vriendelijke' MTB tocht. Relatief breed, niet te lang of te steil, niet technisch, voor iedereen wel te rijden, ook beginners (alleen... wel druk, soms al file na de start, voor je goed en wel begonnen bent, de stad uit bent).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
K3vin
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 4 juli 2013, 22:30
Mijn mountainbike: 2018 Epic
Contacteer:

Ik heb me ook ingeschreven voor de 75km.
Wat is jullie ervaring qua banden in deze omgeving? 2 jaar geleden heb ik op Schwalbe Thunderburt's gereden. Dat rolt lekker licht, maar op sommige afdelingen en klimmetjes had ik toch graag wat meer grip gehad.
Ik zit nu te twijfelen tussen Continental Race Kings of Mountain Kings.
Van de Race Kings weet ik dat ze ook relatief licht lopen en wat meer grip hebben dan de Thunderburts. De mountainkings zullen nog wat meer grip hebben, maar ook weer wat zwaarder rollen.
Of hebben jullie nog andere tips?
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

De laatste keer dat ik deze toch gereden heb hadden Conti GP4000 banden prima volstaan :lol: 8) Vrijwel alleen maar heel brede paden en enorme stukken verharde weg.

OT: RaRa icm TuBu lijkt mij meer dan voldoende tenzij het erg nat is, dan achter ook RaRa. Wel (voldoende) latex erin - mocht je ergens komen waar ze net bezig zijn geweest met de meidoorn te snoeien dan is dat wel zo prettig :wink:
StAlTiCa
K3vin
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 4 juli 2013, 22:30
Mijn mountainbike: 2018 Epic
Contacteer:

@owwwwk, de keer dat ik hem reed heb ik het ook gered op de Thunderburts. Veel brede paden idd met heel af en toe en snelle afdaling of wat steiler klimmetje.
Vorig jaar heb ik de racefiets route gedaan, dus ik weet niet hoe de 70/75 km route vorig jaar was.

Maar het ging mij er idd meer even om wat prettig rijdt op alle ondergronden. Daar vond ik de Thunderburts net even iets te kort in schieten 2 jaar geleden. Maar misschien idd met een RaRa achter dat dat al een stuk minder is!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Is deze tocht vergelijkbaar met de Bart Brentjens?
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Nee. Bart Brentjens is veel technische. Meer hoogtemeters.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Misschien dat ik – als ik er toch ben – toch een nacht blijf en zondagochtend er nog een route ergens in de buurt aan vastplak.

@K3vin Ik rijd hem gewoon op mijn WTB Bee Lines en hoop dat het een beetje droog blijft :-?
K3vin
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 4 juli 2013, 22:30
Mijn mountainbike: 2018 Epic
Contacteer:

@Oli4k nadat ik vorige weer even op 'gewone' noppenbanden heb gereden, heb ik toch besloten om de rit maar weer op Thunder Burt's te gaan rijden.
Sowieso geeft (gevoelsmatig iig) 29" al wat meer grip dan 26" en de lagere rolweerstand is me voor deze rit ook wat waard, ik zal mijn handen al vol hebben aan de hoogtemeters. En ik ga er inderdaad van uit dat het droog blijft :-)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Waarom is de start voor de 100km tot 9u 's Ochtends, dat is toch niet te doen voor de mensen die van ver komen?

Zal het erg zijn als men een uurtje later komt en toch voor de 100km wil starten?

Ik houd even het weer in de gaten, maar anders is dit wel een leuke optie.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

De registratie van je rit begint zodra je chip over de mat gaat bij de start. Kan me haast niet voorstellen dat ze geprogrammeerd hebben dat 100km deelnemers niet geregistreerd worden als ze na een bepaalde tijd wegrijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Daar zit wat in.
Maar als je een daginschrijving neemt, dan verstrekken ze misschien geen bordjes meer voor de 100km na 9u (?)

Vind het sowieso apart, als je een snellere rijder bent kun je het makkelijk binnen de tijdslimiet (is die er?) rijden.
XNZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 september 2014, 10:57

Mocht er iemand een kaartje overhebben voor de 105 km MTB hou ik me aanbevolen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Volgens de site zijn er nog gewoon daginschrijvingen.
Plaats reactie