14-4-2018 Nunspeet schwalbe lentetocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Schwalbe Lentetocht voor toerfietsers en mountainbikers

De 14 april kunnen zowel racefietsers als mountainbikers mooie en interessante kilometers maken in de wijde omgeving van Nunspeet. TC De Volharding organiseert dan de Schwalbe Lentetocht.


Veldtoertocht
De mountainbikeroutes zijn 30, 40 en 60 km. De routes zijn verrassend anders dan de mountainbiketochten van november en februari.
Met dank aan de natuurbeheerders van Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, Gemeente Nunspeet en Willemsbos is het een schitterend, landschappelijk zeer afwisselend parcours, dat het nodige van de deelnemers zal vergen.
Er is één verzorgingspost. De 60 km passeert hier 2 keer. Onze enthousiaste vrijwilligers reiken hier drankjes en versnaperingen uit. Even een snel oplaadmomentje om uw tocht daarna weer vol energie voort te zetten!

Op de 30 km-route kan de jeugd van ca. 8 tot 15 jaar als groep starten onder begeleiding van enkele ervaren clubleden. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Deze groep vertrekt om half tien vanaf de startlocatie.Voor de 30, 40 en 60 km starttijd 8:30-10:30 uur.
Startlocatie Sporthal Feithenhofaan de Electraweg 5 te Nunspeet,
Bij de inschrijving kun je gebruik maken van Scan & Go
De kosten zijn 6 euro en je krijgt 2 euro korting als je lid bent van NTFU of KNWU. Voor jeugd tot en met 15 jaar is deelname zelfs gratis

Racefiets:
Een mooie en gevarieerde Schwalbe Lentetocht. Dit is een vrije toertocht (VTT) over de Veluwe, waarbij gekozen kan worden uit afstanden van 75, 90 en 130 km. Enig geaccidenteerd terrein ontbreekt niet in deze gevarieerde, uitdagende tocht. Koffie en appelgebak is verkrijgbaar voor eigen rekening bij een café op de route (de restauranthouder werkt met een bonnensysteem en vraagt gepast te betalen of met PIN af te rekenen). Ook is er op de routes een verzorgingspost waar gratis een drankje en een versnapering wordt uitgereikt aan alle deelnemers.

Starttijden:
Voor toerfietsers 75 km starttijd 8:30-10.30 uur.
Voor toerfietsers 90 km starttijd 8:30-10.30 uur.
Voor toerfietsers 130 km starttijd 8:00-9:30 uur.
Voor mountainbikers van de 30, 40 en 60 km starttijd 8:30-10:30 uur.

Bereikbaarheid en kosten
De route naar de startlocatie aan de Electraweg 5 te Nunspeet, wordt duidelijk aangegeven, zowel vanaf de snelweg als de andere invalswegen. Er is ruime parkeergelegenheid, maar je kunt ook met de trein komen. Er is douchegelegenheid aanwezig, zodat je dus fris weer naar huis kunt. De kosten zijn 6 euro en je krijgt 2 euro korting als je lid bent van NTFU of KNWU. Voor jeugd tot en met 15 jaar is deelname zelfs gratis.

Graag tot ziens in Nunspeet!
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Vanmorgen half 9 gestart en een prachtige tocht gereden. Prima uitgezet en nergens last gehad van opstoppingen of drukte. Organisatie en vrijwilligers bedankt!
Put something exciting between your legs!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Wij hebben hem ook gereden, laat dus lekker rustig. Kritiekpunt is wat mij betreft wel die afschuwelijke muziek bij de start. Is dat om de mensen zo snel mogelijk weg te jagen bij de start?
"This species has amused itself to death"
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Vanmorgen lekker vroeg vertrokken, het was toen nog heerlijk rustig. De route was duidelijk uitgezet. :-q
Er was volgens mij wel enige onduidelijkheid bij de verzorging post (wat prima voor elkaar was) welke kant de 60 km opging.
Ik haalde toen wij vlak bij het vertrekpunt terugkwamen 2 mannen in die dachten dat ze op de 60 km route zaten alleen hadden ze
nog maar 40 km gereden. :-{
Plaats reactie