18.03.2018 - Roosendaal - Kaaimannen City MTB toertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Een jaarlijks terugkerende activiteit van De Kaaimannen is onze City Mountainbike toertocht en op 18 maart 2018 is het weer zover: De Kaaimannen City MTB-toertocht!

Het parcours van deze unieke tocht loopt langs plaatsen in de bebouwde kom en omgeving van Roosendaal, waar je niet zomaar met je mountainbike of crosser komt. Alleen waar nodig kruist of volgt de route doorgaande wegen. Een prachtige tocht, meestal aan het einde van het winterseizoen, maar zeker geen tocht voor 'watjes', want het is aanpakken geblazen!

Vanaf dit jaar is de start/finish van de City Mountainbike toertocht verplaatst naar een nieuwe locatie: De hagelnieuwe WielerExperience Roosendaal aan de Buijenstraat in Roosendaal (Red Band Sportpark). Vanaf de WielerExperience start een volledig uitgepijlde route, deels nieuw maar de vertrouwde stukken waar het bikkelen is hebben we natuurlijk bewaard. Op twee punten in de route kan gekozen worden voor de korte route van 36 kilometer of de lange editie van 50 kilometer. Voor elk wat wils dus!

De WielerExperience beschikt over een eigen parkeerterrein met voldoende parkeergelegenheid. Vanaf het parkeerterrein heeft u direct toegang tot de WielerExperience. Volg de pijlen richting het gebouw van Klimcentrum Yellow Stone, waar van 08:00 - 10:00 uur ingeschreven kan worden. Direct naast de klimhal ligt de start van de City MTB Toertocht. Ongeveer halverwege de route is een rustpunt ingericht waar sportdrank, fruit en een versnapering aangeboden zal worden. Bij de finish op de WielerExperience is er gelegenheid om je fiets schoon te laten spuiten en hem in een bewaakte fietsenstalling te stallen. Uiteraard kan er na afloop onder het genot van een hapje en een drankje nagepraat worden.

De kosten zijn € 5,=. Van de totaalopbrengst schenken De Kaaimannen jaarlijks een deel aan een goed doel. Het doel voor 2018 is al bekend, maar blijft nog even een verrassing. We maken het kort na de toertocht bekend.

Met het verplaatsen van de start/finishlocatie en daardoor deels andere routes voeren De Kaaimannen een aantal vernieuwingen door, die de toertocht naar onze mening nog aantrekkelijker maken. We hopen dat ook dit jaar weer heel veel MTB-enthousiastelingen, jong en oud, deel gaan nemen!

Afbeelding
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Toertocht gaat morgen gewoon door?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Boekenkist schreef:Toertocht gaat morgen gewoon door?
Zeker! Net terug van uitpijlen. Er is erg weinig sneeuw gevallen en alles is berijdbaar. De wind blaast het parcours nog verder droog, enkel goed warm aankleden!
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Met een gevoelstemperatuur van -10 begon de ochtend fris in Roosendaal. De (nieuwe) startlocatie
op het Wieler Experience bood gelijk een mooi gelegenheid om kennis te maken met dit fantastische
'fietspark' :-q

De titel van dit evenement 'City Biking' deed de naam volledig alle eer aan :D
Lekker crossen door en rondom Roosendaalse woonwijken, bedrijventerreinen en andere verscholen
plekken... Verder pakte we toch nog wat groen en bos mee en was de rit mooi opgedeeld in :
Wind mee (lekker) of wind tegen (zeer guur) :lol:

De GoPro's hebben het geheel nog in beeld gebracht, nu aan het werk om er een flitsend filmpje van te maken..

Al met al een zeer koude maar toch best leuke ochtend :-q
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

MCV schreef:Met een gevoelstemperatuur van -10 begon de ochtend fris in Roosendaal. De (nieuwe) startlocatie
op het Wieler Experience bood gelijk een mooi gelegenheid om kennis te maken met dit fantastische
'fietspark' :-q

De titel van dit evenement 'City Biking' deed de naam volledig alle eer aan :D
Lekker crossen door en rondom Roosendaalse woonwijken, bedrijventerreinen en andere verscholen
plekken... Verder pakte we toch nog wat groen en bos mee en was de rit mooi opgedeeld in :
Wind mee (lekker) of wind tegen (zeer guur) :lol:

De GoPro's hebben het geheel nog in beeld gebracht, nu aan het werk om er een flitsend filmpje van te maken..

Al met al een zeer koude maar toch best leuke ochtend :-q
Leuk verslag :-q
Het was inderdaad koud, zeker aan de start van de ochtend. Dit had wel als voordeel dat het parcours er nog drooggevroren bij lag.
Ondanks de kou toch nog 317 deelnemers mogen verwelkomen, klasse!
Ben benieuwd naar de filmpjes. Mocht iemand de 4x4's die illegaal over het terrein bij De Stok (achter Rosada Outlet) reden en het parcours daarmee verziekten ook op beeld hebben of kenteken gezien, graag pm.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

nielsvo schreef:
Boekenkist schreef:Toertocht gaat morgen gewoon door?
Zeker! Net terug van uitpijlen. Er is erg weinig sneeuw gevallen en alles is berijdbaar. De wind blaast het parcours nog verder droog, enkel goed warm aankleden!
Ik had de pijlen zaterdagavond op weg naar Essen zien hangen. Was er zondagochtend dus ook als de kippen bij, zelfs nog voor de officiële 'start'... Was na 50 km ook weer op tijd terug om weer op tijd voor mijn volgende afspraak te zijn. Heb heerlijk gefietst en mij prima vermaakt. Leuke afwisselende tocht en de kou viel mij ook wel mee. Het was alleen af en toe hard trappen om vooruit te komen...
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Na wat twijfel hier gestart met de fatbike. Start bij het fietspark was erg leuk, zeker iets om een keertje naar toe te komen met de kids.
Uit de vorige edities stond mij nog bij dat we veel grasstroken onder de wielen zouden krijgen en met het oog op de vrieskou vooraf de bandenspanning maar iets verlaagd. Bleek een goede keuze, de banden streken de bevroren ondergrond glad zodat ik lekker door kon fietsen.
Hier en daar was het wel flink doortrappen tegen de ijzige wind in, maar in de bossen hadden we daar totaal geen last van. Al bij al een leuke morgen gehad en weer eens wat verrassende plaatsen gezien in Roosendaal.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

We hebben beeld :-q

Soms heb je van die toertochten waarvan je vooraf denkt ; benieuwd wat we vandaag gaan beleven ?! Een ritje door en
rondom Roosendaal, een City Biking toertocht :roll:

Dan blijkt deze TT te starten bij het nieuwe WielerExperience in Roosendaal (leuke locatie !) en voert de rit je over
paadjes en langs plekken waar je anders niet zo 1-2-3 komt... Als er dan onderweg ook nog onverwachtse valpartijen,
een vastgelopen Ford Ka en andere spannende dingen gebeuren blijkt het toch nog een memorabele tocht te zijn !

Enfin, kijkt u maar : https://www.youtube.com/watch?v=sFCbIn8uxlE&t=1s" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie