10-03-2018/11-03-2018: MTB Ameland

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fries!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 januari 2012, 20:38
Mijn mountainbike: GT Zaskar Comp 29"

In het weekend van 10 en 11 maart staat MTB Ameland weer gepland. Op 10 maart de MTB Race Ameland, op 11 maart de toertocht in afstanden van 15/30/60/90 km. Zie voor alle info: http://mtbameland.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ga zelf op 11 maart de toertocht rijden, 60 km. Voor mij de eerste keer dat ik deze rijd, iemand ervaring met deze tocht? Hoe zwaar is deze tocht in vergelijking met andere toertochten van vergelijkbare lengte? Heb begrepen dat er twee pittige stukken zijn: de duinen rondom de vuurtoren en het uiterste stuk in het Oerd?

De start van de toertocht is ofwel van Boomhiemke ofwel vanuit Nes. Ik verblijf op Boomhiemke, dus voor mij is het het meest logisch dat ik daar zal starten. Echter, mijn fietsmaat komt 's ochtends nog met de boot over, ik heb dus de keus: óf ik haal hem met de auto op en we starten vanaf Boomhiemke, of ik rijd met de auto naar Nes en starten we daar. Iemand die weet of er merkbaar verschil is in deze starts? Is er een voorkeur te bedenken voor één van beide startplekken omdat je bijv. dan de zwaarste stukken eerst of juist laatst hebt?
Gezocht: op afroep beschikbare kabouters (m/v) voor schoonmaken MTB.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Wij starten ook vanaf boonhiemke daar vandaan zit je al snel in de duinen bij de vuurtoren.
Vervolgens ga je het strand op hopen dat de wind goed staat.
Op de website van mtbamekand staat de routes al.
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

Wij gaan dit jaar voor de derde keer de 60km tocht rijden. We starten altijd vanuit Nes. Begint redelijk vlak. Maar neem van mij aan, deze 60km is zwaarder dan een 60km tocht op het vaste land. Je hebt altijd twee stukken over het strand. Dus altijd 1 stuk dikke tegenwind. En daar waait het altijd harder dan ergens anders.
Maar wel een schitterend evenement. Het begint al op de pier. Allemaal bikers op de boot. Prachtig.
Wat binne we mooi fut niet ?
Gebruikersavatar
Fries!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 januari 2012, 20:38
Mijn mountainbike: GT Zaskar Comp 29"

Hm, dat wordt nog wat :o :D Ik rijd normaal 40-50 en dan is t meestal wel aardig mooi geweest :P.
Zit er nog veel heuvelwerk in (duinen)? Wat ik zo uitvogel is dat een km of 10 met mekaar?

Lijkt me wel een hele diverse tocht en daarom zo mooi :)
Gezocht: op afroep beschikbare kabouters (m/v) voor schoonmaken MTB.
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

welke banden rijden jullie voor strand en duin combi?
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ik heb mijn Nobby NIC er afgehaald en rocket Ron Speed addix er onder gezet. Van weekend even testen met deze banden op de route van Appelscha
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Fries! schreef:Hm, dat wordt nog wat :o :D Ik rijd normaal 40-50 en dan is t meestal wel aardig mooi geweest :P.
Zit er nog veel heuvelwerk in (duinen)? Wat ik zo uitvogel is dat een km of 10 met mekaar?

Lijkt me wel een hele diverse tocht en daarom zo mooi :)
als je de verhouding 10-50 omdraait kom je aardig in de buurt, alleen de stukken over het strand zijn vlak :bier:
met name het stuk bij de vuurtoren is best pittig.
Gebruikersavatar
Fries!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 januari 2012, 20:38
Mijn mountainbike: GT Zaskar Comp 29"

Wat was dit een supertocht! Viel me erg mee qua zwaarte. Idd waren de duinen bij de vuurtoren behoorlijk pittig, maar de stukken strand, fietspad Oerd, grasland vliegveld waren vlak genoeg om op adem te komen. Superafwisselend parcours en leuke sfeer onderling.

Zeker niet de laatste keer!
Gezocht: op afroep beschikbare kabouters (m/v) voor schoonmaken MTB.
Plaats reactie