Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 januari 2018, 22:41 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Scott Scale ltd
Schwalbe Veldtoertocht

Bent u er (weer) bij?

Op de zaterdag 3 februari kunt u zich weer uitleven in de prachtige bossen rond Nunspeet.

Onze vereniging heeft weer een prachtig parcours uitgezet met verschillende afstanden: 30, 45 en 60 kilometer.
De Schwalbe Veldtoertocht heeft 3 NTFU-sterren en biedt veel afwisseling. Zo passeert u glooiende heidevelden en trotseert u geaccidenteerd terrein met technische en uitdagende singletracks.

Verzorging

Bij inspanning hoort ontspanning en dat is bij de Schwalbe Veldtoertocht altijd dik voor elkaar! Op de 30 en 40 kilometer rit treft u één verzorgingspost. Kiest u voor de afstand van 60 kilometer, dan treft u onderweg twee verzorgingsposten. Op zowel de eerste als de tweede verzorgingspost wordt u door onze enthousiaste vrijwilligers ruim voorzien van bouillon, sportdrank, krentenbollen, stroopwafels en ontbijtkoek. Even een snel oplaadmomentje om uw tocht daarna weer vol energie voort te zetten!

Deelname en starttijden

Vanaf 09.00 uur kan gestart worden met de tocht. Inschrijven kan vanaf 08.30 uur bij de startlocatie. De deelnemers voor de afstanden van 30 en 45 kilometer kunnen tot uiterlijk 10.30 uur starten. Gaat u voor de 60 kilometer? Dan kunt u starten tot 10.00 uur. Jeugd die onder begeleiding de tocht wil fietsen kan starten om 09.30 uur.

De inschrijfkosten bedragen € 6,00. Bent u lid van de NTFU of de KNWU? Dan kost de inschrijving slechts € 4,00. Jeugd tot 16 jaar mag gratis deelnemen.
Bij de inschrijving kan gebruik gemaakt worden van Scan & Go.
Voorinschrijven kan ook (maar is nog niet geopend)! Klik (straks) hier om naar de voorinschrijvingspagina van de NTFU te gaan, zodat u og vlotter van start kunt.

Startlocatie

De route naar de startlocatie, Sporthal de Feithenhof, wordt middels bebording goed aangegeven. Bij de sporthal is ruime parkeergelegenheid en u heeft de mogelijkheid gebruik te maken van de kleedruimten en douches. Na uw rit kunt u in de kantine even lekker bijkomen onder het genot van een welverdiende kop heerlijke erwtensoep. De startlocatie biedt u ook de mogelijkheid om uw fiets schoon te spuiten.

Adres startlocatie:
Sporthal de Feithenhof
Electraweg 5
8071 CX Nunspeet

Wij hopen u (weer) te zien op zaterdag 4 februari!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 29 januari 2018, 23:17 
Mountainbiker
Mountainbiker
Hoe ligt de 60km route er bij? Net voor oudjaar waren aardig wat paadjes in Zandenbosch en Margarthabosch nog versperd door bomen die bezweken waren onder de sneeuw. Afgelopen weekend elders op de Veluwe lagen nog heel erg veel omgewaaide bomen over de paden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 30 januari 2018, 00:00 
All rounder
All rounder
blokkie schreef:
Hoe ligt de 60km route er bij? Net voor oudjaar waren aardig wat paadjes in Zandenbosch en Margarthabosch nog versperd door bomen die bezweken waren onder de sneeuw. Afgelopen weekend elders op de Veluwe lagen nog heel erg veel omgewaaide bomen over de paden.

Er wordt hard gewerkt om vele bomen weg te krijgen, die gevallen zijn door de wind van 2 weken geleden. Dit wordt gedaan door de door de club en door de bosarbeiders. Er zitten nu verschillende omleidingen in de route om vrijwel boom vrij te kunnen fietsen. De verwachting is dat er nog wat grote bomen weggehaald zullen worden, waardoor er minder omleidingen nodig zullen zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 30 januari 2018, 00:18 
Mountainbiker
Mountainbiker
Je zou zeggen dat de club haar handen al vol heeft aan organisatie en uitpijlen. En dan ook nog bomen opruimen. Mijn complimenten hoor, ook aan de bosarbeiders!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 30 januari 2018, 11:26 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR
Paar jaar geleden, tijdens een vakantie,ook meegereden bij deze tocht. Ik vond het een erg mooie tocht in een mooie omgeving! Wel zwaar, door de erg natte ondergrond.

Toevallig gaan we dit jaar weer die kant uit met de carnavalsvakantie. Maar nu is deze tocht dus een weekje te vroeg voor mij...

Ik vroeg me af of de route ieder jaar (grotendeels) hetzelfde is? En of de route ook toegankelijk als er geen georganiseerde toertocht is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 30 januari 2018, 22:04 
All rounder
All rounder
PijnJoh schreef:

Ik vroeg me af of de route ieder jaar (grotendeels) hetzelfde is? En of de route ook toegankelijk als er geen georganiseerde toertocht is?

De route is het hele jaar toegankelijk.
Volgend jaar krijgt de route wat grotere veranderingen, de laatste grote verandering hiervoor was 4 jaar geleden toen de lus van de 60 km helemaal is veranderd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 31 januari 2018, 18:26 
All rounder
All rounder
Uit de krant:

[url]

Vrijwilligers van de TC De Volharding aan het opruimen om de route gangbaar te maken

Eddie Smit over de Schwalbe MTB-tocht: 'Nunspeet staat goed op de kaart'

29-01-2018, 09:50 | Lezersnieuws |

Datum:

zaterdag 3 februari 2018, 09:00 tot zaterdag 3 maart 2018, 14:00

Electraweg 5, Nunspeet

Sporthal Feithenhof

Nunspeet.

Fietsclub TC de Volharding organiseert op zaterdag 3 februari alweer de tweede mountainbiketocht van dit seizoen. "Nunspeet staat erg goed op de kaart bij de mountainbikeliefhebbers uit heel het land" zegt Eddie Smit, toerleider van de mountainbiketochten. "In november tijdens de RABO toertocht mochten we maar liefst 1850 deelnemers verwelkomen. Bij de aanstaande Schwalbe tocht op 3 februari gaan we uit van zo'n 1.100 deelnemers. Natuurlijk zijn we erg afhankelijk van het weer".

En dat het weer een belangrijke invloed heeft weten ze als geen ander bij TC De Volharding. Afgelopen weken waren de vrijwilligers net klaar met het opruimen van de enorme hoeveelheid afgebroken takken op het parcours. ''Er waren heel veel takken afgeknapt door de sneeuw en regen van half december. "We hadden ze nog maar net opgeruimd of de storm kwam eroverheen. De groep routeuitzetters heeft mij gemeld dat er honderden bomen over de route liggen. We hebben contact met de gemeente en Staatsbosbeheer gehad om de ergste gevallen op te laten ruimen. Op veel plekken lukt dit op tijd, want we zetten ons hiervoor in. Op een aantal punten, vooral op de 60 km route, moeten we de route aanpassen. Veiligheid voor deelnemers staat bij ons voorop. " aldus Smit.

Elk niveau

De mountainbiketocht is er voor iedereen en voor elk niveau. Deelnemers kunnen kiezen uit afstanden van 30, 45 en 60 kilometer. Op een aantal stukken is de route gesplitst in een deel voor de rustige rijder en een deel voor de snelle deelnemers. Hierdoor kan iedereen op z'n eigen tempo van de prachtige tocht genieten. Het is altijd verstandig een bidon vol water en een energiereep of banaan mee te nemen. Maar onderweg kom je ook een verzorgingspost tegen en op de 60 km zelfs twee posten met bananen, stroopwafels, sportdrank en bouillon.

Start en startlocatie

De start is bij de sporthal de Feithenhof aan de Electraweg 5 in Nunspeet. Er kan gestart worden tussen 09:00 en 10:30 uur op zaterdag 3 februari. Met de fietsenstalling van BikePrevent kan de fiets veilig op slot gezet worden op de startlocatie. Meer informatie over de Schwalbe toertocht op www.tcdevolharding.nl

[/url]

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 1 februari 2018, 16:54 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek
Ik heb me even online voor de 60KM ingeschreven. Het scheelt dat ik nu alleen mijn NTFU pasje te hoeven laten scannen en meteen op weg kan zijn.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: do 1 februari 2018, 17:36 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
zwaantje schreef:
Ik heb me even online voor de 60KM ingeschreven. Het scheelt dat ik nu alleen mijn NTFU pasje te hoeven laten scannen en meteen op weg kan zijn.

kost mij in de regel hooguit 1-2 minuten extra

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 1 februari 2018, 17:57 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek
Thierry le Brun schreef:
zwaantje schreef:

kost mij in de regel hooguit 1-2 minuten extra

Het grote voordeel is dat je geen geld meer mee hoeft te nemen. De tijdwinst is minimaal zoals je zegt. Ik heb zelfs in het verleden de streepjescode van mijn telefoon laten scannen.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: vr 2 februari 2018, 11:33 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Krampus. What Else?
zwaantje schreef:
Het grote voordeel is dat je geen geld meer mee hoeft te nemen.

Zeker wel! Koffie, thee, limonade, erwtensoep en vieze boekjes!

De clubkas moet gesponsord worden mensen...

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 2 februari 2018, 12:04 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
En wat betreft de route. De meeste zooi is opgeruimd en waar er echt veel (dikke) bomen liggen is de route enigszins aangepast.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 2 februari 2018, 13:43 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Globe schreef:
En wat betreft de route. .

Route redelijk droog of een grote modderpoel?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 2 februari 2018, 17:54 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Prima te doen! Ligt er keurig bij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 3 februari 2018, 18:55 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Wat een mooie rit. Goede organisatie !

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende