04-02-2018 - Fibberwaarietocht - Schaijk

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Mark_K
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 november 2015, 11:40

Kom op 4 februari Mountainbiken in Schaijk!

Op zondagochtend 4 februari kunnen mountainbikers zich uitleven in Schaijk. Wielerclub Ons Verzet organiseert een uitgezette mountainbike tocht waar deelnemers kunnen kiezen uit 4 afstanden te weten, 33, 44, 55 of 70 kilometer.
De “Fibberwaarie tocht” zoals de tocht traditioneel heet komt door de bossen van Reek, de Maashorst én Herperduin. Alle routes zijn mooi en uitdagend, en bieden afwisselend single tracks, pittige korte klimmetjes en rechte bospaden.

In de Maashorst is een pauzeplaats ingericht waar deelnemers even kunnen bijkomen, voor iedereen is er keuze uit drinken en versnaperingen. Even wat energie bijtanken om het laatste deel van de tocht te volbrengen!

De leden van Ons Verzet zien jullie graag verschijnen op zondagmorgen tussen 8:30 en 9:30 in Café Feesterij de Potter, Schutsboomstraat 33 in Schaijk. Iedereen kan meedoen. Kosten voor deelname zijn 4 euro voor NTFU / KNWU leden en 5 euro voor overige deelnemers. De jeugd t/m 15 jaar kan gratis deelnemen.
Bij terugkomst kun je je fiets schoon spuiten, omkleden, en natuurlijk nog even gezellig napraten.



Recensies over de laatste tocht van Ons Verzet vind je hier:
http://www.mtb-you.nl/toertocht/Verslag ... ng/ve-2780
en hier:
https://www.fietssport.nl/details/toertocht/id/44889

of zoek even op dit forum.... :-q
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Aanwezig, vanuit Veghel... :wink:
Mark_K
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 november 2015, 11:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er is hard gewerkt om alle paden begaanbaar te krijgen voor volgende week!
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Verder ook niet onbelangrijk om te melden, de routes door Maashorst/Zeeland en Herperduin zijn weer vernieuwd en verbeterd door onze route-makers. Een extra reden dus om deze tocht (weer eens) te komen rijden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
twingens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 26 juli 2017, 12:02
Mijn mountainbike: Giant Anthem X

Op de vaste route in reek liggen op zo'n 10 tal plaatsen bomen over het pad.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Die bomen worden deze week als het goed door de medewerkers van IBN geruimd is ons toegezegd en anders gaan we donderdag zelf aan de slag met (ketting-)zaag.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Verder ook niet onbelangrijk om te melden, de routes door Maashorst/Zeeland en Herperduin zijn weer vernieuwd en verbeterd door onze route-makers. Een extra reden dus om deze tocht (weer eens) te komen rijden.
Jammer , maar dit:
ZONDAG 04 FEBRUARI
Sporza veldrijden (Canvas, 10u45)
Met LIVE verslag van het WK veldrijden voor mannen beloften, met voor- en nabeschouwing gepresenteerd door Karl Vannieuwkerke.
Sporza zondag (één, 14u00)
Met LIVE verslag van het WK veldrijden voor mannen elite, met voor- en nabeschouwing gepresenteerd door Karl Vannieuwkerke.

is voor mij het belangrijkste om zeker niet te komen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

We kunnen ff kijken of de uitbater van De Potter, het veldrijden op het grote scherm wil aanzetten. :D
Alleen voor de beloften is het dan lastig, die zul je dan moeten missen. Of we starten de herhaling om 12 uur in.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:We kunnen ff kijken of de uitbater van De Potter, het veldrijden op het grote scherm wil aanzetten. :D
Alleen voor de beloften is het dan lastig, die zul je dan moeten missen. Of we starten de herhaling om 12 uur in.
a) Dat zal hij niet doen (doen ze alleen bij het EK-of WK-voetjebal als Oranje mee mag doen want dat levert extra omzet; gelukkig waren/zijn we daarvan even verlost).
b) Het zou mij toch niet over de streep trekken om deel te nemen want op een groot scherm in een café kan je de omlijsting/interviews van Karl Vannieuwkerke niet goed volgen.
Het WK-veldrijden is al sinds begin jaren 70 voor mij het weekend (vroeger alleen de zondag) waar dit de hoogste prioriteit heeft/had.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Vandaag goed bericht gehad van onze route-meester: de jongens van IBN hebben nu ook Reek boom en takvrij gemaakt.

@tsjibiti: Hier komen ze soms ook gewone voetjebal-wedstrijdjes kijken, dus als we lief zijn zal hij ook vast wel veldrijden op willen zetten. Maar commentaar mis je dan inderdaad grotendeels.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

[quote="deefdeef"]Vandaag goed bericht gehad van onze route-meester: de jongens van IBN hebben nu ook Reek boom en takvrij gemaakt.

Nope morgen ook nog en wordt in samenwerking met I.b.m. gedaan!
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@scalpel1: bedankt voor het vrijmaken! En lees nu inderdaad ook dat er morgen nog aan de route gewerkt wordt, maar had begrepen dat onze tocht al vrij was.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Ik zit nog te twijfelen tussen deze en malden het gebied rond om malden en groesbeek ken ik wel het gebied rond om schaijk is voor mij totaal onbekend is deze tocht met lintjes of uitgepijld.Ben namelijk niet zo,n fan van lintjes.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Tsjibiti schreef:
deefdeef schreef:We kunnen ff kijken of de uitbater van De Potter, het veldrijden op het grote scherm wil aanzetten. :D
Alleen voor de beloften is het dan lastig, die zul je dan moeten missen. Of we starten de herhaling om 12 uur in.
a) Dat zal hij niet doen (doen ze alleen bij het EK-of WK-voetjebal als Oranje mee mag doen want dat levert extra omzet; gelukkig waren/zijn we daarvan even verlost).
b) Het zou mij toch niet over de streep trekken om deel te nemen want op een groot scherm in een café kan je de omlijsting/interviews van Karl Vannieuwkerke niet goed volgen.
Het WK-veldrijden is al sinds begin jaren 70 voor mij het weekend (vroeger alleen de zondag) waar dit de hoogste prioriteit heeft/had.
Afgelopen maandag vroeg iemand me nog of ik mee wil naar het WK. Helaas dan gaat het mountainbiken voor :) Overigens heb ik via het UCI kanaal op YouTube de WK van 2014 nog eens herbekeken (vind het nog steeds een schande dat Stybar daar het WK voor Nys wegkaapte).
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Jorden schreef:
Afgelopen maandag vroeg iemand me nog of ik mee wil naar het WK. Helaas dan gaat het mountainbiken voor :)
Het mountainbiken gaat voor?? Dat kan alleen in het buitenland. Je bedoelt waarschijnlijk: het onverhard toerfietsen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie