14-01-2018 Vladerackentocht - Nuland

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Voor de 14e keer gaat ‘TC Tandje d’r Bij’ uit Nuland op 14 januari 2018 hun veldtoertocht organiseren.

Deze tocht heeft 13 jaar geleden de naam VladerackenVeldtoertocht gekregen.

We starten dit jaar weer bij de kantine van voetbalclub RKVV Nulandia aan de Duijn en Daelseweg.


Net als voorgaande jaren gaat de route over de terreinen van St. Jozefoord, Cello de Binkhorst, Vinkeloord, Engelenstede, Maliskamp, Mariaoord en Brabant Water.

We hopen de route wat nieuw elan te geven met een andere volgorde en wat onbekende stukken.


De afstanden zijn wederom 30 en 45 km en er kan ingeschreven worden vanaf 08.30 uur tot 10.00 uur.

De pauzelocatie is net als de laatste jaren bij Loonbedrijf Van Lokven te Vinkel. Daar proberen we met gezellige muziek en heerlijke erwtensoep (en nog andere lekkernijen) iedereen te vermaken en een opkikker te geven voor de rest van de tocht.


Tijdens de tocht wordt je gefotografeerd door fotografen van sportkiek. Zij proberen mooie kiekjes te maken van de sporter in aktie, zodat er een leuke herinnering ontstaat aan ons sportevenement. Op deze site heb je de mogelijkheid om de foto's te bestellen.


Na afloop van de tocht hoopt Tandje d’r Bij op een gezellig samenzijn in de kantine van Nulandia.

De kantinebeheerders doen hun best om de inwendige mens te voorzien van een hapje en een drankje.

Er is daar een mogelijkheid om zowel de fiets als jezelf af te spoelen bij de afspuitplaats resp. douches.



Nogmaals zondag 14 januari 2018, VladerackenVeldtoertocht vanaf kantine Nulandia te Nuland.

Voor meer informatie kunt u bellen 06-43813418.
themilkman
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 22 januari 2012, 19:57
Mijn mountainbike: Cube agree gtc race

Van de partij, mooi rondje vanuit zaltbommel
-------------------(._.)-------------------

Remco
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ik heb weer een prachtige tocht gereden in Nuland. Fantastisch weer en het parcours lag op een drietal grote plassen na droog. Vooral het eerste deel bij St. Jozef blijft altijd erg mooi en leuk om te doen. En daarna blijft het afwisselen tussen kombochten, rechts stukken, bos etc. Tijdens de pauze kregen we erwtensoep en die smaakt altijd heerlijk als het wat fris. De pijlen onderweg zijn duidelijk zichtbaar en ik vind dat altijd wat fijner dan de linten die zeker bij een lage zon soms vermomd zijn.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ook ik heb me prima vermaakt op deze tocht. Wat ik vooral erg aangenaam vond, was dat op Kaathoven niet de standaard mtb-route werd gevolgd, maar juist diverse andere paden. Helaas in de bossen bij Maliskamp wel weer de mtb-route opgepikt, terwijl dat deel er zooooooo slecht bij ligt en er genoeg andere en leukere paadjes zijn. Bij terugkomst op de startlocatie wilde ik nog een keer het deel bij St. Jozef pakken, maar helaas waren de hekken alweer dicht. Jammer dat dit deel niet wat vaker te berijden is, maar natuurlijk wel erg begrijpelijk.

Ook dank weer aan de vrijwilligers die her en der weer klaar stonden om het verkeer te regelen!

Enig minpuntje: helaas waren er diverse rijders die er hun 'clubkampioenschappen' op dit parcours hielden. Met als gevolg dat er ingehaald werd op stukken waar dat helemaal niet ging... Mocht dat mensen van 'hier' zijn: graag een volgende keer je 'eigen' tocht organiseren. Of organiseer een echte wedstrijd!
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

https://www.oypo.nl/46CA34BAC3F2F0EB" onclick="window.open(this.href);return false;

En de foto's van deze tocht.
Plaats reactie