16/17-12-2017 - Stroe - Oudejaarstocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Komend weekend is er weer de tocht in Stroe.
Met routes van 15-30-45 of 60km.
Starten kan tussen 9 en 11.

Nu kan ik dit weekend alleen op zaterdag gaan fietsen en de enige tocht die ik in de ntfu-kalender zie staan is de tocht in Stoe.

Ik moet er ruim een uur voor rijden en vraag me af of dat het de moeite is om zo lang voor in de auto te zitten.
Mijn collega zegt dat deze tocht erg modderig was, maar dat was zo'n 3 a 4 jaar geleden.

Wat zijn de ervaringen en adviezen hier?
Als het niks is dan zoek een route in de buurt.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Sinterklaastocht paar weken terug was één grote modderpoel. Met de sneeuw en regen van de afgelopen week verwacht ik dat het nu niet beter zal zijn...
Verschil is wel dat ze, als ik me niet vergis, nu iets meer richting de 'duinen' van Radio Kootwijk gaan ipv het bos bij Garderen, dat is misschien een voordeeltje.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

als je je fiets wil slopen moet je deze gaan rijden :) snap niet dat dit soort tochten nog doorgang vind na 90 mm neerslag in een week.. daarnaast ligt er op veel plekken nog sneeuw
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Dan blijf ik mooi weg uit die hoek dit weekend.
Het schijnt dat de route van Horst er redelijk bij ligt, dus gaan we daar heen. Is ook weer dichter bij dan Stroe.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

heb me vandaag kostelijk vermaakt. door de nachtvorst lag het er overwegend hard bij, wel bij vlagen glad en glibberig door opvriezen maar de sneeuw, de zon en de nevel die her en der hing maakte het wel prachtig om doorheen te rijden. Gewoon 60km lang je technisch vermogen zo goed mogelijk benutten. Heerlijk :tong ri het einde werden sommige stukken wat modderiger maar echt heel smerig werd je er niet van. Smerigst geworden terug ri huis maar dat was met 50cent gauw opgelost.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Thierry le Brun schreef:heb me vandaag kostelijk vermaakt. door de nachtvorst lag het er overwegend hard bij, wel bij vlagen glad en glibberig door opvriezen maar de sneeuw, de zon en de nevel die her en der hing maakte het wel prachtig om doorheen te rijden. Gewoon 60km lang je technisch vermogen zo goed mogelijk benutten. Heerlijk :tong ri het einde werden sommige stukken wat modderiger maar echt heel smerig werd je er niet van. Smerigst geworden terug ri huis maar dat was met 50cent gauw opgelost.
Wat een verschil met gister. Ik sprak een deelnemer die gisteren deze tocht reed en hij vertelde dat een grote ploeterzooi was.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Tsjibiti schreef:
Thierry le Brun schreef:heb me vandaag kostelijk vermaakt. door de nachtvorst lag het er overwegend hard bij, wel bij vlagen glad en glibberig door opvriezen maar de sneeuw, de zon en de nevel die her en der hing maakte het wel prachtig om doorheen te rijden. Gewoon 60km lang je technisch vermogen zo goed mogelijk benutten. Heerlijk :tong ri het einde werden sommige stukken wat modderiger maar echt heel smerig werd je er niet van. Smerigst geworden terug ri huis maar dat was met 50cent gauw opgelost.
Wat een verschil met gister. Ik sprak een deelnemer die gisteren deze tocht reed en hij vertelde dat een grote ploeterzooi was.
de nachtvorst bleef vanochtend ook wat langer hangen denk ik :-q
de modder die er was/kwam was redelijk 'dik'.
Bikerrinie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 19 november 2011, 19:00
Mijn mountainbike: Wilier sollitario (in Rust) Trek Superfly FL8

was op zaterdag ook prima te doen, maar idd op het laatst wat meer modder! maar das normaal op dat stuk.
vind het juist super dat zo´n organisatie de tocht gewoon door laat gaan.
Plaats reactie