29-04-2018 - Echternach Luxemburg - Mill-man Trail 2018

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Is dit een tocht die goed te doen is? Ik ben wel redelijk ervaren en niet heel onhandig maar met dit soort tochten heb ik dan weer niet zoveel ervaring. Qua afstand zou ik de 70 km wel kunnen, of raden jullie aan om de 1e keer voor de 40 te gaan?
"This species has amused itself to death"
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

kan niet meer schreef:Is dit een tocht die goed te doen is? Ik ben wel redelijk ervaren en niet heel onhandig maar met dit soort tochten heb ik dan weer niet zoveel ervaring. Qua afstand zou ik de 70 km wel kunnen, of raden jullie aan om de 1e keer voor de 40 te gaan?
Als je de 70 kwa afstand aan kan zeker doen! Er zitten wel wat technische stukjes in, maar het is ook weer niet zo extreem dat je constant gekke dingen moet uithalen om het te kunnen rijden. Er zitten een paar stukjes in die wel wat meer techniek vereisen maar al met al goed te doen.

Je rijd vooral door een prachtige omgeving.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Precies wat Koenuhhh zegt. Gagarandeerde top dag op de fiets.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Naar mijn idee kan ook een wat minder goede rijder met een goede conditie dit wel aan.
De technische stukken zijn meestal kort (rotsblok over, brugje op) en kunnen dan goed te voet gedaan worden.

Het is niet zo dat je vele 100-en meters aaneengesloten technische stukken hebt.

Kijk even een van de vele YT filmpjes die er zijn. Die van Koenuhhh is fantastisch. (Y) En dat zeg ik niet omdat ik erop sta. :tong
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Heren bedankt voor deze informatie. Ik had al aan de hand van een filmpje gezien dat er een mooie route voor geschoteld wordt. Ik ga vanavond nog even met mijn neef overleggen zodat we deze tocht samen kunnen doen en dan hoop ik nog in te kunnen schrijven.
"This species has amused itself to death"
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Ik ga ook weer meedoen. Vorig jaar echt genoten samen met mijn vader. Komend jaar zal mijn vriendin ook mee gaan. Er zitten inderdaad een aantal technische stukken in maar het meeste is echt wel goed te doen.

En.....De Gladiator Hill is (als je boven bent) echt leuk om te fietsen. Toch wel een uitdaging om het te halen, wat mij lukte afgelopen jaar.

Ik hoop dat het weer precies hetzelfde is als afgelopen jaar. We hadden toen een soort van zomerdag!
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Pro_Shifty schreef:Ik ga ook weer meedoen. Vorig jaar echt genoten samen met mijn vader. Komend jaar zal mijn vriendin ook mee gaan. Er zitten inderdaad een aantal technische stukken in maar het meeste is echt wel goed te doen.

En.....De Gladiator Hill is (als je boven bent) echt leuk om te fietsen. Toch wel een uitdaging om het te halen, wat mij lukte afgelopen jaar.

Ik hoop dat het weer precies hetzelfde is als afgelopen jaar. We hadden toen een soort van zomerdag!
Ik moest er op Gladiator even kort vanaf. :evil: De kerel voor mij nog gevraagd dat hij op tijd aan zou geven als ie ervan af moest. Maar nee hoor. :-?
Toen ik er langs wou had ik net niet genoeg snelheid meer om eromheen te kunnen. Diep in het rood er toch even kort vanaf gemoeten :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

En ingeschreven. Ben al wel een beetje aan het kijken voor een dropper voor zover dat nodig is daar.
Mooie stok achter de deur om deze winter een beetje door te fietsen.
"This species has amused itself to death"
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Is dat voorinschrijven nodig?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Bowiex schreef:
Pro_Shifty schreef:Ik ga ook weer meedoen. Vorig jaar echt genoten samen met mijn vader. Komend jaar zal mijn vriendin ook mee gaan. Er zitten inderdaad een aantal technische stukken in maar het meeste is echt wel goed te doen.

En.....De Gladiator Hill is (als je boven bent) echt leuk om te fietsen. Toch wel een uitdaging om het te halen, wat mij lukte afgelopen jaar.

Ik hoop dat het weer precies hetzelfde is als afgelopen jaar. We hadden toen een soort van zomerdag!
Ik moest er op Gladiator even kort vanaf. :evil: De kerel voor mij nog gevraagd dat hij op tijd aan zou geven als ie ervan af moest. Maar nee hoor. :-?
Toen ik er langs wou had ik net niet genoeg snelheid meer om eromheen te kunnen. Diep in het rood er toch even kort vanaf gemoeten :evil: :evil: :evil:
Ja, ik had wel geluk gehad omdat een vrouw voor mij eraf moest en niet erg snel aan de kant ging. Maar ik riep nog en ik kon er net langs. Want als je eenmaal van de fiets moet is het wel lastig om weer te beginnen op die steile klim.

Ik ging op een gegeven moment iets van 2 km/uur haha
#Skraleanjers
joostie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 16:48
Mijn mountainbike: Titus 29er fully, Gary Fisher Roscoe III

ingeschreven voor de 70, ben benieuwd.........
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

byorka schreef:Is dat voorinschrijven nodig?
Voorinschrijving is een must is ieder jaar uitverkocht. Ze mogen maar een bepaald aantal rijders per afstand laten starten, en dat is niet extreem veel. Volgens mij 500 per afstand? Maar kan het mis hebben.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Koenuhhh schreef:
byorka schreef:Is dat voorinschrijven nodig?
Voorinschrijving is een must is ieder jaar uitverkocht. Ze mogen maar een bepaald aantal rijders per afstand laten starten, en dat is niet extreem veel. Volgens mij 500 per afstand? Maar kan het mis hebben.
Mmmm, dat kan inderdaad een goede reden zijn.
Was vorige keer de langste afstand vol?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ja volgens mij de laatste jaren standaard uitverkocht.
Er worden nog altijd wel wat kaarten via FB aangeboden als de datum dichterbij komt.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Wie er nog bij wil zijn wees snel!

40km - 103 registrations
70km - 412 registrations
100km - 493 registrations

Elke afstand maximaal 600 deelnemers stond ook in de mail, kortom het gaat als een speer!
Plaats reactie